[quote="Lizzy"]
[quote="Ordell"]
[quote="Lizzy"]
Op zich een plausibele theorie (mits de hond natuurlijk met vers/rauw gevoerd wordt en niet met brokken), maar heb je ook een wetenschappelijke onderbouwing voor deze theorie? (ik voer dus 2 keer per dag).
[/quote]
Uiteraard met vers.
Wetenschappelijke onderbouwing is er niet wat de maagtorsie aangaat. In dit geval is het volgens mij een kwestie van logisch nadenken...

[/quote]
Nee nee, ik bedoel niet qua maagtorsie, maar eerder het verhaal over sterke maagspieren kweken door de maag te vullen en leeg te laten worden. Ik zie daar namelijk (eerlijk gezegd) nog niet van in dat daar de maag sterker van zal worden, maar ik zeg ook niet dat het niet kan. Ik wil het graag beter begrijpen.
[/quote]
Het is eigenlijk simpel. Een maagspier die doordat hij het merendeel van de dag gevuld is wordt lui, die zet niet ver genoeg uit en krimpt ook niet ver genoeg in. Een spier, en dat telt voor elke spier wordt pas op zijn sterkst als hij optimaal wordt benut. Dus uiterste inkrimping en uitrekking maakt deze sterk. Dat bereik je met een volle en vervolgens lege maag.