Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Benjy en Misty schreef: Hier zo'n 6 uur maar dat zijn dus blokjes en geen plakken.
Ok, geeft een beetje een idee. +6 uur zou betekenen half tien vanavond. Stel nou dat ik om half twaalf naar bed wil, en dan is het net nog niet goed. Wat doen jullie dan? Uitzetten en de volgende dag nog even aan??

Maakt overigens best nog een herrie, dat ding! Mijn hondjes hopen dat ik net zo verslaafd raak als jullie!!
Benjy en Misty schreef: Hier zet ik het gewoon uit en zet hem later nog eens aan. Wanneer het zo goed als droog is laat ik het ook wel eens aan de lucht verder drogen maar dan moet het wel echt bijna droog zijn.
Ok, het zal hier even een leerproces worden denk ik, maar wel een leuk leerproces gok ik zo :)
Buran en Co schreef: Ok, geeft een beetje een idee. +6 uur zou betekenen half tien vanavond. Stel nou dat ik om half twaalf naar bed wil, en dan is het net nog niet goed. Wat doen jullie dan? Uitzetten en de volgende dag nog even aan??

Maakt overigens best nog een herrie, dat ding! Mijn hondjes hopen dat ik net zo verslaafd raak als jullie!!
Hier gaat 'ie dan uit en de volgende morgen nog even aan. Of een tijdschakelaar er tussen voor die paar uurtjes extra.

Veel plezier met je droger! :)
Door Nynke
oja  ::), in mijn schuur vriest het, dus daar kan ik nu niet drogen. De lucht wordt niet voldoende verwarmd  :-X :-X Als ik nu dus wat wil drogen doe ik het in de keuken onder de afzuigkap  ::) ::)
Nynke F schreef: ik laat hem 's nachts lekker draaien, dan is het de volgende dag kurkdroog :) :) :)
En het kan niet 'aanbranden' zeg maar? Te donker worden?

Heb ze net een voorproefje gegeven van deels gedroogde long, als droog van de buitenkant maar nog zacht van binnen. Lekker dat ze het vonden joh!!! Geweldig!!!!
Door tieneke
Deesje schreef: ik droog gewoon in huis zonder afzuigkap.. en ik zet de machine meestal voor het naar bed gaan aan, dan issie s ochtends klaar. ideaal.
Als ik dit in de keuken doe zijn de ramen na een paar uren drijfnat van het vocht,dus nu gaat hij voortaan lekker naar het stookhok....dat zal hem leren :P
Door tieneke
Buran en Co schreef: En het kan niet 'aanbranden' zeg maar? Te donker worden?

Heb ze net een voorproefje gegeven van deels gedroogde long, als droog van de buitenkant maar nog zacht van binnen. Lekker dat ze het vonden joh!!! Geweldig!!!!
Vanavond om na negenen is de droger volgestouwd en stond te draaien..9 verdiepingen met biologische lever en gewone runderpens,dit zal zeker een uur of 12 moeten drogen,de lever zal met een uurtje of 10 goed droog zijn maar de pens heb ik liever droger zodat ze er goed op moeten kauwen...het zijn ook aardige grote lappen :D :P
Ik laat de droger dan ook gewoon draaien.Anders een tijdschakelaar ertussen zetten ;)
Hier droog ik in de hobbykamer. De meeste dingen ruiken niet echt maar laatst rook het toch wel naar kip. In de woonkamer ruik je niks dus heb ik er niet zoveel last van. Geen afzuigkap dus.

Aanbranden doet het niet maar laatst had ik iets dat toch wel heel hard was geworden. Soms breek ik de beloningen nog na het drogen maar dat ging toen niet meer.  :P
Door Elizaw
Nu ik eindelijk bij onze C1000 de kipfiletjes heb kunnen scoren, weet ik dat mijn honden ze heerlijk vinden. Maarrrrr 2.95 voor 170 gram is echt duur >:(
Nu zag ik dat ze ze bij de AH ook ineens hadden voor 2.99 voor 150 gram..dus nog duurder >:(
Nu ga ik toch ook maar een droogmachine bestellen :biggrin2:

Wat ik me af vraag, is er ergens een verzamellijst met gegevens waar ik terug kan vinden...
*kipfilet reepjes van 2/3 cm drogen binnen XXX uur
*stukjes pens van XXX cm drogen op XXX uur
En dan het liefst met voorbeelden/foto's ;)

Deze info is ook wel terug te vinden in diverse topics, maar alleen dit topic bestaat al uit 21 bladzijde.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door