Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Maaike_L
[quote="danielle1980"]
hoeveel koop jij dan?
meer dan 90 kilo dan zeker?
[/quote]

Nee hoor, ik haal maar 15 kilo per keer. :D Gewoon erg goedkoop blijkbaar.
Per los zakje is het wel duurder dan per 15 kg.
Door Maaike_L
In Lelystad bij dierenspeciaalzaak Tropica. Woon zelf in Dronten, dus dat is 15 minuutjes rijden. :D
Door Toran
Mijn vriend was naar de Ranzijn geweest en zei dat daar 12 kilo AHV 15 euro kost :o, dus 1,25 euro de kilo. Moet je nagaan dat bij diezelfde winkel Energique gewoon drie keer zo duur is.
Maar Energique kunnen we via een kennis van Stef voor 2,60 de kilo krijgen en Bibi is ongeveer net zo duur, maar dat moet op de dag van de afname opgehaald worden en dan kunnen wij niet altijd.
Ik hou jullie op de hoogte!
Laatst gewijzigd door Toran op do 14 okt 2004, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Maaike_L
:o Dan zou AHV bij jullie dus per 15 kg zo'n 18,75 kosten, dat is wel héél erg goedkoop. :D
Door Nitus
[quote="Toran"]
Mijn vriend was naar de Ranzijn geweest en zei dat daar 12 kilo AHV 15 euro kost :o, dus 1,25 euro de kilo. Moet je nagaan dat bij diezelfde winkel Energique gewoon drie keer zo duur is.
Maar Energique kunnen we via een kennis van Stef voor 2,60 de kilo krijgen en Bibi is ongeveer net zo duur, maar dat moet op de dag van de afname opgehaald worden en dan kunnen wij niet altijd.
Ik hou jullie op de hoogte!
[/quote]

AHV zit toch in dozen van 15 kilo verpakt (30 zakjes van 500 gr)? En was het wel de vlees-pens-compleet of alleen pens?
Door Toran
[quote="Nitus"]

AHV zit toch in dozen van 15 kilo verpakt (30 zakjes van 500 gr)? En was het wel de vlees-pens-compleet of alleen pens?
[/quote]

Mijn vriend zei dat het verpakt was per 12 kilo, kosten: 15 euro en dat zou dat de compleet versie zijn. Maar ik vind 1,25 eurie wel erg goedkoop dus ik zal van de week eventjes gaan kijken.
Door Toran
Nou, even een update ;)
We hebben contact opgenomen met de regioadviseurs van noord holland van bibi. We zijn daar op de koffie geweest en hebben wat vlees meegenomen om te proberen. We hebben een vriezer waar we voor 96 kilo in kunnen slaan en daar doen we dan 2 maanden mee en het kost ons 100 euro per maand. Dat is goed te doen en stukken goedkoper dan Energique en ik denk zelf dat Bibi ook beter van kwaliteit is.
Bij die mensen kunnen we het bestellen en ophalen.
Ik denk/hoop zelf dat de prijs/kwaliteitverhouding van Bibi het beste is maar dat merken we snel genoeg.
De honden hebben vandaag al gehad en ze vonden het erg lekker!
Door Nitus
Hé da's goed nieuws! :) Bibi lijkt mij qua kwaliteit beter als energique en AHV, dus als je daar voor een redelijke prijs aan kan komen ( en dat lukt zo te zien ;)) dan zou ik zeker Bibi proberen :).
Door diana
toran
ik vind het geweldig dat jullie van zo,n [ klein inkomen] er toch voor kiezen je honden vers te voeren :-*
en het is al gezegd
met c.b en bibi ben je goedkoper uit dan met wat jij voerd
en zelfs ahv is duurder , omdat je daar meer van moet voeren.
Door danielle1980
[quote="diana"]
toran
ik vind het geweldig dat jullie van zo,n [ klein inkomen] er toch voor kiezen je honden vers te voeren :-*
en het is al gezegd

[/quote]

dat klopt niet helemaal wat je zegt!
ik betaal 2,30 voor cb
en 1,59 voor AHV
voor cb geef ik 800 gr per dag en dus kost t 1,84 per dag voor mij
en bij AHV dus 1000 gram,
wel meer ja maar dan ben ik dus 1,59 kwijt per dag.
dus met AHV ben ik wel goedkoper uit,
al voer ik een klein beetje meer.
Door Toran
[quote="diana"]
toran
en het is al gezegd

[/quote]

Dank je!
Ja we zijn niet rijk, we hebben ook zeker wat kosten en dat is ook best lastig want we zijn nog piepjong (17 en 19) maar ik wil niet op mijn honden bezuinigen.
Ik bedoel: wat is nou 100 euro per maand als het op je honden aankomt? Gewoon op wat onbelangrijke dingetjes gaan korten en dan komt het wel goed.
Mijn Argentijnse Dog is heel veel ziek geweest en daar is al mijn spaargeld heen gegaan. Ik denk dat het uiteindelijk nog goedkoper had geweest vers te voeren haha en natuurlijk veel beter ook ;)(dat is het belangrijkste)

Alleen moet ik even wennen. Eerst had ik zoiets: brok is de basis en als het niet gaat moet ik daar op terugvallen. Ook had ik twijfels over vers. Maar nu heb ik zoiets van kvv/barf is het voer en brok bestaat voor mij gewoon niet meer en daar wil ik ook niet naar terug.
Door Jolly
wauw dan verdienen jullie helemaal een pluim.
Ik weet hoe het is om financieel zeer krap te zitten op die leeftijd.
Succes
:-*

Jolly
Door diana
precies,
en ik weet zeker dat je met bibi goedkoper uit bent
heb het ook een hele poos gevoerd
het ziet er goed uit .
en ze hebben ook daar minder van nodig dan van ahv en rodi of energique.
ik voer mijn honden ieder 1 pond c.b per dag en s,morgens wat biogarde met groenten of vis...
daar hebben ze genoeg aan
maar wanneer ik ze 1 pond ahv geeft lopen ze na een paar uur al weer te kijken of er nog wat te eten vald
ahv kost hier in Veenendaal bij Hertog
21 euro voor een doos van 15 kilo
zowel de vleescompleet als de vleespenscompleet .
Laatst gewijzigd door diana op zo 24 okt 2004, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Toran
Stef en ik hadden het idee dat Bibi inderdaad wel goed is. Ik denk dat als ik zelfs had mogen kiezen uit een merk (als het allemaal even goed te krijgen was en even duur zou zijn) dat ik alsnog voor Bibi had gekozen, of eventueel voor Carnibest.
Ik hoop trouwens wel dat we het financieel gaan redden, maar dat zien we vanzelf wel ;)
Ik voer in totaal 1,6 kilo per dag aan de honden en ze zijn met zn vieren. Ze hebben er genoeg aan en binnenkort ga ik wel wat ribben halen voor ze, maar dan moeten ze eerst de darmflora opgebouwd hebben want ik heb het een keer eerder gehaalt toen dat niet het geval was en toen gingen ze aan de dunne.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door