koekje schreef: Arme Linga en ook arme jullie!Naaah, dit zijn dingen die Linga niet doet hoor. Die is daar te trots voor
Toen Sien haar kniebanden had afgescheurd, was ze ook erg boos en vooral als ze op de bak moest. Sien loste dat binnen 2 dagen zelf op door staand te gaan plassen en poepen. Wonderbaarlijk heeft ze niet er een hele vieze broek van gekregen, ik heb geen enkele keer haar kont hoeven te wassen onder de kraan. Nu is Sien een kat met vrij korte pootjes, dat maakt het mss wat makkelijker, maar ik denk dat het mss ook iets kan zijn voor Linga tot aan dinsdag en de revalidatieperiode er na.
Sien gebruikte toen alleen maar de bak zonder kap, maar met hoge rand.
De voorpootjes zette ze op de rand en zo hoefde ze bijna niet met de achterpootjes op het grit zelf te hurken. Haar achterlijf stond dan wel net genoeg lager dan de voorkant, zodat ze wel kon plassen en poepen. Dat laatste kostte haar wel wat meer moeite (moeilijker drol er uit persen), maar ik heb haar toen minder bot gegeven en ze kreeg ook iedere dag een klein half blikje gourmet mousse om de pijnstillers in te mengen. Ik durfde haar toen niet in de houdgreep te nemen om te pillen, omdat ik dan mss ook op haar pootje zou drukken.
Voor Linga kan je zoiets mss ook doen. Als ze moet plassen of poepen, voorpootjes op een verhoging zetten. In het bos enzo is dat een stuk moeilijker, maar ze gaat nu toch geen boswandelingen maken. De verhoging kan zo'n houten tuinbiels zijn, of een stapeltje stoeptegels.

Maar het gaat. Ze slaat zich er behoorlijk doorheen. Bedankt voor het vragen