Moderator: Lizzy
Kim schreef: Ik weet niet hoe het wetenschappelijk zit en of het aan de koolhydraten of wat dan ook ligt maar ik weet wel dat in het geval van onze rottweiler (ook van huis uit een beetje onzeker van zichzelf) bepaalde voeding zijn instincten wel èrg aanwakkeren...In dat geval heeft het niks met de koolhydraten te maken en verdedigt hij gewoon wat hij heel lekker vindt. Doet Binno ook met 'haar' eten, botjes en speeltjes t.o.v. de andere honden.
Bij hem gaat het dan vooral om vers kippevlees en het merg uit een bot.Dat verdedigt hij ècht met agressie ten opzichte van onze andere hond terwijl deze normaal gesproken letterlijk uit zijn mond mag eten...
Ik denk dat hij bepaalde voeding echt als prooi ziet, zo lijkt het tenminste.
succes in ieder geval
amber2 schreef: We zijn vandaag ook snel weer begonnen om hem Duck te voeren, met nog een beetje extra vis- en lijnzaadolie ervover. Ik hoop echt dat het binnen een paar dagen verbetering geeft want ik zou niet weten waar het anders aan moet liggen dan het voer. Het was zo'n plotselinge verandering en het zijn echt plotselinge aanvallen van aggresie waarbij we ze uit elkaar moeten halen om escalatie te voorkomen... De andere hond is trouwens sterk verbeterd qua vacht nadat hij van Duck op Farmfood is gezet en hij heeft geen last van ander gedrag.Hieruit lees ik dat je niet tevreden bent over Duck. Ben je daarom overgestapt op FF? Waarom probeer je niet een andere kvv, eentje met rijst ipv granen erin? Of is dat lastig verkrijgbaar bij jou?