Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Riek
Vandaag weer even op controle geweest.
En het gaat goed, maar wel met een maar er achter...
Ze is vrolijk en blij, eet en drinkt goed, wil ook graag het rondje mee met uitlaten.
Maar... ze gebruikt het pootje echt helemaal niet.
Ze tipt de grond er niet eens mee aan.
Nu weet ik dat kabouterhondjes er geen moeite mee hebben om op drie pootjes door het leven te gaan, en dat madam het waarschijnlijk wel makkelijk vind, maar het is niet de bedoeling dat het pootje er voor dood bij hangt.
Ik moet regelmatig het hakje naar voren duwen om het een beetje te stimuleren.
Als ze over 10 dagen nog de grond niet aantipt, dan voor de zekerheid weer even terug.
Door Hanny
Misschien zo af en toe een poosje een verbandje om haar goede pootje. Wie weet, gaat ze die dan optillen en al doende haar geopereerde pootje gebruiken.
Als ze het kan gebruiken, is het wel zo prettig, als ze dat ook doet.

Hanny
Door Nynke
Hanny schreef: Misschien zo af en toe een poosje een verbandje om haar goede pootje. Wie weet, gaat ze die dan optillen en al doende haar geopereerde pootje gebruiken.
Als ze het kan gebruiken, is het wel zo prettig, als ze dat ook doet.

Hanny
Dat vind ik een goeie tip !!  Het klinkt misschien een beetje wreed  :-X :-\  maar het zou best goed kunnen werken !! Toen ik vroeger dieren EHBO had en Gunnar meenam als proefkonijn, ging hij ook meteen mank lopen om zijn verbonden pootje te ontzien  :help:
Door Riek
Ik vrees dat ze dan helemaal niet meer wil lopen.
Ze loopt nu al minimaal in huis.
Ik had ook al de tip gekregen om haar in mul zand te laten lopen.
Tja, dan moeten we toch maar een weekendje Zeeland pakken  ::)
Door Nynke
Riek schreef: Ik vrees dat ze dan helemaal niet meer wil lopen.
Ze loopt nu al minimaal in huis.
Ik had ook al de tip gekregen om haar in mul zand te laten lopen.
Tja, dan moeten we toch maar een weekendje Zeeland pakken  ::)
Ook niet als je haar lokt met wat superlekkers? Heeft de DA gezegd dat ze nu zo'n beetje pijnvrij moet zijn?
Door ashley
Zo herkenbaar  ;D Pluto is afgelopen juni geopereerd aan een gescheurde kruisband. vanaf dat moment loopt hij dus ook op 3 pootjes....We zijn extra terug geweest naar de orthopeed maar het zit echt tussen zijn oren want als je zijn rechter (niet geopereerde) pootje optilt heeft hij wel genoeg kracht en geen pijn in zijn linkerpootje. Maar tot woensdag liep hij zo min mogelijk op zijn linkerpootje. Woensdag heeft hij de kruisband van zijn rechterpootje gescheurd dus nu MOET hij wel op links lopen......En verrassing.....hij is supersnel op 3 pootjes.....Ben benieuwd of hij na deze operatie ( die is as woensdag) wel weer op 4 poten loopt of alleen op zijn voorpoten  ;D :D

Maar volgens de orthopeed is er niet veel aan te doen om dat het "tussen de oren" zit ( althans bij Pluto wel, weet natuurlijk niet of Femke nog pijn heeft). Maar om nu haar andere pootje te blesseren  :( :-X
Door Riek
Mevroi Kruim schreef: Je zou eens naar de fysiotherapeut kunnen gaan met madam Erretje. Jan-Jaap van Breda is een goeie.
Eigenlijk hebben we het daar nu niet over gehad, wel vlak na de operatie. Maar omdat alles er goed uitziet zei hij toen van dat dat nu nog niet nodig is.
Ook nu kan ze als er wat aan bewogen wordt haar spieren wel gebruiken.
Ik ga zowiezo het weekend zelf wat meer aan de gang met haar. Ze is nu pijnvrij, krijgt ook geen pijnstillers meer.
En dan denk ik dat ik volgende week toch even contact op wil nemen met die meneer.
de da gaat vandaag voor 3 weken op vakantie. Er is wel een vervanger, en de kliniek in Apeldoorn waar de da die haargeopereerd heeft weet van het hele verhaal.
Ik kan daar ook terecht als er iets niet goed gaat met haar. Maar ik zou zo graag verbetering zien.
Ik weet dat ik nogal ongeduldig ben, en dat Femke een 3.5kghondje is, dus het voor haar niet moeilijk is om op 3 poten te blijven lopen, en dat het waarschijnlijk voorla tussen haar oren zit dat ze het pootje niet gebruikt....
AL met al wordt ik behoorlijk heen en weer geslingerd tussen ongeduld, zorgen en een klein eigenwijs Erwtje.
Ik zou altijd een keer kunnen bellen met die meneer om zijn advies in te winnen.
Door Sanyo
Riek schreef: Juffertje ongeduld (ikdus) heeft die beste man al een mail gestuurd met de vraag wat te doen.
Ik denk inderdaad dat een fysiotherapeut je wel tips en oefeningen kan geven om het belasten van die poot te bevorderen!
Enne, ik vind je helemaal niet ongeduldig..... ik zou ook willen dat ze weer die poot zo snel mogelijk normaal gaat belasten 8)
Door Hilde-papillon
Ik denk wel dat wij allemaal (die zo begaan zijn met het welzijn van onze viervoeters) zo ongeduldig op vooruitgang en genezing zitten te wachten :). Het geeft nu éénmaal onze bezorgdheid aan hé.
Hopelijk lukt het haar één dezer dagen om toch weer op de vier pootjes te lopen....
Sterkte ermee!

Groetjes
H-H-S
Door kira
Riek, ga gewoon naar een goede fysio. Vooral kleine hondjes moet je dwingen om op 4 pootjes te lopen en daar zijn zoveel oefeningen voor. Ik merk zelf met mijn voet ook dat je het zo kwijt bent. Ik ben op 1 been en 2 krukken supersnel. Maar ik moet nu op 2 krukken en 20 kilo op mijn zere poot, de verbinding hoofd voet is supertraag dus dat gaat supertraag. Ik kies er af en dus voor gewoon op 1 been te gaan voor de snelheid. Een hond doet dat ook.
Geef femke een knuffel van ons.
Door Hitam
Ik zou ook naar een fysiotherapeut gaan. Ze kan hem belasten en dus moet ze het ook doen, anders blijft ze op drie pootjes lopen.
Door Riek
Het lijkt wel wat beter te gaan met de Erwt.
Althans met haar pootje. Ze is gisterochtend aan het spugen gegaan. Gistermiddag was ze helemaalgoed en vanmiddag is het weer helemaal mis.
Ze spuugt, loopt met een hoge rug, hijgt veel en vanmiddag had ze diaree wat eigenlijk alleen maar slijm met bloed was.
Heb haar net een finidiar gegeven, ik hoopdat ze opknapt.
Okugest heeft gisteren en vanmiddag al op, helpt dus niet.
Maar ik heb wel een filmpje van haar loopje.
Daar kun je zien dat ze af en toe de grond aantipte.
Dit doet ze echt maar af en toe, maar goed, vorige week deed ze het helemaal niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door