Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Zo. Linga is thuis. De operatie heeft tot 14:45 uur geduurd, dus dat is best heel lang. Linga is onder narcose gebracht met methadon. In verband met haar nieren. En een extra infuus met vocht. Yolanda (wat een ontzettend fijn mens. Kordaat, professioneel, prettig in de omgang. Heel fijn en kundig personeel om haar heen ook. Ja, niks dan lof) heeft niet voor een TPLO of TTA gekozen maar voor een ouderwetse operatie. Linga's meniscus was inderdaad verrot. En de kruisbanden waren echt afgerukt! Ze heeft alles wat kapot was verwijderd en daarna van alles aan elkaar gehecht (weet niet wat) en twee nylon kunstkniebanden aangelegd. Ze vermoed dat deze wel weer af zullen scheuren. Maar, omdat Linga in zeer goede conditie is, slank is EN super gespierd, verwacht Yolanda dat Linga's pezen en spieren de functie van de kruisbanden over zullen nemen. Mogelijk stoot haar lichaam de nep kruisbanden af, die zullen we dan over een maand of 2 moeten laten verwijderen.Zo, dat klinkt allemaal heel goed!
Linga ligt in haar bench. Knock out. We hebben haar onder een dekentje gelegd, met kruiken en naast een verwarming. Het wakker worden op de methadon is echt heel zielig. Zo stoned als een garnaal, helemaal piepend en naar. Maar goed, het is voor eigen bestwil. De komende 6 weken wordt aan een korte lijn uitlaten. Waarbij ze de poot moet belasten. Veel korte rondes op een dag. Ze mag (vanzelfsprekend) niet springen en dat soort gekkigheid. Over 6 weken mogen we de beweging aan uitbreiden naar draven, zelfs naast de fiets.
Ik ben ZO blij dat dit achter de rug is!!
Bedankt lieve mensen, voor het duimen en de kaarsjes![]()
![]()
![]()
![]()
! Echt SUPER
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Fido schreef: Zo, dat klinkt allemaal heel goed!Ik moest wel even denken aan de woorden van Erwin, toen zij zei "in sommige gevallen zijn de nieuwe technieken niet altijd beter". Erwin zei van de week namelijk "nieuw is niet altijd beter". Volgens mij zouden Erwin en Yolanda elkaar wel mogen!
Wat mij opvalt is dat ze kijkt wat er precies aan de hand is en dan een keuze maakt welke wijze van operatie. Ze "durft" dus ook voor de ouderwetse manier te kiezen! en niet van we motte en we zulle...Moderne technieken zijn niet altijd de beste keuze.
En wat een compliment voor de conditie van je hond! Een keuze en de goede hoop dat Linga haar lichaam het zelf straks over kan nemen.
Je hebt (helaas) ervaring hoe je een dollemaat rustig moet houden
1e traject geslaagd, nu op naar het 2e traject![]()
![]()
Lizzy schreef: Zo. Linga is thuis. De operatie heeft tot 14:45 uur geduurd, dus dat is best heel lang. Linga is onder narcose gebracht met methadon. In verband met haar nieren. En een extra infuus met vocht. Yolanda (wat een ontzettend fijn mens. Kordaat, professioneel, prettig in de omgang. Heel fijn en kundig personeel om haar heen ook. Ja, niks dan lof) heeft niet voor een TPLO of TTA gekozen maar voor een ouderwetse operatie. Linga's meniscus was inderdaad verrot. En de kruisbanden waren echt afgerukt! Ze heeft alles wat kapot was verwijderd en daarna van alles aan elkaar gehecht (weet niet wat) en twee nylon kunstkniebanden aangelegd. Ze vermoed dat deze wel weer af zullen scheuren. Maar, omdat Linga in zeer goede conditie is, slank is EN super gespierd, verwacht Yolanda dat Linga's pezen en spieren de functie van de kruisbanden over zullen nemen. Mogelijk stoot haar lichaam de nep kruisbanden af, die zullen we dan over een maand of 2 moeten laten verwijderen.Mijn God, wat klinkt dit heftig
Linga ligt in haar bench. Knock out. We hebben haar onder een dekentje gelegd, met kruiken en naast een verwarming. Het wakker worden op de methadon is echt heel zielig. Zo stoned als een garnaal, helemaal piepend en naar. Maar goed, het is voor eigen bestwil. De komende 6 weken wordt aan een korte lijn uitlaten. Waarbij ze de poot moet belasten. Veel korte rondes op een dag. Ze mag (vanzelfsprekend) niet springen en dat soort gekkigheid. Over 6 weken mogen we de beweging aan uitbreiden naar draven, zelfs naast de fiets.
Ik ben ZO blij dat dit achter de rug is!!
Bedankt lieve mensen, voor het duimen en de kaarsjes![]()
![]()
![]()
![]()
! Echt SUPER
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()