Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Riek
Heel langzaam gaat het beter. Maar het gaat beter!
Tja, en dat misselijk, man man, ik word er zelf ziek van.
Het is onvoorstelbaar, alhoewel hier vind niemand dat, maar hoeveel kun je van zo'n pukkie houden.
We lopen hier allemaal op eieren om het maar met haar goed te laten gaan.
Hopelijk gaat het wat beter met die finidiar, maar anders wordt het morgen toch weer dierenarts.
Door Riek
Boris is zeer onderdanig naar zijn moeder, maar hij "mist" haar wel.
Hij is zeker in het begin aardig uit zijn doen geweest.
En af en toe vergeet hij dat hij rustig moet doen van Femke, en dan loopt hij eens tegen haar aan, maar dan maakt ze direct duidelijk dat hij uit de buurt moet gaan.
Toen Femke was geopereerd lag hij wel op de bank maar zo ver weg mogelijk.
Dat is pas na meer dan een week een beetje beter gegaan.
We spelen nu regelmatig even met Boris alleen, want hij moet niet het leven van een geblesseerde oudere dame gaan leiden.
Maar met mijn puberzonen lukt dat wel.
Lief dat je er naar vraagt.  :-*
Door Lizzy
Riek schreef: Het lijkt wel wat beter te gaan met de Erwt.
Althans met haar pootje. Ze is gisterochtend aan het spugen gegaan. Gistermiddag was ze helemaalgoed en vanmiddag is het weer helemaal mis.
Ze spuugt, loopt met een hoge rug, hijgt veel en vanmiddag had ze diaree wat eigenlijk alleen maar slijm met bloed was.
Heb haar net een finidiar gegeven, ik hoopdat ze opknapt.
Okugest heeft gisteren en vanmiddag al op, helpt dus niet.
Maar ik heb wel een filmpje van haar loopje.
Daar kun je zien dat ze af en toe de grond aantipte.
Dit doet ze echt maar af en toe, maar goed, vorige week deed ze het helemaal niet.
Ach germ, dat gaat inderdaad heel voorzichtig.... Maar, het begin is er. Wat vervelend joh, dat ze daar nou ook nog eens een misselijkheid overheen krijgt :-\. Ik hoop dat ze snel opknapt!
Door Nynke
En hoe is het vandaag gegaan?? Misselijkheid een beetje over? Hoe is haar ontlasting? Zie je verbetering met haar pootje??
Door Riek
Het was hartstikke slecht gisteravond en vanmorgen. Ben nog wel even wezen werken, maar aan iemand die direct jankt of boos uitvalt hebben ze niet veel, dus ik ben na ruim een uur weer naar huis gegaan. Ben daarna met Femke naar Tamnetje geweest. Het lijkt er op dat ze een flinke kou op haar darmen heeft. Ze heeft nu darmclear, iets met dulc in de naam en probiotica gekregen. Het lijkt al iets beter te gaan. Gister had ze bloederig slijm als ontlasting en vanmorgeno ook bloed in haar braaksel. Nu ligt ze rustig te slapen.
Lig nu zelf ook op bed, ben op. En morgen mag ik weer om half zes opstaan.
Door Borke
Goed te zien dat ze heel voorzichtig neigt om het pootje weer te gebruiken  :)

Die misselijkheid is wel raar, goed van je om even naar Tannetje te gaan, dan weet je tenminste wat.
Misschien moet ze vaker een jasje aan Riek, ik weet dat je er niet dol op bent, maar ze zal allicht nu minder weerstand hebben.

Natuurlijk ben je hartstikke ongerust, dit zijn typisch de momenten dat je je nog meer dan daarvoor realiseert hoeveel je van haar houd en dat maakt je zo ongerust, meer dan goed voor haar en voor jezelf is, maar wel heel herkenbaar  :-*
Door Riek
Dat ze nu die kou heeft is helemaal mijn schuld.
Ik heb afgelopen maandag niet het hekje van de keuken gesloten, en toen ik thuiskwam van het boodschappen halen lag ze in de tuin.
Ze was door het luikje toch naar buiten gegaan nadat ze binnen had gekotst.
Ik weet niet hoelang ze daar was, ze voelde niet heel erg koud aan, maar iedere minuut was eigenlijk teveel.

