Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door ~anna~
the parsons schreef: dat ben ik eigenlijk ook, maar toch denk ik na het lezen/ horen van verhalen... zou het dan toch.
een jaar of 2 geleden hadden mijn buren ook z`n iemand over de vloer, die vertelde een van hun dat ze thuis s`avonds
kaarsjes moest branden in de huiskamer van voor naar achter, voor het welzijn van de hond.

(dit zou ik dus niet doen, zij deed het wel)

ik heb haar een aantal weken later ook bij mij thuis gevraagt,
hier uit kwam het volgende: over de rug aaien denk aan groen
over de borst aaien denk aan geel
over de pootjes aaien denk aan rose
als ik de etensbakken neer ging zetten moest ik denken aan rood, etc :-\

het aaien en meteen denken aan de kleur was goed voor het een en ander.(wat, weet ik niet meer)
ook zei ze dat ik er optijd bij was, dante zou volgens haar een beginnende tumor in zijn buik hebben :o (dit bleek niet zo te zijn)
ik heb haar advies nooit uitgevoerd :-X

toch wil ik het nogeens proberen met 1 van de 2 dierentolken die hier genoemd zijn ::)
welk raden jullie aan :confused1:

als je echt nog een keer wilt proberen, dan zou ik die van Borke proberen.

http://www.gezondherstel.nl/
Door charmed
HannekeKjell schreef: Iedereen kan het van nature, maar bij de een gaat het wat makkelijker / komt het weer wat makkelijker op gang dan bij de ander.
Je kunt het wel trainen, net zoals je je spieren kan trainen zeg maar.
Dat klopt dat iedereen het kan van nature, maar met je eigen dieren is het vaak toch moeilijker omdat je daar een emotionele band mee hebt. Het is me wel gelukt bij andere dieren, maar nog nooit bij mijn eigen. Daar schakel ik zo nu en dan wel eens iemand bij in. Gewoon om te weten hoe het met ze gaat (als ze ziek zijn) om zo ook te kijken of de behandeling goed is ingesteld en dergelijke.

Heb wel eens dromen gehad die uit zijn gekomen :-[
Door Papalou
bolkes verhaal was inderdaad erg indrukwekkend!

Op de pagina van Janine van de Wel, www.dierenfluisteraar.com, kun je nog meer voorbeelden lezen. vooral die van vermiste dieren zijn toch wel erg sprekend!

Verder geloof ik vooral dat een dier ook echt aan kan geven waar hij last van heeft, en dat daar dan misschien andere dingen uit komen, bij Mucho bijvoorbeeld zijn nieren.

Wat ik erg fijn aan Janine vind, is haar betrokkenheid. Ze mailt de zelfde dag terug, en geeft antwoord op vragen die ik nadien nog heb. Daarbij geeft ze goede tips over omgang met Mucho en voelt ze gewoon betrokken aan! Dat vind ik zelf erg belangrijk, van de biosensortherapie heb ik bijvoorbeeld na 2 weken nog niets gehoord, maar goed, dat kan ook andere redenen hebben..

Groet Manon
Door Papalou
Oh...en als iemand een tip heeft over een goede cursus die niet al te duur is, ben ik ook erg geinteresseerd! En nog een voordeel van J: een consult met healing is 60 euro, en erna nog een healing 30 euro. Meestal maar zon 2 a 3 healingen nodig, en dan jaarlijks 2 a 3....Das best te betalen als het hondje daardoorbeter in zijn vel zit.

een ander opvallend verschil met Mucho nu is dat hij niet meer zo loopt te snaaien als we buiten lopen. Hiervoor met zijn HAbrokken viste hij elke wandeling wel iets uit de struiken, nu doet hij dat niet. heb hem in het consult verteld waarom ik hem brokken geef...
Door HannekeKjell
charmed schreef: Dat klopt dat iedereen het kan van nature, maar met je eigen dieren is het vaak toch moeilijker omdat je daar een emotionele band mee hebt. Het is me wel gelukt bij andere dieren, maar nog nooit bij mijn eigen.
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik ben bij Kjell ook altijd bang dat ik het zelf zit te verzinnen, zeker omdat ik hem zo goed ken.
Als er iets zou zijn met Kjell waar ik per sé meer van wil weten zou ik ook iemand anders inschakelen.
Het makkelijkste vind ik communiceren met dieren die je helemaal niet kent en waar je niks van weet.
Door plant
Ik heb ook een cursus gedaan bij Cecilia van der Drift.
Het is al een paar jaar geleden en ben daarna in een oefengroep terechtgekomen bij Gerrie Huijts in Wageningen.
Ik heb er veel van geleerd , zoals op je intuitie te vertrouwen.
Vaak is je eerste gedachte over iets de waarheid.
Inderdaad zijn je eigen dieren het moeilijkst : je weet er te veel van om er blanco mee aan de slag te gaan.
De dieren die juist vreemde antwoorden geven bleken bij mij de beste te zijn.
Maar je durft er bijna niet op te vertrouwen......
Er zijn wel een paar momenten geweest dat een eigen dier mij wat vertelde.
Die koester ik en ben ik dankbaar voor.
Met veel interesse volg in op t.v. programma's met dit "onderwerp"
Oa. paranormale kinderen.
Door mcSnurk
ik vind het interessant. Maar hoe weet je wat je moet vragen als het via telepathie gaat. Moet je dat simpel houden?
en heel specifiek? Niet bv 'heb je ergens last' maar 'heb je buikpijn'? Of loopt zo'n gesprek vanzelf? :-\
Laatst gewijzigd door mcSnurk op vr 10 dec 2010, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door charmed
gemmaa schreef: ik vind het interessant. Maar hoe weet je wat je moet vragen als het via telepathie gaat. Moet je dat simpel houden?
en heel specifiek? Niet bv 'heb je ergens last' maar 'heb je buikpijn'? Of loopt zo'n gesprek vanzelf? :-\
je moet gewoon vragen wat je wilt weten van her dier. Je kan vragen; "Heb je ergens pijn." Dan zal je in woorden of in beelden een gedeelte van het lichaam te zien krijgen. Of bij sommige mensen die ontvangen de pijn op de plaats waar het dier pijn heeft, dat is heel individueel. Niet iedereen is hetzelfde ingesteld.
Als je de vraag te moeilijk stelt en je krijgt voor jou een vreemd antwoord, kan je het altijd nogmaals in een simpeler vraag stellen ;)
Door Suzanne
Ik ben erg aan het twijfelen of ik zo'n reading voor 2 van mijn honden zal gaan doen, maar ALS ik dat doe zal ik simpele, maar duidelijke vragen stellen.
"Heb je ergens pijn" kan met ja/nee beantwoord worden. Schiet dus niet op.
Want dan moet je nog weten waar dan pijn zit ;-)
Je zult dus een combinatievraag moeten stellen; wil je me laten weten of je pijn hebt, zo ja waar.

