Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Miskoop, miskoop.... Ik vind dat long best een klein onderdeel uit kan maken van je menu. Het is alleen niet erg rijk aan voedingsstoffen dus niet echt een vervanging van lever, nier, hart.
Door lolpugz
long is ideaal voor de droogmachine  :biggrin2: maar pas op als je die eenmaal heb raak je verslaafd

kben benieuwd hoe het afloopt met die vervelende vrouw.
Niks is vervelender dan wanneer je denkt goed bezig te zijn je ineens zo'n tegenslag krijgt. Maar gelukkig is er barfplaats daar heb ik zelf heel veel aangehad. en nu heb ik een heel blij hondje dat gewoon lekker zn vleesjes krijgt.
Door Marchje
smulpaap schreef: Weet je een dergelijk verhaal doet mij weer denken aan de periode waarin mijn zoons nog baby waren , dan mag je naar zuigelingenzorg  ::) Ik heb ze beiden borstvoeding gegeven .... de jongste tot 14 maanden . En dan ben je ""vreemd "" hoor .
Ja echt hè, dat merk ik ook. Ons meisje is nu 11 maanden en krijgt nog steeds 4 á 5 keer per dag borstvoeding en zeker geen opvolgmelk, en dat vind iedereen maar erg raar! Drie maanden schijnt meer dan genoeg te zijn en daarna ga je toch 'gewoon' over op opvolgmelk, kan je zelf ook eens tot rust komen  ::) Gelukkig heb ik op het consultatiebureau een vaste verpleegkundige en die vind het wél een goede zaak. Het CB waar ik nu zit is sowieso niet zo moeilijk in alles, het CB waar ik straks na de verhuizing naartoe moet hoor ik minder goede verhalen over, dus ik ben benieuwd!
Door Kemi
@ mukkus:
erg vergelijkbaar ja, daar heb ik ook de nodige discussies over gevoerd...Zelfde principe ook een beetje. Je hebt goed, beter en best, net als de manier waarop je dus je hond kan voeren! ;)

De vervelende dame in kwestie stuur ik straks een mail (ja, laf...ik weet het :-[) dat onze kemi door omstandigheden niet naar de opvang komt. Ik hoop dat daarmee de kous af is...
Door Francisca
Goed van jou!  ;) Maak van haar probleem niet jouw probleem! Hier een witje wat juist van de brokken af moest door een voedselallergie. Hij vindt het geweldig en ik ook. Hij veel kluif plezier en een volle buik na het eten. En ik een gezonde hond zonder: jeuk, ontstekingen, huidproblemen  ;D .
En qua gewicht zou ik zeggen liever wat te klein en ligt dan te groot en te zwaar. Ze groeien zo snel in dat eerste jaar dat het gevaar op groeipijn door overgewicht best wel groot is. Als ik kijk hoeveel er bij ons uit het nest bij de dokter zijn geweest en dat het dan altijd aan het gewicht lag. Nee, geef mij dan maar gezond vers en een blije hond!

Ook hier nu voor het eerst long in de oven liggen om te drogen... tot nu toe nog niet echt een succes  :(. Ik weet niet wat ik fout doe maar na 6 uur is alles nog steeds zacht en zompig  >:( .
Door Kemi
@ Mollie: Hoe het is afgelopen. Ik heb het heel kort gehouden en verteld dat pup door omstandigheden niet naar de opvang komt. Wel verder 'hartstikke bedankt' blablabla, want ik was nogal afgeschrikt door de verhalen over bedreigingen ed (waarom hoor je dat soort verhalen altijd achteraf? Anders had ik niet eens voor dit adres gekozen?!)
Anyway, ik ben er gelukkig vanaf en een ervaring rijker  ;)

@ Fransisca: Hier heeft de long zo'n 12 uur in de oven gelegen. In dunne plakjes gesneden op een rooster met bakpapier. De oven stond op 50gr met de deur op een klein kiertje (vaatdoekje ertussen geklemd)
Nog even volhouden dus! Kemi doet er een moord voor!!!
Ik droog long heel goed af voordat ik het in de droger gooi. Ik knijp alle stukken nog eens extra uit tussen keukenpapier zodat het meeste vocht er uit is. In de droger is het met een uur of 10 dan wel droog genoeg.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door