Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eidos
Is er echt niemand die weet wat dit kan zijn en wat ik eraan kan doen, voordat ik naar de DA ga met hem ???
Door oebaya
Eidos schreef: Is er echt niemand die weet wat dit kan zijn en wat ik eraan kan doen, voordat ik naar de DA ga met hem ???
Weet niet wat het is, maar mijn labrador heeft het ook, bij hem gaat het samen met een droge neus waar soms de vellen vanaf komen. Heb van alles geprobeerd, maar weinig gaf blijvend resultaat. Borage olie hielp een tijdje, gewoon olijfolie bij het eten hielp een tijdje, een tijdje een voedselsupplement gegeven uit zeewier, hielp ook, zelfs het beste van alles, maar niets geeft blijvend resultaat.
Zalf smeren heeft geen zin, dat is er zo vanaf gelikt. De dierenarts zou ik maar vergeten, die weet net zo min wat het is. Verklaart het tot ontsteking en geeft ab en prednison, zo ging het bij mij in elk geval.
gr.
Nicolette
Door Peet
Bar,
Zols ik al zei, Beau heeft het ook, en al jaren ....... Tunja heeft ook aan een kant " droge lippen" .....Ik denk dat ze gewoon een droge huid hebben, net als sommige mensen...Ik zou me er niet teveel zorgen on maken....Je DA kan of er niets aan doen, of je een of ander chemisch troepje meegeven.....
(Mijn DA beveelde voor Beau Oil of Olaz aan.... ;)...hielp trouwens ook niet)
Door jolly64
Smeer er wat olie op kan ie er gerust aflikken en kan verder geen kwaad
Zit er tenminste toch nog een beetje vet op zijn mondhoek ;)
Tis altijd het proberen waard ;)
Door Eidos
202spots schreef: Hi Barbara
Ik weet niet of dit helpt ???
http://www.pedigreedatabase.com/gsd/bul ... /6433.html

(bag balm is de uierzalf wat voor koeien word gebruikt)
Tnx Dory :-* :-*!! Heb het gelezen en lijkt wel heel veel op wat dos heeft. Zal eens kijken of ik hier ook aan die Bag balm kan komen.

Ja Nicolette, daarom zie ik er ook zo tegenop om met dos naar de DA te gaan.. juist omdat ik bang ben dat er weer rotzooi in hem gegooid word wat niks helpt. Dos heeft gelukkig geen droge neus, en ook zn linkerlip is heel zacht en soepel.. Alleen net die rechterlip is niet goed... daarom vind ik het ook zo vreemd... Las in de link die dory gaf dat iemand had gemerkt dat het na het eten van varken kwam, maar dat krijgt dos nooit... Wel regelmatig andere botten maar die gaan van links naar rechts, dus dan zou links ook geirriteerd moeten zijn ...

Zit er aan te denken om er voor vandaag maar wat vaseline of calendulan op te smeren zodat het in ieder geval niet meer zo droog is..
Door vilja
Hoi dit is wel geen lipplooiexceem maar ik denk dat berkenteerolie hier prima zou helpen. wanneer onze vilja lipplooiexceem heeft hoef ik haar maar een paar keer in te smeren en het is weg. net haarlemmerolie.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door