Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Kompleet versvoer, BARF, brok of een combinatie

Volledig BARF
42
13%
Volledig Kompleet versvoer
55
17%
Volledig brok
29
9%
BARF en Kompleet versvoer
75
23%
Barf en brok
23
7%
Kompleet versvoer en brok
39
12%
BARF, kompleet versvoer en brok
42
13%
Anders
18
6%
Door ibbi
ja of voor herby - ik had nu toch 20 kilo van herby ( eerste keer voor mij, zag er prima uit allemaal! ) en was 40 euro kwijt. Voor die prijs kun je nieteens brokken kopen!  ;)
Dan neem ik daarnaast spul van prooidier ( is net zoiets als kiezebrink denk ik ) voor bibi en prooidiertjes, en dan kom ik gemiddeld aan een 3.50 euro tot 4 euro per kilo.

( ik heb 11 katten die nog niet allemaal braaf meedoen maar we zijn op de goeie weg )  :)
Door kattenbella
Geweldig je 11 katten!!!!
Ik heb wel geregeld dat ik 100 kilo carnibest kan bestellen en dat het in etappes gebracht kan worden zodat het in de vriezer past. Daar ben ik echt al superblij mee. Herby zal ik ook even beter naar kijken en morgen weer naar de markt. We komen er wel ;)
Door AstridZ
Op dit moment krijgt onze kitten nog compleet versvoer
we willen overgaan op barf maar zijn nog een beetje aan het rondzoeken waar en hoe we de barfproducten kunnen halen
we hebben al het een en ander gevonden maar nog niet gehaald
nu dus nog gewoon carnibest
Door Anne in Zweden
Kitten Pipo (een maand of drie oud nu) barft sinds een week of zes, van boven tot onder en van links naar rechts. Toen ik hem laatst een wormpilletje wilde geven en hij zich niet liet verleiden door de vermomming met een stukje lever, probeerde ik het nog een keer met wat blikvoer van de (nog niet barfende) Bambi. Ik legde het voor hem neer in de hoop dat het blikvoer zo'n aantrekkelijke verandering van spijs was dat het hem zou doen eten, met wormpil en al, maar in plaats daarvan begon hij er van die krabbende bewegingen omheen te maken die katten op de kattenbak altijd maken om hun uitwerpselen af te dekken. Conclusie: Pipo vindt blikvoer absolute Scheisse!
Door Denise1
Hier kvv met tussendoor BARF in de vorm van kippenekken en sardien of andere vis. Die totalen trek ik dan wel weer af van de kvv. Kartel geprobeerd maar dat lukte nog niet echt goed.
Door GKJF
Wij zijn vorige week begonnen met het geven van Carnibest en ze krijgen dan elke avond een verse prooi als avondeten zeg maar.
De kuikens gaan erin als koek en worden helemaal opgegeten, er blijft geen smurrie achter en ook geen ledematen ;)

Maar wij hebben een buitenren en daar geef ik de prooien in, binnen hoeft dat niet per se van mij.
Het gaat echt heel goed, ze zijn er zo blij mee. Twee katten grijpen ze uit mijn handen als ik ze even heen en weer zwaai, het echt jagers instinct komt weer goed naar boven!

Misschien dat we over een poosje eens een keer proberen te barfen, maar eigenlijk combineren we het al door de CB af te wisselen met hele prooien e.d.
Door liessie
De gewone brokken en het blikvoer is nu op.
Ik heb nu zowel kant en klaar versvoer in huis als "echte barf" artikelen.
Ik wil uiteindelijk naar zo veel mogelijk alleen barf en eventueel voor vakanties wat anders (zelfgemaakt versvoer met een vleesmolen of kant en klaar) zodat het voor de gene die er dan voor zorgt niet eerst een hele cursus barven wordt :D
Door Zipper
ben nog maar net overgestapt naar KVV,maar ze vind het zó lekker dat ik nu al wel kan zeggen dat het volledig
KVV blijft, :dribble: en als het goed blijft gaan ( ze moest nml bij elk soort brok en/of blikvlees na verloop van tijd ,direct na het eten ervan overgeven :yucky: ) kan het zijn dat ik tzt volledig Barf uitprobeer. Maar heb net weer een berichtje gelezen over "plotseling je aanstarende ogen" :o terwijl je iets ontdooit,dus moet nog wat moed verzamelen  ;D
gr Gerlinde
Door Francisca
Kieran eet nog steeds alleen maar vers, CB, muis, 1dagskuiken, pens en hart enz.

Asha is nu ook helemaal over op vers en staat op dieet. Asha eet hetzelfde als Kieran alleen dan minder.

Zedd eet CB, pens en hart enzo. Muis heb ik nog niet geprobeerd en 1dagkuiken lust hij ook.
Bij de fokker kreeg hij brokken.
Door Lolkje
Hoi, ik ben nieuw hier omdat ik me aan het verdiepen ben in vers vlees voeren. Ik heb een poes, Smokey,  van een jaar of 3 of 4 (weet geboortedatum niet omdat ik het derde adres ben) en een katertje (een kitten dat ik gehouden heb van een nestje van Smook). Smokey eet alleen brokken (Royal canin) en natvoer (Bozita). Mickey, het katertje van nu 6,5 maand, is stapel op de Carnibest en krijgt sinds een paar weken ook eendagskuikens. Omdat hij er stapel op is en ook op de Cb ben ik nu aan het kijken of ik hem meer kan geven dan dit.. Weet niet wat ik bij de poll in moet vullen omdat ik dus twee katten heb die verschillend eten ;)

Ik heb trouwens een topic geopend over het dieet van Mickey: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 985.0.html
Laatst gewijzigd door Lolkje op do 30 dec 2010, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Emytje
Hier eten de twee oudjes en de kitten alle drie kvv en wat barf. De kvv bestaat uit Bibi beef, bibi natuur, Carnibest Eend, Carnibest Diabetes en Haaksbarf kip/rund. De poes lust alleen geen Bibi, dus dat krijgt ze ook niet. Daarnaast krijgen ze nog eendagskuiken, kippenvleugels, kippennekken, lamshart, kipfilet, kalkoenfilet, rundergehakt en complete vissen. Voor de oudjes en met name de poes snij ik alles nog erg klein. Voor de kitten laat ik het groter. In de toekomst wil ik zelf kvv maken en dat gecombineerd geven met prooidier en andere barf.
Door Inez87
Mijn katten krijgen brok, KVV en rauw. Niet iedere kat hier even graag KVV en rauw, maar ik blijf het proberen!
Door golfje
Mijn kat krijgt hele prooidieren; hamster, rat, kwartel, duif, vis, kuikens, konijn, (soms muis), kip. Cavia probeer ik al meerdere malen maar elke keer is het product uitverkocht!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door