Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door tieneke
[quote="Nelly"]
Die van mij krijgen 1 x in de week echte botten hetzij lam, hetzij kip. Ze hebben het alleen in no time op! ::) Laatste keer met lamsbotten dacht ik geef wat grotere, dan doen ze er langer mee. Not! Angel had hem geloof in 5 minuten op, Ashley had wat langer nodig, maar die had ook een groter bot. Heb nu ook maar recreatiebotten besteld bij Ine. Zal mij benieuwen! ::)
[/quote]
Tinus werkt een serieuze rib van zon 400-500 gram in no-time naar binnen ::) ::)
En het hondje is net een half jaar geweest :-X :-X
Door Maaike_L
Juta dronk zich te pletter als ze een bot kreeg en aangezien ze al 10 keer per dag moest ben ik toen op zoek gegaan naar iets anders. Bij de dsz kreeg ik toen een blauwe Nylabone mee, voor pups.
Juta vond dat geweldig.
Afbeelding

Nadeel was dat dat dus de verkeerde was, omdat zij al gewisseld had, binnen enkele dagen ben ik met het overgebleven stompje terug gegaan naar de winkel. ;D En heb daar een sterkere voor terug gekregen:
Afbeelding

Ik was zo'n 20 euro kwijt, maar heb dat er al dubbel en dwars uitgehaald, want Juta is gek op dat ding en het slijt nauwelijks. Het maakt alleen wel deuken in je parket en in je voeten. ::) ;D
Door evelyn02
[quote="Maaike_L"]
Ik was zo'n 20 euro kwijt, maar heb dat er al dubbel en dwars uitgehaald, want Juta is gek op dat ding en het slijt nauwelijks. Het maakt alleen wel deuken in je parket en in je voeten. ::) ;D
[/quote]

Weet iemand of Nylabone botten ook slijtage van tanden geven? Mijn hond vindt de nylabone geweldig maar het moet natuurlijk geen slijtage geven.
Door Lizzy
[quote="Elise"]
Spike heeft deze:

Afbeelding

Ik vind dat het erg lang mee gaat trouwens. Het weegt trouwens ook best zwaar, soms laat Spike (meestal Phoebe ::)) hem weleens vallen op het laminaat en dat maakt toch een knal!! Tis wel een hele investering, zeker als je hond het niet leuk vindt...
[/quote]

Dit is de Galileo!
Door Maaike_L
[quote="evelyn02"]
Weet iemand of Nylabone botten ook slijtage van tanden geven? Mijn hond vindt de nylabone geweldig maar het moet natuurlijk geen slijtage geven.
[/quote]

Juta knaagt zich kapot ;) maar voor zover ik weet zien haar tanden er prima uit. Uit ervaring zeg ik dus: nee dat gebeurt niet. Maar die garantie durf ik je niet te geven.
Door tieneke
[quote="Lizzy"]
[quote="Elise"]
Spike heeft deze:

Afbeelding

Ik vind dat het erg lang mee gaat trouwens. Het weegt trouwens ook best zwaar, soms laat Spike (meestal Phoebe ::)) hem weleens vallen op het laminaat en dat maakt toch een knal!! Tis wel een hele investering, zeker als je hond het niet leuk vindt...
[/quote]

Dit is de Galileo!
[/quote]
Oh ,oh de Galileo! :P :P ;D ;D
Door Jacqueline74

Even tussendoor, de kauwkluiven van Farm Food zijn niet gemaakt van buffelhuid.
De bruine buffelhuid kluiven zijn gemaakt van de bovenste laag van de koeihuid.

De Farm Food Rawhide zijn gemaakt van onderhuidsbindweefsel van de koe. Onderhuidsbindweefsel is van nature al wit. Het materiaal word een paar keer gewassen en dan gesneden en dan met de hand gerold, gevlochten of geknoopt. Daarna word het gedroogd in ovens op een lage temperatuur. Het is dus een heel schoon product zonder enige vorm van toevoegingen.
Dus deze kunnen we zonder bezwaar geven? Cujo is hier helemaal gek mee in alle vormen en maten overal in de kamer liggen ze.

Jacqueline
Door Helen
[quote="tieneke"]
[quote="amber2"]
Wat is een recreatiebot en waar kan ik die krijgen?
[/quote]
Is harder(rauw en niet gerookt) bot met soms wat vlees van het dragende deel van het rund of schaap etc.
Zeker niet te vaak geven omdat het een slijtage geeft aan het gebit.
Informeer eens waar je je kvv haalt,of bij een slachterij.

[/quote]

Ik geef het nooit. Vind het veel en veel te hard en te riskant voor de tanden, dan geef ik nog liever farmfood rawhides.
Door Helen
JaDi74 schreef: Dus deze kunnen we zonder bezwaar geven? Cujo is hier helemaal gek mee in alle vormen en maten overal in de kamer liggen ze.

Jacqueline
Ik vind rawhides gevaarlijk om zonder toezicht te geven. Het is mogelijk dat een hond erin stikt. Balou krijgt nou, ik denk eens in de maand er eens eentje en dan blijf ik er constant bij.
Door Lizzy
Ik vind dat een flink niet-dragend bot, van een kalf bijv., ook prima als recreatiebot kan dienen. En dat prefeer ik boven een bot van een ouder dier of een bot van een dragend deel. En dit (niet-dragende kalfsbotten) zijn botten die niet als nadeel hebben dat ze te hard zijn. Ik denk dan bijv. aan een kalfswervel. Natuurlijk moet je hond daar wel langzaam aan wennen. Zie het document "honden en het eten van botten" in de Barfplaats bibliotheek.

FF rawhides zou ik ook niet zonder toezicht geven (geen enkel bot of botachtig ding), maar van alle dierenwinkel-kluif-achtige dingen vind ik dit veruit het beste dat er verkrijgbaar is (beter is natuurlijk een echt bot ;)).
Door Nelly
Je moet een hond met geen enkel bot of kauwartikel alleen laten vind ik, zelfs in een pensstaafje kunnen ze zich lelijk verslikken!
Door tieneke
[quote="Nelly"]
Je moet een hond met geen enkel bot of kauwartikel alleen laten vind ik, zelfs in een pensstaafje kunnen ze zich lelijk verslikken!
[/quote]
Zoals hier wel eens gebeurde,ze kauwen niet eens ::)
Door willemien
ooit een nylabone voor mijn hond aangeschaft ,heeft er 2 tellen naar gekeken, verder niet na om gekeken,word nu gebruik als er een loge hond komt.
de kluiven van farmfood vind hij heerlijk, het laatste stukje daarvan gooi ik altijd weg dan ben ik bang dat hij dat in een keer naar binnen werkt,en soms een rereatiebot van een kalf of lam.
willemien
Door Elise
Pfff hoor net beneden een MEGA knal!! O jee dacht ik wat heeft Phoebe te pakken....: loopt ze met de nylabone te slepen (DE galileo) ;D
Laatst gewijzigd door Elise op vr 22 okt 2004, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Elizaw
Hallo,

Wij willen ook een Galileo gaan aanschaffen voor onze hond. Heeft iemand voor ons een internetadres waar we dit kunnen bestellen??
De Galileo is volgens mij het meest geschikt voor grote honden?

Groetjes,
Bep
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door