Bij de een wil ik vooral weten "doen we het goed zo, is er nog iets wat je nodig hebt of graag wilt" en bij de ander "wat maakt je zo onrustig, wat moet ik doen om die onrust/angst weg te nemen".

Ik weet inmiddels dat zo'n reading niet heel erg vreselijk duur is. Misschien geef ik ze mijzelf wel kado voor mijn verjaardag.

Zal alleen hondje nummer 3 er ook in willen/moeten betrekken om geen scheve koppies te gaan krijgen ;-)
Van hem hoef ik op zich niets te weten, dus dat wordt een algemene vraagstelling "hoe is het met je, ben je nog ergens naar op zoek, wil je nog iets aan ons vertellen".

Suzanne
Door Marjet
Suzanne schreef: Ik ben erg aan het twijfelen of ik zo'n reading voor 2 van mijn honden zal gaan doen, maar ALS ik dat doe zal ik simpele, maar duidelijke vragen stellen.
"Heb je ergens pijn" kan met ja/nee beantwoord worden. Schiet dus niet op.
Want dan moet je nog weten waar dan pijn zit ;-)
Je zult dus een combinatievraag moeten stellen; wil je me laten weten of je pijn hebt, zo ja waar.

Bij de een wil ik vooral weten "doen we het goed zo, is er nog iets wat je nodig hebt of graag wilt" en bij de ander "wat maakt je zo onrustig, wat moet ik doen om die onrust/angst weg te nemen".

Ik weet inmiddels dat zo'n reading niet heel erg vreselijk duur is. Misschien geef ik ze mijzelf wel kado voor mijn verjaardag.

Zal alleen hondje nummer 3 er ook in willen/moeten betrekken om geen scheve koppies te gaan krijgen ;-)
Van hem hoef ik op zich niets te weten, dus dat wordt een algemene vraagstelling "hoe is het met je, ben je nog ergens naar op zoek, wil je nog iets aan ons vertellen".

Suzanne
Goh Suzanne, als ik lees hoe jij de vragen aan jouw honden formuleert, raak ik ineens ontroerd, dat wil ik even kwijt. Daar spreekt voor mij de liefde voor je honden uit... Ben benieuwd of je jezelf (en je honden) dat kadootje gaat geven.
Door mcSnurk
ik heb het naar aanleiding van dit topic inmiddels gedaan.
Was heel leuk, heel prettig gesprek. Een aantal dingen waarvan ik dacht 'goh' :o! Natuurlijk wel rekening houdende dat sommige dingen op veel honden toepasbaar zijn ::)). Maar was toch blij dat ik het gedaan heb. Alleen jammer dat ik al meer als 2 weken op het verslag zit te wachten, en er niks meer over hoor. Had ik dat geweten had ik zelf meer aantekeningen gemaakt
Laatst gewijzigd door mcSnurk op ma 11 jun 2012, 07:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door the parsons
gemmaa schreef: ik heb het naar aanleiding van dit topic inmiddels gedaan.
Was heel leuk, heel prettig gesprek. Een aantal dingen waarvan ik dacht 'goh' :o! Natuurlijk wel rekening houdende dat er over vierpoot met wat googlen dingen te vinden zijn ::)). Maar was toch blij dat ik het gedaan heb. Alleen jammer dat ik al meer als 2 weken op het verslag zit te wachten, en er niks meer over hoor. Had ik dat geweten had ik zelf meer aantekeningen gemaakt
bij wie ben je geweest? en zijn er nog belangrijke vragen beantwoord, waarmee je aan de slag kan?
Door mcSnurk
the parsons schreef: bij wie ben je geweest? en zijn er nog belangrijke vragen beantwoord, waarmee je aan de slag kan?
Geen belangrijke dingen qua problemen of oplossingen, maar dat had ik ook niet verwacht. Ik wilde meer dingen weten van wat denkt/voelt/wil hij.
Ik vond het een heel mooie ervaring. Het was ook heel emotioneel.
Laatst gewijzigd door mcSnurk op za 01 jan 2011, 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door