Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Xhrista
Voer dus AHV,al zo'n 4 jaar en bevalt prima.Komt me op 1,25 per kilo.Wel per doos van 15 KG en zelf halen.
Kan niet precies zeggen hoeveel ik ervan nodig zou hebben omdat ik ook nog wat brok en andere dingen voor,maar denk dat voor de Saarlozen zo 5 a 600 gram aardig in de buurt zit.

Gr. Christa
Door betty
hoi,
ik woon in zuidholland en ik kan aan duch komen voor2 euro per kilo dus ik weet niet of je gratis ryd op de zaak anders moet je is langskomen
groetjes betty
Door Jacqueline74
'k zou ook een ander merk proberen Bibi en Carnibest zijn volgens mij goedkoper (en beter?).

En anders zelf idd wat samenstellen doen wij ook wel tussen de Bibi door maar dan alleen omdat we het leuk vinden en niet voor het geld. Wij zijn met kvv zelfs goedkoper uit dan met brokken(Hill's natures best)

Succes met het vinden van een passende oplossing.

Jacqueline
Door Gotan
Ik heb net bij de visboer vissenkoppen besteld.
Hoe geef ik die aan hem moet ik ze eerst malen of in zijn geheel ?
Door danielle1980
Gotan schreef: Ik heb net bij de visboer vissenkoppen besteld.
hebben ze al eens bot gegeten en hebben ze al eens vis op?
wat voor viskoppen zijn t en hoe zwaar en groot zijn ze?
Door Lizzy
Gotan schreef: Ik heb net bij de visboer vissenkoppen besteld.
Zalmkoppen uit de Pasific Ocean moeten inderdaad ingevroren worden om eventuele parasieten te doden. Jouw honden zijn al het e.e.a. gewend he, qua versvlees en botten? Of niet? Zijn ze trouwens al vis gewend? Als ze nog niks gewend zijn, dan moet je misschien even voorzichtig aan doen en ze eerst bijv. eens een heel sardientje geven. En ik denk dat je ook even moet kijken wat voor viskoppen je krijgt (ze moeten wel rauw zijn hoor! Je moet geen makreelkoppen geven van gestoomde of gerookte makreel!). Als het kleine kopjes zijn, dan zou ik ze gewoon geven. Als het grote koppen zijn zoals kabeljauwkoppen of zalmkoppen (en vooropgesteld dat jouw honden niet zoveel gewend zijn) dan zou ik eerst wat rauwe/hele sardientjes geven, dan een makreelkop en daarna de grotere koppen van kabeljauw/zalm.

Stel dat jouw honden ze niet moeten (je hebt honden die vissen niet lekker vinden), dan zou je ze kunnen malen en mengen met wat anders (iets dat ze wel lekker vinden). Dus, hoe dan ook: niet weggooien!
Door Gotan
Ik ben naar de visboer hier gegaan en die krijgen toevallig morgen verse vis binnen ze zou de koppen bewaren die worden anders weg gegooid, heb haar het hele verhaal van Gotan verteld. Ik haal ze zaterdag op dus dan vraag ik meteen watvoor vis het is.
Mijn honden hebben nu kippennekken gehad en dit gaat goed, recreatie botten van de slager gaat ook goed. Verder hebben ze sardientjes uit blik gehad nog geen hele sardienen. Die haal ik dan meteen zaterdag ook wel even op.
Ik ben in gesprek met iemand over Bibi.
Ik dacht als ik het volgende kan geven aan beide honden.
2 dagen bibi
1 dag groente/fruit mix met kippennekken
2 dagen bibi
1 dag groente/fruit mix met orgaanvlees en lamshart
1 dag groente/fruit mix met vissenkoppen

Oh en meestal heb ik ook nog een dag vuile pens tussendoor.
Door danielle1980
ik heb er niet zo heel veel verstand van,
maar ik denk dat t dan wel erg veel orgaan word als je hart en ander orgaan vlees doet op 1 dag.
weet ook niet of ze daar wel genoeg aan hebben op 1 dag.

je zou ook nog op de dagen dat je geen bibi geeft,
wat hutekaas of yoghurt kunnen geven,
of een rauw ei.
of noten.

wat voor groente en fruit ga je dan geven?
Door An
Gotan schreef: Ik ben naar de visboer hier gegaan en die krijgen toevallig morgen verse vis binnen ze zou de koppen bewaren die worden anders weg gegooid, heb haar het hele verhaal van Gotan verteld. Ik haal ze zaterdag op dus dan vraag ik meteen watvoor vis het is.
Mijn honden hebben nu kippennekken gehad en dit gaat goed, recreatie botten van de slager gaat ook goed. Verder hebben ze sardientjes uit blik gehad nog geen hele sardienen. Die haal ik dan meteen zaterdag ook wel even op.
Ik ben in gesprek met iemand over Bibi.
Ik dacht als ik het volgende kan geven aan beide honden.
2 dagen bibi
1 dag groente/fruit mix met kippennekken
2 dagen bibi
1 dag groente/fruit mix met orgaanvlees en lamshart
1 dag groente/fruit mix met vissenkoppen

Oh en meestal heb ik ook nog een dag vuile pens tussendoor.
Ik weet niet wat er in Bibi juist zit maar meestel zit er in die voeders nogal wat orgaanvlees. (Als ik de bal missla met Bibi corrigeer me dan aub iemand he :) ) Als dat het geval is kan je miss die dag beter nog iets van vlees geven. Ik weet niet waar je allemaal aan kan komen maar goedkope dingen zat meestal hoor.

Maar verder lijkt het me prima!
Door Helen
Als ik kvv zou voeren zou ik idd er helemaal geen orgaanvlees aan toe voegen op de andere dagen. Dat zit vind ik al teveel in de kvv's. Ik zou dingen toevoegen die niet in kvv zitten. Zoals inderdaad vis, spiervlees en dan niet van rund, kip en schaap want dat zit al in kvv etc.
Door Lizzy
Ik ben het helemaal eens met de vorige sprekers en zou geen orgaanvleesmaaltijden maken. In versvlees zit echt al meer als voldoende orgaanvlees. Voor pens zou ik een uitzondering maken en dat 1 maal per week geven. Maar verder inderdaad spiervlees, vis, e.d.
Door Gotan
Ik heb gisteren spiervlees gevonden bij de slager in schagen.
En schol en schar koppen die ik nu door de gehaktmolen aan het malen ben !
Door casangio
Binno schreef:

:-X :-X :-X :-X

Heb gisteren ook weer lekker goedkoop in Belgie parelhoentjes ingeslagen 4,33 per stuk van een kilo terwijl ik er hier 14 Euro bij de poelier voor heb betaald. Ik koop hier nooooiiiit meer parelhoentjes. Nu krijgen ze een paar keer in de week parelhoentjes toen 1 x ;) ;) ;) ;) ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door