Gotan schreef:
Ik heb net bij de visboer vissenkoppen besteld.
Hoe geef ik die aan hem moet ik ze eerst malen of in zijn geheel ?
Zalmkoppen uit de Pasific Ocean moeten inderdaad ingevroren worden om eventuele parasieten te doden. Jouw honden zijn al het e.e.a. gewend he, qua versvlees en botten? Of niet? Zijn ze trouwens al vis gewend? Als ze nog niks gewend zijn, dan moet je misschien even voorzichtig aan doen en ze eerst bijv. eens een heel sardientje geven. En ik denk dat je ook even moet kijken wat voor viskoppen je krijgt (ze moeten wel rauw zijn hoor! Je moet geen makreelkoppen geven van gestoomde of gerookte makreel!). Als het kleine kopjes zijn, dan zou ik ze gewoon geven. Als het grote koppen zijn zoals kabeljauwkoppen of zalmkoppen (en vooropgesteld dat jouw honden niet zoveel gewend zijn) dan zou ik eerst wat rauwe/hele sardientjes geven, dan een makreelkop en daarna de grotere koppen van kabeljauw/zalm.
Stel dat jouw honden ze niet moeten (je hebt honden die vissen niet lekker vinden), dan zou je ze kunnen malen en mengen met wat anders (iets dat ze wel lekker vinden). Dus, hoe dan ook: niet weggooien!