Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Helaas is onze Siep ineens begonnen met diarree.....Ze at altijd flink van cb-eendmix en de cb diabetes versie.
Lees hier ook over nierfalen en dan diarree erbij krijgen. Maar kan dat zo plotseling komen?
Wie heeft hier ervaring mee......Ze is inmiddels ook de 18 gepasseerd ::)
Nierfalen gaat geleidelijk, maar het kan wel zijn dat de kat zichzelf awh vergiftigt als de nierfunctie erg ver terugloopt. Maar in mijn ervaring eet zo'n kat dan geleidelijk aan steeds slechter, dat ging bij die van mij niet zo van de ene op de andere dag. Diarree heb ik ook niet zoveel van gemerkt, behalve als ze op sterven na dood waren.
Het zou kunnen dat ze last heeft van het vet in de eend, of misschien een virus gevangen, het is soms moeilijk uit te vogelen wat en hoe.
Is ze verder wel tierig?
Virusje zou kunnen, we hebben er 2 kleintjes bij (waarvan 1 al 6 weken en de ander 2 weken bij ons is)
Op de eend heeft ze t altijd t beste gedaan, wil ze nu niet meer. Heeft net wel een stukje kip gegeten, je moet toch wat...
Wat geef je n kat met diarree? Ze moet niet teveel afvallen denk ik  :(
Vanmorgen een licht gekleurd drolletje gevonden ... en n stukje biefstuk gegeten.
Tierig? Wat is dat  ;) Siep haar leventje heeft altijd bestaan uit eten....en dan de bakjes van de anderen leegmaken... en slapen... en dan heeeel hard mauwen om ... te eten  :D  ;D.
Heeft één keer in haar leven een postduif gevangen....die vloog haar recht in de bek....
Hoewel t er van de winter op leek dat ons Siepje bergafwaarts ging, (spugen en diarree) gaat t nu weer goed...... :)
Ze maakt dagelijks haar wandelingetje door de tuin en is inmiddels ook goed gewend aan de 2 nieuwe poesjes.
Jaaa...nog altijd de baas in huis. En wat de kleintjes niet eten .... net als 'vroeger'
Ben nog altijd blij dat we omgeschakeld zijn  ;D
Ik vind het zo fijn jouw berichten te lezen.
Mijn Misty was opgegeven. Op een ander forum kreeg ik te horen dat hier nooit succesverhalen waren met nierkatten.
Dit is de tweede al, zeker de bril niet opgehad ;)

Met Misty gaat het ook super. Ze eet eendmix, diabeet en eko van cb en af en toe kipfilet.
Haar crea was tegen de 700 en urea niet te meten. Zo zie je maar!

Leuk dat je iedereen hier zo op de hoogte houdt.

Van Misty en mij bedankt, het sterkt ons verder te gaan zoals wij het doen ;)
Hoeveel levens heeft een kat? Toen we 2 jaar geleden op vakantie waren kregen we n berichtje van fam. dat Siep dood was en ze hadden haar begraven...auto ongeluk? Ze lag bij ons huis....Hoera ...t was de kat van buurman :o
En toen kreeg Siep voedselallergie en erge diarree....VERS heeft haar leven gered.....Van de winter weer een flinke dip dat we elke dag weer afscheid namen.....en weer krabbelt ze overeind.
Ja, morgen kan t over zijn....maar vandaag nog niet  :D
Hoeveel levens heeft een kat ? Geen idee..Maar als ik naar Willem kijk..Ondertussen is hij rond de 20 en hij lijkt wel aan zijn tweede jeugd begonnen te zijn sinds hij vers krijgt....Soms ga ik wel eens twijfelen aan zijn leeftijd, maar volgens de berekening is hij echt rond de 20..
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door