Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

dit zal wel de laatste update van essie en de pups worden.

met essie gaat alles prima,
ze is lief,
hongerig
en weer helemaal dr zelf ;D

met de pups gaat ook alles goed.
ze groeien hard,
ze eten goed,
ze zijn ontwormt,
en hebben de eerste visite al gehad.
ze kunnen steeds beter lopen en we hopen dat alles goed komt.

ze schreeuwen nu niet meer,
we helpen essie nu gewoon met wassen van de pupjes nadat ze gegeten hebben,
en dan vallen ze zo in slaap.

en zelfs met knikstaart gaat t veel beter.
het knikstaartje is al zoveel minder,
je ziet t amper,
als je niet wist dat ie t had,
dan zag je t echt niet.

we hopen dat t nog beter zal gaan,
hij gebruikt in ieder geval zn staart net zo als de rest.
we blijven nog 1 week doorgaan met t behandelen van zn staart en dan kijken we hoe t geworden is :D
danielle1980 schreef: dit zal wel de laatste update van essie en de pups worden.
Waarom de laatste nu weten we niet of alle pups een leuke nieuwe eigenaar hebben gevonden en hoe het verder verloopt. >:( ;D

Hou gewoon even vol met schrijven totdat de pups naar de nieuwe eigenaren zijn. Postitief nieuws is ook leuk om te horen! ;)

Jacqueline
Gelukkig het is ook zo spannend om allemaal te lezen. We leven hier helemaal met je mee en zitten elke dag te kijken of er nog veranderingen zijn en of het al weer wat beter gaat.

Ben blij dat je in de bar verder gaat want dat betekend toch dat het goed gaat met moeder en haar kids.

Jacqueline
ok daar ben ik weer :(

ik heb een vraagje,
essie heeft gister 2 lamsribben gehas,
vanochtend heeft ze gespuugd en er kwam een groot stuk bot uit :'(

dat heeft ze nog nooit gehad,
en mama is nu een beetje bang dat er ergens iets is blijven hangen.

normaal kauwt ze heel goed,
maar we denken dat ze gister dus heeft staan schrokken omdat er pupkopers in huis waren. :(

niet zo slim om eigenlijk eten te geven,
maar ze had honger,
doen we dus niet meer.

zou t kunnen dat er ergens wat vastzit??

essie is heel erg beroerd,
ze wil de cb niet en ook de melkpap niet en daar is ze dus echt gek op :-\

een andere optie zou kunnen zijn dat nu de ab kuur uitgewerkt is dat ze zich weer minder lekker voelt,
(maar toen ze toen zo ziek was wilde ze wel eten)
ze voelt warm aan,
en volgens mama komt er een soort rood/roze afscheiding nog bij essie uit en mama vind het stinken,
is sinds gistermiddag/avond?
Door Lizzy
Jeetje, wat een ellende... Ik heb geen idee of er iets is blijven hangen. Dat is moeilijk te zeggen zo. Wel apart dat ze zich ook niet goed voelt... Aan de andere kant: het gebeurd wel eens dat een stuk bot wordt uitgebraakt. Dan was het gewoon te hard en te onverteerbaar. Dat hebben ze hier ook wel eens. Dus ja, eerlijk gezegd weet ik het niet.....
Lizzy schreef: Jeetje, wat een ellende... Ik heb geen idee of er iets is blijven hangen. Dat is moeilijk te zeggen zo. Wel apart dat ze zich ook niet goed voelt... Aan de andere kant: het gebeurd wel eens dat een stuk bot wordt uitgebraakt. Dan was het gewoon te hard en te onverteerbaar. Dat hebben ze hier ook wel eens. Dus ja, eerlijk gezegd weet ik het niet.....
we hebben wel gekeken toen ze poepte,
daar was geen bot te vinden.

misschien dat ze door t spugen niet meer wil eten omdat ze er misselijk van is geworden?
chamourel schreef: en haar temperatuur ??????????
stinkt die uitvloeiing naar rotte eieren of een beetje een zoete lucht ?

temp weer bijna 39,
de hele week lager geweest :(

mama vond het naar geen van beide ruiken,
gewoon echt stinken,
maar als ze moest kiezen meer de rotte eieren geur.

ze is ook heel sloom weer,
dr ogen staan raar,
en ze wil weer slapen.
baarmoederontsteking

Dit is een levensgevaarlijke situatie voor het dier, dus het is belangrijk om de eerste ziektesymptomen te herkennen en snel te handelen.

Een aantal symptomen zijn dat het dier meer drinkt dan normaal, sloom is, af en toe braakt. Ook kan er een vaginale afscheiding zijn, welke varieert van etterige-slijmerige uitvloeiing, tot bloederige afscheiding. Deze afscheidingsvormen kunnen alleen aanwezig zijn, als er sprake is van de ''open'' vorm van baarmoederontsteking. Er bestaat ook een ''gesloten'' vorm; bij deze vorm van baarmoederontsteking kan de baarmoederinhoud door een verkanteling van de baarmoeder niet naar buiten vloeien, waardoor een bloedvergiftiging kan optreden. Er treedt dan uitdroging op, de vacht ziet er dor en droog uit en het dier heeft een vieze lichaamsgeur.

ik denk dat ik niet hoeft te zeggen wat je nu moet doen :-[

sterkte......

groetjes janet
Laatst gewijzigd door chamourel op vr 15 okt 2004, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
ik denk omdat ze niet veel drinkt , dat het een beginnende ontsteking is, die onderdrukt is geweest door de antibiotica en nu dus toch weer de kop op steekt.......dus zou het op te lossen moeten zijn met antibiotica........als het daadwerkelijk een forse baarmoeder ontsteking zou zijn moet de baarmoeder eruit,maar daar zou ik nu niet direct van uit gaan
maar dat denk ik........

karin,marit waar zijn jullie..... :-[

in ieder geval is er iets mis en moet er iets gebeuren.

:(
Laatst gewijzigd door chamourel op vr 15 okt 2004, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door