Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nitus
Is een Biabed geen idee om je hond met z'n kop omhoog te laten liggen? Gitte ligt ook heel vaak met haar kop op de rand, het is lekker zacht. Maar ze zijn niet goedkoop, maar misschien kun je er 2e hands aan komen? Via Marktplaats oid?
Voorbeeld van een Biabed:

Afbeelding
Door Mayka
Nitus schreef: Is een Biabed geen idee om je hond met z'n kop omhoog te laten liggen? Gitte ligt ook heel vaak met haar kop op de rand, het is lekker zacht. Maar ze zijn niet goedkoop, maar misschien kun je er 2e hands aan komen? Via Marktplaats oid?
Dat is een goeie! Mayka ligt idd ook altijd met haar kop op de rand.

Sterkte en knuffel voor Robin.
Door Robin
Hitam schreef: Tanja, wacht nog maar even met die zoethout. Het grote nadeel van zoethout is dat het ook slijmvormend is en dat willen we nu juist even niet. Waarschijnlijk komt het wel terug als ik een kruidencombinatie maak, want dan kun je het slijmvormende effect tegengaan met andere kruiden.
Het zou wel heel handig zijn als het je lukt om hem met zijn koppie omhoog te laten slapen.

Ik had het je ook al gemaild, maar nogmaals, blijf maar even doorgaan met de Zitac en de primperid. Als zijn maagzuur in de slokdarm komt richt het daar veel schade aan. Dat kun je inperken met de Zitac. En de primperid bevorderd de spierbewegingen van de slokdarm naar achteren toe.
Oké dank je. Ik kan mijn hotmail op kantoor niet openen, is beveiligd, dus die mail heb ik nog niet gelezen. Maakt het nog wat uit wanneer hij die medicijnen inneemt?? Van de primperid kan ik me voorstellen dat ze met de maaltijd ingenomen moet worden maar de zitac dan, meteen na het eten of net voor het slapen gaan? Oh ja, ik heb ook gemerkt dat wanneer hij net voor het slapen nog veel drinkt het probleem 's nachts ook erger is dus 's avonds laat proberen we hem niet teveel water meer te laten drinken. Hij heeft aan het begin van de nacht schuin geslapen en toen heb ik inderdaad geen gerommel en slijm gehoord, hij ademde heel zuiver. Echter vond hij het geen fijne houding en ging weer snel van de geïmproviseerde helling af om plat te gaan liggen. Wel heb ik hem toen nog een kussen onder zijn koppie geschoven. Het ging vannacht een ietsje beter, hij heeft alleen vanochtend om 05.30 uur gespuugd maar is toch gedurende de nacht vaak onrustig geweest.
Door Hitam
Je kunt het beste de primperid voor het eten geven en de Zitac met het eten, denk ik. Ik heb de bijsluiters niet hier.

