Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
sjarissa schreef: http://www.siepmann.net/siepmann_shop.p ... ategory=70
Op deze site kan je botmolens vinden, de handmatig te gebruiken molens zijn goedkoop en je krijgt er nog gratis spiermassa bovenop!!! De elektrische is tamelijk duur.
Als je het duits te moeilijk vindt, kan ik je helpen om het in het nederlands te vertalen.
Thankx. Ik vind ruim 1.000 toch wat teveel en met de hand malen is absoluut een nono ;D ;)
Door 202Spots
sjarissa schreef: http://www.siepmann.net/siepmann_shop.p ... ategory=70
Op deze site kan je botmolens vinden, de handmatig te gebruiken molens zijn goedkoop en je krijgt er nog gratis spiermassa bovenop!!! De elektrische is tamelijk duur.
Als je het duits te moeilijk vindt, kan ik je helpen om het in het nederlands te vertalen.
Ik kan niet geloven dat je grote botten zoals runder poten of ribben, met de hand kan malen :-\
Door Cindy de Wolf
202Spots schreef: Ik kan niet geloven dat je grote botten zoals runder poten of ribben, met de hand kan malen :-\
Tuurlijk wel, gaan allen eerst heel wat uurtjes in de sportschool inzitten voordat je echt genoeg (spier)kracht heb.
Zit er sterk aan te denken om die diamond te kopen maar eerst even afwachten hoe madam het hier op doet en of ze het te eten vind.
Door nova
202Spots schreef: Ik kan niet geloven dat je grote botten zoals runder poten of ribben, met de hand kan malen :-\
Als  je even verder kijkt op die site daar zie je een  soort knip staan waar je een groot bot mee in 2 stukken kan knippen.
malen is dan wel even iets heel anders  ;)
Door Deesje
hier staan van de westons ook de 220v varianten op de site.. alleen daar betaal je dus ook voor..

http://www.texastastes.com/p549.htm

ik denk dat het gewoon zo is dat als je een semiprofessionele machine wil die aardig wat aan kan dat een investering is die je moet afwegen, is het het waard of niet...
Door Cindy de Wolf
Na lang wikken en wegen en heen en weer mailen, in eerste instantie alleen voor info, totdat vriendlief het mesje van de Bomann kwijt maakte heb ik zojuist deze gekocht http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... SA:NL:1123

Waarom;
Met name omdat de diamond van 500 euro maar 650watt was deze 2000, geen extra schijven wbt de maaldikte had, deze wel, het aantal kg per minuut (180 tov de diamond 150), en omdat ik op het type nummer ben gaan zoeken en er expliciet vermeld werd dat deze ook de vettere soorten vlees aan zou moeten kunnen. Eerst zien natuurlijk maar toch..de duurbelasting heb ik niet echt kunnen vinden maar vertrouw erop dat dit voor dat geld met dit merk wel goed zit. Ik ga er dan ook vanuit dat ik kippennekken, eendennekken, kleine kalkoennekken en konijnkk zonder problemen zou moeten kunnen malen.
Door MarijeEnBoomer
ziet er mooi uit!!
de messenslijper in laak heeft ook veel schijven en mesjes!!
mocht je dus nog iets zoeken kan je bij hem kijken  ;)
Door nova
Cindy de Wolf schreef: Na lang wikken en wegen en heen en weer mailen, in eerste instantie alleen voor info, totdat vriendlief het mesje van de Bomann kwijt maakte heb ik zojuist deze gekocht http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... SA:NL:1123

Waarom;
Met name omdat de diamond van 500 euro maar 650watt was deze 2000, geen extra schijven wbt de maaldikte had, deze wel, het aantal kg per minuut (180 tov de diamond 150), en omdat ik op het type nummer ben gaan zoeken en er expliciet vermeld werd dat deze ook de vettere soorten vlees aan zou moeten kunnen. Eerst zien natuurlijk maar toch..de duurbelasting heb ik niet echt kunnen vinden maar vertrouw erop dat dit voor dat geld met dit merk wel goed zit. Ik ga er dan ook vanuit dat ik kippennekken, eendennekken, kleine kalkoennekken en konijnkk zonder problemen zou moeten kunnen malen.
Ik weet niks van de kenwood, maar ik mag hopen dat je voor die prijs heel lang kan malen.

De Diamond heeft een oliebad motor waardoor dat een beresterke motor  is.
Vroeger hadden we thuis een (houten)wasmachine, en daar lag ook een oliebadmotor onder .
Die slingerde  een hele ton vol was door het sop
Kan me niet herinneren dat er ooit wat  mee aan de hand is geweest.
Maar jij hebt inmiddels jouw keuze gemaakt

Veel plezier overigens met kennie  :)
Laatst gewijzigd door nova op wo 22 dec 2010, 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cindy de Wolf
nova schreef:
De Diamond heeft een oliebad motor waardoor dat een beresterke motor  is.
Vroeger hadden we thuis een (houten)wasmachine, en daar lag ook een oliebadmotor onder .
Die slingerde  een hele ton vol was door het sop
Kan me niet herinneren dat er ooit wat  mee aan de hand is geweest.
Maar jij hebt inmiddels jouw keuze gemaakt

Veel plezier overigens met kennie  :)
Klopt, dat was ook de enige pre voor de diamond, maar verders had de Kenwood meer voordelen tov de Diamond. Ik zal in ieder geval hier een update geven zodra ik er wat kg mee gemaalt heb ;) Ik mag er toch vanuit gaan dat deze machine voor dit geld wel het e.e.a. moet aankunnen ;) Mocht die de geest geven dan wordt het de diamond als het niet onde garantie gaat vallen, maar goed daar gaan we maar niet vanuit.
Door Cindy de Wolf
MarijeEnBoomer schreef: ziet er mooi uit!!
de messenslijper in laak heeft ook veel schijven en mesjes!!
mocht je dus nog iets zoeken kan je bij hem kijken  ;)
Waar zit die dan? kan natuurlijk nooit kwaad om eens langs te hoppen als we in de buurt zijn ;)
Door MarijeEnBoomer
Cindy de Wolf schreef: Waar zit die dan? kan natuurlijk nooit kwaad om eens langs te hoppen als we in de buurt zijn ;)
Kom ik weer met m'n aanwijzingen  ::)
Op de rijswijkseweg zit die tattoo zaak ken je die?! Die zit op een hoek. En dan zit de messenslijper ernaast maar dan niet op de rijswijkseweg maar om de hoek  ::)
Door Cindy de Wolf
MarijeEnBoomer schreef: Kom ik weer met m'n aanwijzingen  ::)
Op de rijswijkseweg zit die tattoo zaak ken je die?! Die zit op een hoek. En dan zit de messenslijper ernaast maar dan niet op de rijswijkseweg maar om de hoek  ::)
jaja en dan denk jij dat ik met mijn blonde hoofd begrijp wat je bedoelt ;D ;D kom niet zo vaak in die hoek.
Mss weet mijn vader het als buschauffeur zijnde ;)
Door MarijeEnBoomer
Cindy de Wolf schreef: jaja en dan denk jij dat ik met mijn blonde hoofd begrijp wat je bedoelt ;D ;D kom niet zo vaak in die hoek.
Mss weet mijn vader het als buschauffeur zijnde ;)
Ik loop er vandaag langs zal naar het straatnaambordje kijken  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door