Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ivonne
nou Tieneke, ook al zet Kobus de hele boel naar zijn hand, hij heeft het erg getroffen met jullie. Als jullie niet bereid waren geweest om er zoveel moeite, tijd en geld in te stoppen dan had het leven van Kobus er heeeeel anders uitgezien.

Dus ook al kun je hem af en toe achter het behang plakken..... mijn complimenten voor jullie, er zijn niet veel mensen die dit er allemaal voor over hebben!
Door tieneke
Als je plotseling een hond hebt die erg ziek is maar met medicijnen nog een prettig leven kan leiden zonder pijn is dat een beslissing die alleen de eigenaren kunnen nemen.
Toen Kobus hartproblemen kreeg zei de Da dat hij waarschijnlijk binnen een week dood kon zijn als de medicijnen niet aansloegen.
Ze sloegen zeer goed aan(vetmedin en digoxine)maar na een half jaar kreeg hij suikerziekte erbij.
Toen de Da vertelde wat heel het kostenplaatje werd, schrokken wij ons lam!
Op zo,n moment moet je een keus maken en die was voor ons dat wij Kobus nog een tijdje wilden houden.
Nu zijn we 2 jaar en 3 maanden verder en zeker de laatste 11 maanden ging het uitstekend met hem!
Dat laatste heeft hij te danken aan zijn barfhap!
Zonder dat had hij beslist niet meer geleefd.
Toen Kobus de afgelopen week zo slecht at zei ik tegen mijn man dat hij nu zijn langste tijd had gehad.
Maar het was gelukkig zomaar een eetstaking van het nollebakmonster.
Vanmorgen heeft hij weer met heel erg veel smaak zijn pan leeggegeten.
Vanavond staan er kippennekken op het barfmenu.
Opgewarmd in de oven moeten ze onweerstaanbaar zijn voor oude verwende en gehaaide Kobussie.
Hopelijk vindt hij de nieuwe recepten nu lekkerder!
Morgen zal ik eens pens ala-mama Shiva maken!
Kunnen we geen kookklupje oprichten  :P :P ;D ;D
Door Ivonne
Als je plotseling een hond hebt die erg ziek is ..............

zo herkenbaar..... weliswaar praat je bij Bas over demodex maar wat dat kan veroorzaken dat wil je niet meemaken.

Gelukkig ben ik toentertijd zo wijs geweest om Bas vanaf dag 1 te verzekeren tegen ziekte en ongevallen ...... (niet dat je daar de ellende mee weg hebt maar de kosten van het medische verhaal zijn daarmee wel in de hand te houden).

En omdat wij stapelgek zijn met hem; ga je door en blijf je oplossingen zoeken waarmee het maar beter kan gaan. En ja, de ontdekking van vers heeft wonderen verricht; niet dat Bas nu helemaal van zijn problemen af is maar het is heeeeeel goed te doen (nu 7 maanden tijd 1x een demodexaanval gehad die "niets" was in vergelijking met het verleden van hem).
Laatst gewijzigd door Ivonne op vr 24 okt 2003, 12:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
Hoi Ivonne
Ja die huidproblemen hebben ook ons en zeker Kobus tot 11 maanden terug helemaal gek gemaakt!
Hij stonk als een beerput en zat onder de rode en vooral jeukende pukkels.
Het werd voordat wij versvlees gingen voeren zo erg dat hij een olifantshuid kreeg!
Wat voor middeltjes ik allemaal niet geprobeerd hebt!
Het heeft handen met geld gekost en het hielp allemaal niets.
Het werd steeds erger en die lullo! van een Da maar zeggen dat ik op hypoallergene brokken over moest gaan.
Dit zou ook zijn hevige chronische diarree ten goede komen zei hij.
Het enige wat hem ten goede kwam was het goddelijke versvlees!
Ik blijf er dan ook bij,in mijn hond komt nooit meer 1 brokje ,zelfs geen frolicje als beloning!
En inderdaad Ivonne, omdat wij stapelgek op onze honden zijn ga je door en blijf je zoeken naar iets wat helpt!
En dat is zeker geen antibiotica-kuur of prednison tegen de jeuk!!!!!!
Dat het ook anders kan bewijst dit versvleesforum.
Jammergenoeg kan je daar niet altijd iedereen van overtuigen!
We zullen hoe dan ook doorgaan met ons versvleesverhaal! ;) ;)  :P :P
Door tieneke
Kobus eet weer als een dijker!!
Goed, zijn barfhap is ietsies aangepast aan het verwende eetgedrag van ons handenbindertje, maar hij eet iedere dag weer met smaak zijn pan leeg :P
Vanmorgen ben ik begonnen met de Pro-gluco tabletten om zijn dagelijkse insulinehoeveelheid te laten zakken.
Ook de cineraria druppels ben ik gaan geven.
Hopelijk helpt het,we wachten af. :D :D
Door Ink
Nog een tip voor een (af en toe) moeilijke eter ... neem een 2ehands hond erbij!
Door tieneke
Ink schreef: Nog een tip voor een (af en toe) moeilijke eter ... neem een 2ehands hond erbij!
Da,s een goeie! ;)
Bij Kobus zou dat ook ongetwijfeld werken,misschien eens een hond rond etenstijd lenen? ;D ;D
Laatst gewijzigd door tieneke op ma 27 okt 2003, 23:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Door SHIVA
hallo tieneke wat fijn om te lezen dat kobus weer wil eten hopelijk gaat het met de medicijnen nu ook beter veel suc 6 ermee en groetjes shiva
Door tieneke
Lobbes schreef:

Hoi hoi Tieneke
Allereerst wat fijn dat Kobus weer zo goed eet!
Met hoeveel heb je de insuline laten zakken ?
Hopelijk niet te veel want die pro-gluco tab. hebben wel 2 tot 3 dagen de tijd nodig om echt goed in het lichaam te worden opgenomen.
Hopelijk werken de Cineraria druppels bij Kobus maar dit zal je misschien pas na een aantal weken merken. Maar Kobus kan het misschien best al na 2 dagen merken. Dit is wel een middel wat lange tijd gegeven moet worden en misschien wel voor altijd.
Eerst maar eens afwachten hoe Kobus zijn reactie op de "medicatie" is
Veel suc 6 en hopen dat je de insuline echt naar beneden krijgt
Dikke knuf voor Kobus :-*
Ellen :)
Hoi Ellen
Ik spuit kobus net als iedere dag nog steeds 1,3 ml per dag.
Vanmiddag was ik in mijn winkeltje bezig en iedere keer kwam hij zeuren!
Het leek wel of hij honger had,ik besloot hem te prikken om zijn glucose gehalte te kunnen meten.
Na de 4e poging had ik eindelijk 1 druppeltje bloed uit dat grote flapoor van hem.
Al die tijd bleef hij rustig zitten,echt lief :-*
De eerste glucose strip deed het niet! >:(
Je geloofd het nooit maar de 2e strip met( nieuw)bloed deed ook helemaal niets! >:( >:(
Waarschijnlijk is het nieuwe meetapparaat niet helemaal in orde.
Ik was in staat om het kreng over de heg te gooien!
Dus hou ik Kobus nu goed in de gaten,hij ligt in ieder geval lekker te slapen.
Er lijkt niets aan de hand.
Morgen maar even naar de Da om het apparaat na te laten kijken.
Arme Kobus heb ik hem voor niets geprikt. :-[
Laatst gewijzigd door tieneke op wo 29 okt 2003, 18:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
De laatste 2 dagen ging het vrij goed met Kobus tot vandaag,hij dronk meer dan normaal.
Hij was ook zeurderig en wilde konstant bij mij zijn,als er klanten in mijn winkel waren begon hij gewoon te janken en te piepen!
Ik heb hem vanmiddag zeker 4 keer uitgelaten in een paar uur tijd,gelukkig had hij een een normale plas!
Vanavond had hij ook al niet veel eetlust.
Nu ligt hij al een paar uurtjes lekker te slapen,zometeen mag hij er nog even uit om te plassen.
Ik hoop nog steeds dat de Pro-gluco tabletten gaan aanslaan.
Als dit niet zo is vind ik het erg jammer,maar dankzij zijn dagelijkse insuline-injectie heeft hij ook hele goede dagen.
Door tieneke
Hoi Ellen
Ik geef er nu 2 s,ochtends en 2 s,avonds.
Vandaag dronk hij weinig en was levendig en vooral zeikerig!(sorry Kobus)
Zelfs toen Kobus in de winkel lag en mijn man en ik boven de winkel bezig waren wilde hij bij ons zijn!
In de rijbak liep hij zijn staart achterna ::)en rende om ons heen op zijn eigen oude mannenmanier.
Na de jaarling Jewel te hebben afgelebberd(en zij hem!)
een slapie gedaan en daarna was het etenstijd! :P
Vandaag was het pens met wat rundergehakt erdoorheen,hoe zou hij dit weer vinden?
In de bijkeuken stond hij eraan te likken en zijn pan met zijn neus weg te schuiven ::) ::) ::)
Ik zag de bui al weer hangen!
Na een tijdje ben ik naast hem gaan zitten en at hij gelukkig met smaak zijn pan leeg! ::)
Na vandaag weet ik zeker dat hij zich voor zijn doen vrij goed voelt!
Hij vraagt momenteel gewoon vreselijk veel aandacht op zijn manier,met zuchtende en steunende geluiden zet hij mooi heel zijn roedel naar ZIJN hand!!!
