Ik zou graag wat advies van jullie krijgen hoe ik nu het beste de verschillende dingen kan gaan combineren.
Eerst wat algemene info:
Het betreft een volwassen parson russell terrier die momenteel zo'n 11,5 kg weegt, maar zijn ideale gewicht ligt op 10-10,5 kg. Hij is dus ietsje te zwaar. Hij is verder helemaal gezond en heeft geen gevoelige maag of darmen ofzo. Als hij bv. kippenekken eet (die krijgt ie zonder extra spiervlees of orgaan, dus als volledige maaltijd) poept ie nog steeds prima. Dus niet gevoelig voor te veel bot ofzo. Momenteel eet ie alleen smuldier en hij kent dus alleen de smaken van rund en kip. Af en toe vervangen we een maaltijd smuldier door een portie kippenekken.
Ik heb nu in huis:
kiezebrink eendenmix (70% vleesbot, 30% orgaan)
kiezebrink konijnenmix (70% vleesbot, 30% orgaan)
grofgemalen vismix
paardenvlees gemalen
kipkarkas
kwartelkarkas
kippenekken
rundvlees snippers
smuldier hart
Alles is 1 kg, behalve de smuldier hart (400 gr) en de kwartelkarkas (500 gr).
Kunnen jullie mij tips geven hoe ik dit nu het beste kan aanpakken, wat ik met wat kan combineren en in hoeveel porties ik het allemaal het beste kan verdelen voor in de diepvries? Als ik uitga van 2% van zijn ideale gewicht (10 kg) zou ie per dag 200 gram moeten eten, en hij krijgt 2x per dag eten dus 100 gram per keer. Zal ik dan gewoon overal porties van 100 gram van maken? Maar hoe ga ik iets als kipkarkas in porties van 100 gram verdelen..? Snoeischaar ofzo? Oh ja, hij kan nogal een mieperd zijn met nieuwe dingen, ik heb er ook best wel lang over gedaan om hem die kippenekken te leren eten.
Wat natuurlijk ook kan is dit gewoon combineren met smuldier compleet, dat krijgt hij normaal altijd te eten. Hebben we nu even niet in huis maar kan maandag weer aangeschaft worden

Hopelijk hebben jullie tips voor mij, want ik weet nu even niet zo goed wat ik er mee moet haha.