Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

ik heb de d.a. gebeld die kiek zou gaan opereren evt.
die zegt nu dat t seraquin moet zijn..
dat synoquin kent hij niet..
cosequin is volgens hem een meer algemeen produkt, ook voor vacht en algehele weerstand..  :-\
ik vraag t me af.. hier op bp heeft iedereen t volgens mij tegen artrose enzo..  :-X

het wordt warriger en warriger..  ;D

hij heeft in de afgelopen 10 jaar betere ervaring met de seraquin..
en die is geloof ik, niet zo duur.. (goedkoper iig dan de synaquin)  :-X

nu jij weer.. :2funny:    :-X
  ;D  ;D 
Ben ik weer... was lekker wandelen met de dogs.

Weer wat anders lees ik nu??!!  Seraquin...  ::)
Toen ik mij aanmeldde hier op barfplaats was Kira (jongste) net geopereerd aan ED.
Van diverse bp-leden kreeg ik toen de tip om Synoquin te geven.
Heb ik braaf opgevolgd... en met goed resultaat!

Ik ga googlen...
Cosequin - Synoquin - Seraquin... we hebben bijna een kwartet...  :biggrin2:
ok thanks!! :)
dat nutrimax de fabrikant is dat weet ik..
ik doelde op de nutrimax van iherb amerika.. dat is de cosequin en niet de synoquin..
dat laatste hebben ze daar niet..

maar.. wat ik dus zie is er wel degelijk verschil in de synoquin en de cosequin..
het zit in het "soort"? chondriotine?
het ene is sodium chondriotine sulfaat en het andere chondriotine sulfaat
maar waarom dat verschil er is en wat dat dan per direkt inhoudt weet ik natuurlijk niet..

ik heb de holistisch d.a. van jyoti in heemskerk gebeld vanmiddag.. zij wilde het wel uitleggen maar had net een client in de praktijk dus vroeg ze me of ik de vraag wilde mailen..
dat heb ik dus gedaan en verwacht morgen of overmorgen reactie..

ik heb net ook een mail gehad van iherb.. dat de cosequin niet meer in het assortiment terugkomt bij hun..  :-\
dus helaas.. dat voordeeltje is ook weg..  :-[ balen!!!

en verder... wat is er nu anders dan aan seraquin?
cosequin en synoquin hebben dus verschillende chondriotine erin..
(volgens de site van dory)
even googlen weer op seraquin..  :-X
Laatst gewijzigd door spreeuwtje op di 01 mar 2011, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
en de seraquin is geloof ik "gewoon' chondriotine sulfaat.. geen sodium ervoor dus..
en in de seraquin zit kurkuma..

helaas is de cosequin dus niet goedkoper te vinden meer.. en kan ik geloof ik net zo goed de seraquin doen die de d.a. voorschreef..  :-[
wat ontzettend duur zeg!
nu zit ik te dubben over de seraquin en de synoquin..
volgens seraquin moet ze 3 tabletten p/d hebben met haar gewicht van 23 kg
en volgens synaquin moet ze maar 1 tabl per dag hebben..
maar in beide zit dezelfde hoeveelheid chondrio en gluco..

sjucht..
dat maakt financieel nogal een ander plaatje..  :-X
Ah, heb zojuist weer ff bijgelezen.
Ik heb ook een mail weggestuurd naar de DA met de vraag waarin het verschil zit.
Ben nu in afwachting van het antwoord.
ZOdra ik wat hoor, laat ik 't weten.

Wat jammer dat de Cosequin uit het assortiment is... :(

Zit er prijstechnisch nog verschil tussen Synoquin en Seraquin?
Of komt dat toch op 't zelfde neer omdat je van Seraquin zoveel meer nodig hebt?
Op de site van dory is de syno goedkoper omdat je volgens de beschrijving maar 1 nodig hebt ipv 3. Maar de hoeveelheid werkzame stof is t zelfde. Dus of sera probeert geld uit je zak te kloppen of de syno werkt minder goed. Jij vindt de syno goed werken toch? Hoeveel geef jij jouw hond en hoe zwaar weegt die? Ik begrijp dat men na verloop van tijd naar een onderhouds dosering kan gaan. En kiek is 23 kg. De sera zegt dat tot 20 kg 2 nodig is. Kiek zit net op t randje van 2 of 3 dus. Maar evengoed scheelt het per maand bijna 10 euro. Ik ben nu onderweg naar arnhem voor het aanmeten van de brace. Ik zal daar ook eens aan de orthopeed vragen.
Hoi spreeuw!

Ik lees net dat je iets heel anders aan je hoofd hebt... vetbollen!!!
Hebben die van mij ook wel eens gegeten met als resultaat: kotsen en diarree.
En hebben ze ervan geleerd?? Nee hoor als ze de kans krijgen eten ze zo weer zo'n bol op...

Over het supplement: ik hou het bij Synoquin. Dat werkt echt goed en is eigenlijk nog goedkoper omdat je er minder van hoeft te geven.
Omdat Kiek 23 kg weegt, heb jij voldoende aan Synoquin voor de middelgrote hond.
Volgens mij is de prijs hievan rond de 50 euro.
Luka weegt tussen 23-25 kg en krijgt deze ook.
Kira weegt 41 kg en krijgt die voor grote hond.

Hieronder de tekst die ik terugkreeg van DA over mijn vraag wat het verschil is tussen Synoquin, Cosequin en Seraquin:

Bedankt voor uw mail.

Alle 3 de producten zijn na genoeg hetzelfde. De werkzame stoffen zijn nagoeg hetzelfde.

Wat verschillend is:

- Tablet of capsule.

- Dosering van medicatie

Het beste om met uw eigen dierenarts te overleggen wat het beste voor uw hond is. Hij kent de hele geschiedenis van uw hond.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Groetjes,
Ineke
Hey luca en kira! Ik heb nog geen reactie terug gehad. Wat nog wel wat te piekeren over die lagere dosering van de syno. Want de hoeveelheid werkzame stof is bij alle 3 t zelfde dus waarom je van de een minder nodig hebt dan van de ander is wel vreemd natuurlijk. Maar ik ga ook voor de syno. En ga de eerste tijd gewoon 2 geven ipv 1 om die spiegel hoog te krijgen en ga dan 1 aanhouden als onderhouds dosering want tenslotte is die brace ook om de kans op artrose te verminderen. Nog steeds jammer dat iherb cosequin eruit gehaald heeft. Misschien dat ik daar nog even verder ga zoeken naar middelen met vergelijkbare waardes. Dat scheelt toch wel erg veel geld. Thanx voor t meedenken. :-*
Cosequin is bijna hetzelfde als Synoquin.
Alleen is bij Synoquin de zuiverheid van o.a. de glucosamine net nog iets hoger.
Synoquin is pas sinds kort in NL verkrijgbaar en een stuk duurder dan Cosequin.
Bij de NL-dierenarts betaal je ca. 55 euro voor 125 capsules Cosequin
Bij Entirely Pets betaal je 69 $ voor 250 capsules + 36,50 $ verzendkosten, altijd nog goedkoper dan in NL.
Bestel je met iemand samen of meerdere potten, dan scheelt het nog meer en komt een pot van
250 capsules op ca. 65 euro

Ik kan, als je wilt,  de informatie van Synoquin opzoeken, want de eigenaresse van MIA heeft bij de VetPlus importeur naar Estland gewerkt.

Als je interesse hebt in Cosequin moet je me ff PB-en   ;)
Laatst gewijzigd door K@rin op do 03 mar 2011, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door