Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door chooky
Hoi Ine,
Ik had het wel niet hier neergezet, maar ik heb wel meegeduimd vandaag dat er iets uit het onderzoek zou komen. Wat vervelend dat je nog niets wijzer bent geworden.
Kun je eens aangeven wat tot nu toe je ochtendroutine was, wanneer wandelen/uitlaten, wakker worden, eten geven etc. En geeft ze echt alleen 's ochtends haar eten op? 's avonds at ze nu wel minder toch? Maar blijft dat wat ze eet er wel in?
Wat heb je nu allemaal geprobeerd? Andere hoeveelheid, ander tijdstip, ander voer,....
Door ine
Hoi Eva, ik zal het proberen op te schrijven!
Nadat het een tijd aan de gang was, heb ik het hier neer gezet.
Onze routine in de ochtend: Opstaan, honden een kwartier in de tuin laten dollen en hun behoefte laten doen. Lisa en Luuk laat ik altijd met een bal spelen, dat doen ze gewoon erg graag, dus wordt er even stevig gerend.
Daarna naar binnen, koffie zetten en het eten aan de honden geven. De halve dagelijkse portie. Binnen een kwartier kwam alles weer terug en liet ze het door de anderen opeten. Normaal is het een pin, dus zou ze dat niet toelaten.
Verder wordt er over de dag nog enkele keren in de tuin gespeeld, gewandeld en met goed weer tot een uur of 6 in de tuin, waar ze een afgeschermde behoorlijke ruimte hebben.
Na ons eten, zijn zij weer aan de beurt om te eten. De laatste tijd liet ze een deel staan, of stond met erg lange tanden te eten.
We hebben ervoor gezorgd, dat ze het voer op kamertemp. kreeg. Ze heeft een ander merk gekregen. En vanaf morgen ga ik ze dus niet na de eerste keer uitlaten eten geven, maar en uur of 2 daarna.
Ze heeft tot zondag antibraakpillen, dus ik kan eigenlijk pas na het weekend wat zeggen. En tja, de vorige keer ging het even 5 dagen goed! :-\
Door chooky
Ik vroeg het omdat veel mensen 's morgens ook geen eten kunnen verdragen, omdat de spijsvertering nog niet op gang is. Vorige week ging het een tijdje goed, schreef je. Ik geloof dat dat was nadat je 's ochtends minder bent gaan geven, toch? Misschien helpt het om eerst de spijsvertering op gang te helpen met iets heel licht verteerbaars, water met honing, beetje bouillon, misschien wat yoghurt. In ieder geval voor het eten wat drinken (dit wordt vaak bij mensen aangeraden die in de ochtend niet kunnen/willen ontbijten omdat ze daar misselijk van worden).
Het rare is natuurlijk dat ze voordat het begon wel 's morgens kon eten ???
Ik zal zo ook even kijken of ik nog iets vind in het boek van Juliette. Wie weet heeft zij een natuurlijk anti-braakmiddel of iets over ochtendmisselijkheid.
Door ine
Ze heeft altijd 2 maaltijden gehad, vanaf 9mnd.
Zou het een vorm van verzadiging zijn?
Maar waarom begon ze dan ook 's avonds met lange tanden te eten? :-\
Door Truus
Pfffff Ine, wat moeilijk zeg, nu je nog niets weet. Het is echt zoeken waar het nu aan ligt begrijp ik.
Ik denk met je mee.....er is toch geen verandering binnen de roedel ofzo? Ander gedrag ik noem maar iets?
Tsja, ik kan ook zomaar niet iets bedenken en duim dat het overgaat met het anders voeren.
Misschien eens apart zetten met het eten geven zodat Lisa in alle rust kan eten?

Sterkte met de zieke :-*
Door ducktails
Kan het iets met haar hormoontjes te maken hebben?
Famke werd eerst schijnzwanger na de loopsheid en dan eten eten eten.
Ze groeide wel twee kilo.