Ik weet het,ik weet het,hij is grondig verpest :-[ :-[
Het nollebakmonster is er 1 met een zeer uitvoerige gebruiksaanwijzing! ;D ;D
Door kruipluis
Hoi Tineke,
bij toeval kwam ik op barfplaatsterecht.Ik had er nog nooit van gehoord.
Mijn hondje(malthezer) van 11 jaar heeft ook suikerziekte en 2 lekkende hartklepjes.Zij heeft ook sinds 2 jaar heel erge jeuk aan haar pootjes.De huid
tussen de kussentjes is helemaal rood.Ook wij geven honderden euro's per maand uit aan medicijnen .
Nu ik dit gelezen heb ben ik van plan om zo snel
mogelijk over te stappen naar versvlees.(carnibest
voor diabetes).Ik ben nu nog een leek op dat gebied ,misschien heb je wat tips.Hopelijk wil ze het eten,want je zelf wel als ze niet eten dan kom je in de knoei met het spuiten van insuline.Ik las dat jij stripjes voor bloedcontrole hebt,wij moeten het iedere keer bij de DA laten doen.(een marteling voor haar ,want hij zit
maar in dat pootje te wroeten tot hij de ader heeft gevonden....en kassa ...voor ons). ???
Net als jij, ben ik de hele dag wel met onze Pluis bezig.
Maar dat heb ik er wel voor over,ik zou er nog niet willen missen.Groetjes Ingrid
Door tieneke
Hoi Ingrid
Ga niet zomaar ineens over op versvlees,maar doe dat heel geleidelijk aan!!
Kobus heeft nl een ernstige hypo(te laag)gehad doordat hij ineens van de ene op de andere dag vers rauw vlees kreeg.
Vraag zeker even aan Paul of Lizzy hoe je dat het beste kan aanpakken.
Carnibest is een heel goed merk versvlees.
Ik weet 1 ding zeker als je jouw hondje eenmaal op alleen versvlees over hebt gezet zal je eens zien hoe zij opbloeit.
De jeuk zal ook vrijwel met de rode plekken verdwijnen.
Geef dan ook niets anders dan versvlees.
Geen hondenkoekjes met veel koolhydraten maar een lekker pensstaafje of stukje versvlees.
Rijst en andere granen zijn helemaal uit den boze voor een diabetes hond.
En wat betreft dat bloed kontroleren door de Da.
Hoe vaak laat je dat doen?
Ik laat Kobus alleen prikken als ik aan hem zie dat hij te hoog of te laag zit.
Kobus schommelt nogal naar het te hoge,dat is volgens de Da veiliger dan te laag zitten.
Ik heb dan ook een apparaatje aangeschaft bij mijn Da die er eerst moeilijk overdeed.
Hij heeft het besteld en ik moet zeggen het prikje in zijn oor stelt stukken minder voor dan dat je naar de Da moet en er in zijn poot moet worden geprikt.
Laat je goed informeren en als hij geen apparaatje voor je wilt bestellen zoek je gewoon een andere Da.
Jij bent de baas over jouw hond en betaalt er tenslotte al meer dan genoeg geld voor.
Ik wens je veel sucses en weet zeker dat jouw kleine leeuwtje nog een hele beste oude dag gaat beleven! ;)
Door tieneke
Baal,baal!! >:(
Het ging net zo goed met Kobus tot gisteren.
Hij dronk veel en was sloom,eten deed hij nog wel.
Vanmorgen wilde hij niet eten en vanmiddag scheet hij zich leeg!
Het spoot er werkelijk uit,dun en dik door elkaar.
Nadat ik zijn staart en broek schoongemaakt had ging hij languit buiten liggen en was helemaal buiten westen.
Tussendoor nog harde kotsgeluiden geproduceerd zonder dat er iets uitkwam.
Eten was een ramp zoals verwacht,hij ligt nu nog te slapen maar is iets meer wakker en alert.
Misschien is het een virus dat heerst?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door