Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lupa
[quote="Ysa"]
Hoi

Mijn nichtje die ongewild kinderloos is , heeft al haar liefde gestoken in een bruin labrador teefje; Balou
Nu heeft die kleine meid ( bijna 1 jaar) heel veel noten met schil en al opgegeten en is vergiftigd..

Ze is ernstig ziek en is nu geopereerd met spoed
De DA heeft haar weer dichtgenaaid met als conclusie;

dunne darm vanaf de alvleesklier tot aan de dikke darm ontstoken !

De ouders van Ilse (mijn zus dus) heeft al voorzichtig voorgesteld of Balou te laten inslapen....

Daar wil Ilse niks van weten ; alles moet op alles gezet om Balou te redden..
Ik ben bang dat als Balou het niet redt dat Ilse gaat instorten ; het is haar alles !!

Wie iemand raad of heeft iemand zicht op een prognose????

Yvonne :'(
[/quote]
maar is het niet erg snel om te praten over inslapen? het is een onsteking en onstekingen kunnen genezen
Door Ysa
[quote="202spots"]
Omdat ie al vanaf zaterdag niet goed is,zou ik zeggen dat er nu toch wel spoed achter gezet moet worden.
Ik zou 'n zondag al in 't ziekenhuis hebben geweest ofin ieder geval maandag morgen .....nou is het al bijna woensdag....hoe langer er word gewacht hoe groter de kans dat er niks meer gedaan kan worden....en soms kan 'n paar uur echt nog wel verschil maken ....
en misschien is 't morgen te laat..

oops zag net dat 't beter gaat....gelukkig...
[/quote]

Ben het helemaal met je eens Dory , ik was ook allang naar de kliniek , maar volgens de DA heeft de hond daar weer meer stress en kunnen ze behalve vocht toedienen uiteindelijk ook niet veel meer doen..

Balou drinkt weer en plast ook dus de nieren funktioneren nog goed gelukkig..

Morgen weten we meer

Groetjes !

Yvonne
Door Leo
[quote="Ysa"]
Oh ja , Leo ; sorry ik vergeet te antwoorden op je vraag

Tuurlijk mag je deze topic verplaatsen !!

Groetjes Yvonne
[/quote]

Geeft niks, je hebt wel wat anders aan je hoofd, ik laat hem wel staan nu om verwarring te voorkomen! we gaan weer verder met duimen!
Door jeanne
ohjee,
hopelijk knapt ie snel weer op.

trouwens, wij hebben ook walnoten in de tuin :-\
Zal ze toch maar oprapen dan.........
Door ine
[quote="jeanne"]
ohjee,

[/quote]

Ook hier walnoten in de tuin. Als ze de kans krijgen, staan ze ze zelf te kraken en te eten.
Tot op heden nooit problemen mee gehad!
Sterkte voor het labje, ik hoop, dat het beter met hem gaat! :-*
Door Truus
[quote="Ysa"]
Zodra ik iets hoor/weet vandaag , laat ik het jullie weten ...

Yvonne
[/quote]

Ja graag, we duimen voor Balou hoor!
Door Lizzy
[quote="Ine"]
[quote="jeanne"]
ohjee,

[/quote]

Ook hier walnoten in de tuin. Als ze de kans krijgen, staan ze ze zelf te kraken en te eten.
Tot op heden nooit problemen mee gehad!
Sterkte voor het labje, ik hoop, dat het beter met hem gaat! :-*
[/quote]

Het schijnt ook met name om de schillen van de walnoot te gaan en om een schimmel die voor kan komen op de schil en op de noot. Pupjes/jonge honden schijnen er ook weer gevoeliger voor te zijn als volwassen honden. Dus volgens mij is niet zuiver de noot giftig, maar meer de schimmel en de schil.

Maar goed, al met al lijkt me dit toch voldoende om voorzichtigheid te betrachen met walnoten in schil!
Door Ysa
Hier een update;

Vanmorgen ging het wonderbaarlijk beter met Baloutje
De Lourdes kaars had toch effect gehad ? In elk geval brandde die vanacht voor die kleine bruine meid :-)

Nu vanmiddag zijn Ilse en Jan weer niet te bereiken en o jee....zitten ze toch hopelijk niet weer bij de DA???

Vanavond nog eens een update

Groetjes Yvonne
Door Miriam
Jeetje Yvonne ik lees dit nu pas. Wat een spannende dagen heb je achter de rug. Ook wij duimen mee. Laten we hopen dat het de goede kant op gaat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door