Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Ja, ik was ook al geneigd dat te zeggen Angelique, maar ik wist het niet zeker. Maar er zijn pups die wel tot 12 weken bij mams blijven drinken, dus als ze genoeg melk heeft zou ik ook zeggen: profiteer daar optimaal van! Een wolvennestje wordt tenslotte ook niet bijgevoerd met pap, toch?!
Lizzy schreef: Ja, ik was ook al geneigd dat te zeggen Angelique, maar ik wist het niet zeker. Maar er zijn pups die wel tot 12 weken bij mams blijven drinken, dus als ze genoeg melk heeft zou ik ook zeggen: profiteer daar optimaal van! Een wolvennestje wordt tenslotte ook niet bijgevoerd met pap, toch?!
Pap (kunstmelk) is heel nuttig als de teef niet voldoende melk heeft of om de puppen brokken te leren eten, want DAT herkennen ze niet als voer en dan moet je ze foppen met met melkdoordrenkte brokken :-X. Geef je vlees dan zijn die kunstgrepen niet nodig.
Angelique schreef:

Pap (kunstmelk) is heel nuttig als de teef niet voldoende melk heeft of om de puppen brokken te leren eten, want DAT herkennen ze niet als voer en dan moet je ze foppen met met melkdoordrenkte brokken :-X. Geef je vlees dan zijn die kunstgrepen niet nodig.
o ok bedankt voor t advies,
we hebben nu besloten de pups nog wel pap te geven,
maar minder veel en minder vaak.

we blijven toch melk bij geven omdat essie nog wel een beetje op kracht moet komen en het soms dagen heeft dat ze minder bij de pups gaat.
en we willen niet dat ze weer een terugval krijgt.

verder gaan we de cb wel proberen,ze zullen het vast wel zo eten,
ze eten alles heel simpel en makkelijk. ::)
JaDi74 schreef: Gaaf dat het weer beter gaat met Essie. Nou hopen dat Minx ook weer snel opknapt.

Succes,

Jacqueline
ja we hopen echt dat t nu beter zal blijven :D

en minx knapt ook vast wel snel op,
ze had oor en oog ontsteking :(

hoe ze daar nu weer aan komt ???
zal wel komen omdat ze t zo onwijs snel koud heeft
maar vandaag waren dr oren al stuk beter :D

ja we hopen echt dat t nu beter zal blijven :D

en minx knapt ook vast wel snel op,
ze had oor en oog ontsteking :(

hoe ze daar nu weer aan komt ???
zal wel komen omdat ze t zo onwijs snel koud heeft
maar vandaag waren dr oren al stuk beter :D
Gelukkig dat het met Minx ook weer wat beter gaat. Wat betreft de pups kijk ook een beetje naar je eigen gevoel wat betreft het bijvoeden. Jullie izjn Essie elke dag en wij lezen alleen jouw verhaal. Dus sterkte weer met de doggies.

Jacqueline
vandaag essie dr laatste ab gehad.
hopelijk blijft ze nu zo.
ze gaat er nu de pups ook zelf eten wel weer veel mooier uitzien.
ze komt meer tot dr rust en laat ze nu veel makkelijker drinken als ze af en toe komen,
verder bepaald zij de tijden ;)
met minx gaat t ook wel weer,
oorontsteking helemaal weg,
oren hebben er zelfs nog nooit zo mooi uit gezien.

dr oog is nog een ontstoken is echt zielig,
maar lijkt op te knappen.

ik ben nu op zoek naar iets waardoor ze goed warm blijft,
een vetbed is niet voldoenden :(
Door Helen
danielle1980 schreef: met minx gaat t ook wel weer,
oorontsteking helemaal weg,
oren hebben er zelfs nog nooit zo mooi uit gezien.

dr oog is nog een ontstoken is echt zielig,
maar lijkt op te knappen.

ik ben nu op zoek naar iets waardoor ze goed warm blijft,
een vetbed is niet voldoenden :(
Misschien is een echte schapenvacht iets?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door