Toen ze wist wie ik was (Ben jij...? Oh is dit haar nou? Wat een schatje) begon ze direct! over welk voer ik geef.
Met gepaste trots zei ik dat ik vers ga voeren en toen gebeurde het...
"Wat? Dat moet je nooit doen! Botten?! Het is geen wolf meer hoor, het is een hond. Je kan nooit met alleen maar vlees een hond goed grootbrengen. Neem gewoon een goede brok, daar zit alles in, beter kun je het niet doen."
Op het busje waarmee de honden uitgelaten worden stond een grote sticker met 'Jarco Hondenvoer' erop. Dat was dus het allerbeste merk dat ik zo snel mogelijk maar moest gaan halen, nu het nog niet te laat was

Want als voormalig dierenarts-assistente heeft ze heel veel ellende gezien (eiwit teveel, huid-en vachtproblemen) en haar baas was dan ook fel tegen vers. Ze was zo fanatiek dat ik me bijna een dierenbeul voelde!!

Ze zei dat de honden steeds beter vlees wilden en dat je uiteindelijk alleen nog maar het beste biefstuk kon geven, want iets anders willen ze dan niet meer...BESPOTTELIJK!!!
Ik was zo lamgeslagen dat ik niets meer wist te zeggen (behalve dan de basisdingen van BARF, maar elk argument werd handig weggewuifd)
Ik zou grote problemen krijgen om hem weer op brokken te krijgen, want eenmaal aan het vlees willen ze niets anders meer omdat ze het lekkerder vinden...pffff....Daar zakt je broek toch vanaf?
Ze vond Kemi ook wel erg mager (zie je nou, dat komt omdat je niet volledig voer geeft) en ze is ook erg licht (3,5 kg 8 wk oude Witte Herder teef, iemand richtlijn wat ze moet wegen?) en je voelt echt die heupbotten aan de bovenkant. Ik geef haar al iets meer eten zodat ze wat steviger wordt. De DA zei het ook al maar zag ze liever zo dan nu al met een bolle buik.
Ik zit nu dus echt met een knoop in mijn maag. Ik had prettig mailcontact, mijn man is eens langsgeweest om te kijken en ze staat erg goed aangeschreven in de omgeving. Straks moet mijn kleintje daar iedere week een dag heen, en dat gaat nu wel met gemengde gevoelens. Ze was bijna aggresief gewoon. Ook niet eerst koetjes-en-kalfjes maar metéén over voer. Zieltjeswinner???
Gister tot middernacht bezig geweest met een menu uitvogelen en vol goede zin, en dan nu dit...wat een attack zeg...