En nu gaat het nog steeds niet goed met haar. Het pootje is maar een bijzaak geworden.
Want ze is zo ziek van het misselijk zijn, diaree (sinds gisteravond niet meer...nok nok) en het niet willen eten.
De medicijnen die ze heeft gekregen zijn poeders, die ze dus niet binnen krijgt omdat ze echt niets wil eten.
Ik heb zelfs al kattenbrokjes geprobeerd en blikvoer, maar ook dat wil ze niet.
Ze is veranderd van een mooi hondje in een klein frummeltje naar poep en kost ruikend diertje.
Ze is ook te ziek om haar even te wassen. Ben bang dat weer een hijgpartij naderhand word.
Als ze zich nu maar iets inspant, dan neemt de misselijkheid toe en begint ze te hijgen en te rillen.
Ik heb al een paar keer het voer achter in haar bek gestopt, ze moet toch wat, en ze heeft niets bij te zetten.
Eigenlijk weet ik het even niet meer.
Door Riek
Zowaar heeft de erwt net iets gegeten. Had een rondje met ze gelopen en dan krijgen ze altijd op de mat een penssnoepje. Nou daar dook ze gretig op. Heb haar gelijk wat carnibest met daarin wat penssnoepjes gegeven. Ik was wel van plan om als het zo doorgaat naar een weekendarts te gaan, maar dit geeft hoop.
Door Borke
Heb je iets gekregen tegen de misselijkheid?
Voor de katten kreeg ik dan altijd primperid, ik heb het ook in huis, maar je woont niet echt in de buurt. Femke zou best met een kattendosering toe kunnen.
Slimmer is het denk ik om de weekendarts te consulteren, primperid oid is ook via een injectie toe te dienen.
Toen onze katten zo ziek waren dat ik de pillen er niet in kreeg, kreeg ik injecties mee om te geven.
Ik zou niet te lang met haar tobben zo Riek, ze is wel heel klein en kan dus minder hebben.

Hoe oud is Femke nu?
Door Riek
Ze is 7 jaar.
Maar ze heeft net iets gegeten, nadat we een rondje hebben gelopen.
Als ze zich opwind dan is het gelijk mis met haar. Dan begint ze te hijgen en te smakken. Als ze maar rustig blijft dan gaat het wel.
Wat ze had gekregen was niet echt tegen de misselijkheid.
Ik heb er wel hoop op, dat nu ze eenmaal wat gegeten heeft ze in de gaten heeft dat ze van wat te eten juist opknapt.
Over een half uurtje dan krijgen ze weer eten, Boris heeft net niets gehad. En dan hoop ik dat ze weer wat wil eten.

Pillen krijg ik er wel in bij haar, want ik stop ze zover in haar keel, dat ze bijna mijn vinger doorslikt.
Het zijn de poeders die er niet ingaan.

Voor vandaag denk ik dat ze het trekt en ik hoop dat dit morgen doorzet, als dit morgen niet zo is, dan ga ik accuut met haar naar de weekenddienst.
Door Borke
Is het veel poeder die er in moet?
Bij de katten werkte dat soort dingen altijd het beste als ik het goed mengde met roomboter (schijnt de geur te neutraliseren) en dan een balletje roomboter over de tong wippen.
Of als ze wel wilden eten, dat dan weer mengen met leverpastei of iets anders wat smeerbaar is en sterk ruikt.

Je vergeeft me wel dat ik haar dis zo'n beetje met onze katten vergelijk, maar ja... onze katten zijn groter dan Femke  8)

Misschien werkt met de hand voeren, dus eten met extra veel liefde en aandacht?
Door Riek
Ik vind het juist heel lief van je dat je zo meedenkt, dus ik hoef je echt niets te vergeven.
Op het moment zit Jan haar met de hand te voeren. We hebben net macaroni op en dar heeft ze nu wat van gegeten, zonder saus uiteraard.
En Jan had vanmiddag ook al tartaar voor haar gekocht en daar heeft ze een klein uurtje geleden wat van gegeten.
Ik durf haar nu geen roomboter te geven. De diaree is gestopt en ik ben bang dat ik het met roomboter weer juist stimuleer.
Leverpastij heb ik wel in huis, daar krijgt ze haar pillen normaal mee.
Maar ook daar trekt ze nu haar neus voor op.
Die darmclear lijken wel een soort vezels die zwellen wat op in water.
Ze heeft nu een paar keer wat gegeten en ze lijkt al een stuk kwieker dan vanmorgen.
Toen heb ik huilend tegen Jan gezegd dat ik nooit meer een hond wilde. Ik hou er te veel van.
Kan je nagaan, zonder hond zou ik juist doodgaan denk ik.
Door Borke
Riek schreef: Toen heb ik huilend tegen Jan gezegd dat ik nooit meer een hond wilde. Ik hou er te veel van.
Kan je nagaan, zonder hond zou ik juist doodgaan denk ik.
Heel herkenbaar Riek  :-*

Kan je die poeder niet door de tartaar heen prakken?
Door Riek
Goed idee, dat ga ik proberen.
Ze eet maar hele kleine piezeltje hiervan die je in je hand op kamertemperatuur moet maken om het lekker te laten ruiken, dan pakt ze het aan.
Als ze vanavond nog een keer wat krijgt ga ik dat doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door