Al hij de hele dag heeft kunnen drinken, kun je best ´s avonds het water weghalen.
Door Robin
Robin heeft vannacht maar 1 keer gespuugd. Tot die tijd, 02.30 uur, heeft hij redelijk geslapen met een kussen onder zijn koppie. Moet ik overigens wel in de gaten houden want soms gaat hij verliggen. Ik heb weinig gerommel gehoord in maag/darmen/slokdarm maar hij heeft na het spugen toch wat onrustiger geslapen, ging steeds verliggen en kreunde daar dan bij. Mijn vader heeft gisteren nieuwe primperid en zitac gehaald, totdat we met de medicijnen van Tannetje kunnen beginnen, en de dierenarts reageerde niet positief op de melding dat Robin nu vers vlees krijgt. Volgens hem is het veel te vet en zouden we met deze problemen beter gekookte kip met rijst kunnen voeren.
Mijn vader was er snel van overtuigd, ook al omdat hij Robin eten geeft aangezien ik pas om 18.00 uur thuis ben, en wilde per vandaag overstappen. Ik denk echter dat we het toch nog een week moeten proberen op carnibest. Ik denk dat het logisch is dat een hond met dergelijke problemen niet van de een op de andere dag wat voor ander voedsel dan ook kan verdragen.
Door tieneke
Robin schreef: en de dierenarts reageerde niet positief op de melding dat Robin nu vers vlees krijgt.
Kan je hem niet inruilen voor een betere Da ;)
Jij maakt uit wat je je hond geeft en niemand anders!
Blijkbaar denkt hij alleen aan zijn kassa en niet aan jouw zieke hond...
Je zult zien dat je over een paar weken duidelijk verschil ziet bij je hond,volhouden hoor!
Door tieneke
Robin schreef: Volgens hem is het veel te vet en zouden we met deze problemen beter gekookte kip met rijst kunnen voeren.
Duidelijk weer een voedingsdeskundige! ::) ::) :-X :-X
Door Lizzy
Robin schreef: Robin heeft vannacht maar 1 keer gespuugd. Tot die tijd, 02.30 uur, heeft hij redelijk geslapen met een kussen onder zijn koppie. Moet ik overigens wel in de gaten houden want soms gaat hij verliggen. Ik heb weinig gerommel gehoord in maag/darmen/slokdarm maar hij heeft na het spugen toch wat onrustiger geslapen, ging steeds verliggen en kreunde daar dan bij. Mijn vader heeft gisteren nieuwe primperid en zitac gehaald, totdat we met de medicijnen van Tannetje kunnen beginnen, en de dierenarts reageerde niet positief op de melding dat Robin nu vers vlees krijgt. Volgens hem is het veel te vet en zouden we met deze problemen beter gekookte kip met rijst kunnen voeren.
Mijn vader was er snel van overtuigd, ook al omdat hij Robin eten geeft aangezien ik pas om 18.00 uur thuis ben, en wilde per vandaag overstappen. Ik denk echter dat we het toch nog een week moeten proberen op carnibest. Ik denk dat het logisch is dat een hond met dergelijke problemen niet van de een op de andere dag wat voor ander voedsel dan ook kan verdragen.
Fijn dat tie weer zo lekker met jullie meedenkt.... >:(. Heeft hij liever dat jullie een zak dieetvoer bij hem komen kopen?

Maar als het dan alleen om het vet gaat, dan heb je ook nog een Carnibest Light versie en deze bevat heel weinig vet. Vet probleem ook weer opgelost!
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 29 okt 2004, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
Het zal niet gelijk over zijn maar ik zou het toch nog volhouden. Moeilijk is dat he :-\ als mensen er zo verschillend over denken.
Ik vind het wel knap van je hoor!
Door Robin
tieneke schreef: Hoe gaat het nu met robin?
Nog niet fantastisch. Mijn vader is eigenwijs geweest en heeft hem zaterdag rijst met kip gegeven. Toen is het 's nachts heel goed gegaan, heeft hij niet gespuugd er hij heeft gewoon plat gelegen. Zaterdag heb ik nieuwe carnibest gehaald en dat heeft hij gisteren weer gekregen maar vannacht ging het weer fout. Wel maar 1 keer gespuugd maar het heeft de hele nacht gerommeld. Dit is voor mijn vader een bewijs te meer dat de carnibest te vet is. We gaan er toch maar even mee door. Hij krijgt nu ook de medicijnen van Tannetje. Nu even afwachten of er de komende dagen verbetering plaatsvindt. We'll keep you posted.
Door tieneke
Waarom probeer je geen Carnibest-light?
Zelf zou ik geen gekookte kip met rijst geven,in de doodgekookte kip zit niets in en de rijst is ook nog eens een koolhydraten bom ;)
Door Hitam
Als hij het op de rijst met kip wel goed doet, zou ik me even niet te druk maken om de voedingswaarde. Het is heel licht verteerbaar en het kan best zijn dat het om die reden goed werkt.
Door tieneke
Hitam schreef: Als hij het op de rijst met kip wel goed doet, zou ik me even niet te druk maken om de voedingswaarde. Het is heel licht verteerbaar en het kan best zijn dat het om die reden goed werkt.
Ja en als het werkt wat dan verder?
Gekookte kip en rijst blijven geven? :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door