Daarna kwam een periode van met lange tanden eten en ook veel overgeven. Ze viel dan weer twee kilo af........Daarna een maand goed en de volgende loopsheid.....
Zeg maar wat.........
ria
Door ine
ducktails schreef: Kan het iets met haar hormoontjes te maken hebben?
Famke werd eerst schijnzwanger na de loopsheid en dan eten eten eten.
Ze groeide wel twee kilo.
Daarna kwam een periode van met lange tanden eten en ook veel overgeven. Ze viel dan weer twee kilo af........Daarna een maand goed en de volgende loopsheid.....
Zeg maar wat.........
ria
Dat zou mooi zijn! ;)
In mei is ze loops geweest, in december verwacht ik het weer. Ze zou dan gedekt worden! :-\
Ik houd het ook in m'n achterhoofd!
Dank je! ;)
Door chooky
Juliette raadt bij (niet zelf opgewekte) misselijkheid aan om te vasten en een vloeibaar dieet te geven van water met honing of evt (rauwe) melk met honing. Maar ik denk dat je dat liever niet doet, met die twee kilo die er al af is.
Verder geeft zij een aantal tips voor kruiden die het spijsverteringskanaal tot rust brengen en misselijkheid tegengaan. Munt(thee) is een heel compleet middel. Zij vertelt ook dat regelmatig braken invloed kan hebben op de rest van het spijsverteringskanaal en daardoor de eetlust minder kan worden (vandaar misschien de lange tanden 's avonds?). Munt geeft het hele spijsverteringskanaal een oppepper en gaat misselijkheid tegen.
Ook st janskruid in de vorm van thee is goed. Zij stelt dat kruid als vervanging van gentiaanwortel (bitter van smaak) maar dat schijnt een nogal heftig kruid te zijn. Je kunt er zelf pilletjes van draaien oor het te raspen en te mengen met honing en meel en dan in de vorm van kleine balletjes te kneden. De gemiddelde hond zou daar dan 12 pilletjes per dag van mogen.
Ik weet niet of de st janskruidthee (kun je troouwens krijgen bij de drogist, van kneip geloof ik) ook zo bitter is, maar zoeten met honing is sowieso wel goed.
Misschien kan je Lisa een tijdje voor het eten ('s ochtends en 's avonds) een kopje thee geven.
Door ine
Eva, wat vreselijk lief, dat je dit allemaal voor Lisa hebt uitgezocht! :-* :-* :-*
Wij gaan het eerst eens met muntthee proberen!
Ze krijgen zo hun eerste maaltijd, 4 uur later dan normaal. Vanmiddag wordt de thee gehaald, dus daar kan ik vanavond mee beginnen.
Jeetje, wat fijn, dat iedereen meedenkt en meehelpt! 8)
Door Truus
Ine schreef: Eva, wat vreselijk lief, dat je dit allemaal voor Lisa hebt uitgezocht! :-* :-* :-*
Ze krijgen zo hun eerste maaltijd, 4 uur later dan normaal. Vanmiddag wordt de thee gehaald, dus daar kan ik vanavond mee beginnen.
En? Hoe is het gegaan?????????
Door chooky
Ine schreef: Eva, wat vreselijk lief, dat je dit allemaal voor Lisa hebt uitgezocht! :-* :-* :-*
Tuurlijk doen we dat :-* :-* :-*
Ik hoop dat het een beeetje wil helpen!
Door Hitam
Ik zou zeggen: geef haar iets bitters voor het eten, ongeveer een kwartiertje ervoor en gember door het eten. Bitter bevordert de spijs verterng en gember werkt rustgevend voor de maag.
Door ine
Vandaag nog even niets vooraf gegeven en voor het eerst zonder pillen.
Binnen 5 minuten lag alles weer op de grond :'(
Heb haar daarna een broodkorst gegeven, die bleef er wel in.
Sylvia denkt, dat het misschien psychisch is, want verder is ze helemaal niet ziek of zo! :-\
Laatst gewijzigd door ine op zo 10 okt 2004, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door