- di 28 dec 2010, 15:41
De brokken zal ik als eerste weg laten. Hiervan hoeven ze maar een klein beetje te hebben, zuigt in de maag vocht uit het lichaam aan, de maag voelt gevuld en het lichaam uitgedroogd... Sommige katten vinden eten veel lekkerder als het eerlijk gejat is. Misschien eens proberen verschillende schaaltjes carnibest in niet-voerbakje op plaatsen in huis te zetten waar normaal geen eten staat. Beste voordat je gaat slapen, dan hebben ze de hele nacht om 'stiekem' te eten. Vooral niet de kat er heen brengen om het te laten zien, ze komen er zelf wel achter en dan is het veel interessanter. Verder natuurlijk zorgen dat ze absoluut niets anders hebben waarmee ze hun honger kunnen stillen.
De andere katten zouden dan wel even apart moeten, zodat zij niet alles op eten.
Ik denk wel dat het lang zal gaan duren gezien je ze al 5jr onder dwang voert en voer voor hen dus absoluut niet iets leuks is. Ik heb in het begin wel eens eten op de pootjes gesmeerd. Dit gaan ze meteen schoonlikken, misschien dat na heel vaak hun smaak/honger/trek gevoel getriggerd wordt...
Hopelijk werkt het, misschien niet meteen maar als meeste barfers met katten je kunnen vertellen: de aanhouder wint!
Heb je trouwens alle katten tegelijk gekregen en hoe zijn ze met je honden? Het kan ook zijn dat ze niet eten omdat ze niet goed in hun vel zitten. Als er een mogelijkheid is zal je kunnen proberen of het beter gaat als ze uit logeren zijn.
Laatst gewijzigd door *Flip* op di 28 dec 2010, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.