Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Leo schreef: linga ligt onderzeil. Krooshof verwacht nog een uur bezig te zijn. Hen ik ben het lizzy via mobiel. Ik blijf hier in hilversum tot ling klaar is.
tuurlijk blijf jij daar tot ze klaar is verbaast me niets  ;D ik hoop dat ze inmiddels klaar is en alles goed is gegaan  :-* :-* :-*
Zo. Linga is thuis. De operatie heeft tot 14:45 uur geduurd, dus dat is best heel lang. Linga is onder narcose gebracht met methadon. In verband met haar nieren. En een extra infuus met vocht. Yolanda (wat een ontzettend fijn mens. Kordaat, professioneel, prettig in de omgang. Heel fijn en kundig personeel om haar heen ook. Ja, niks dan lof) heeft niet voor een TPLO of TTA gekozen maar voor een ouderwetse operatie. Linga's meniscus was inderdaad verrot. En de kruisbanden waren echt afgerukt! Ze heeft alles wat kapot was verwijderd en daarna van alles aan elkaar gehecht (weet niet wat) en twee nylon kunstkniebanden aangelegd. Ze vermoed dat deze wel weer af zullen scheuren. Maar, omdat Linga in zeer goede conditie is, slank is EN super gespierd, verwacht Yolanda dat Linga's pezen en spieren de functie van de kruisbanden over zullen nemen. Mogelijk stoot haar lichaam de nep kruisbanden af, die zullen we dan over een maand of 2 moeten laten verwijderen.

Linga ligt in haar bench. Knock out. We hebben haar onder een dekentje gelegd, met kruiken en naast een verwarming. Het wakker worden op de methadon is echt heel zielig. Zo stoned als een garnaal, helemaal piepend en naar. Maar goed, het is voor eigen bestwil. De komende 6 weken wordt aan een korte lijn uitlaten. Waarbij ze de poot moet belasten. Veel korte rondes op een dag. Ze mag (vanzelfsprekend) niet springen en dat soort gekkigheid. Over 6 weken mogen we de beweging aan uitbreiden naar draven, zelfs naast de fiets.

Ik ben ZO blij dat dit achter de rug is!!

Bedankt lieve mensen, voor het duimen en de kaarsjes :-* :-* :-* :-* :-*! Echt SUPER :-* :-* :-* :-* :-*
oh wat een opluchting dat ze weer lekker thuis is!!
En wat een fijn vooruitzicht dat je over 6 weekjes alweer wat meer met dr mag!!
Je mag vast wel Hen dr step af en toe lenen en zo niet dan kom je hier maar lekker steppen ;)
Dikke knuf voor jou en een voorzichtige voor Lingie!! En okay ook een knuf voor Leo want die heeft zich natuurlijk ook hartstikke zorgen gemaakt!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door