Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

en van probiotica hebben ze verschillende soorten probiotica heb ik ergens gelezen.(gellof bij uwdierenkliniek)

ik heb t wel bij moriaan,groene winkel en hazelaar gevraagt maar zulke dingen hebben ze niet zeiden ze,
misschien had ik de verkeerde mensen aan de tel :-\

maar moet je niet een bepaald soort probiotica hebben,
of is gewoon alles goed?

aan de hema had ik niet gedacht,
wist echt niet dat die zulke dingen had.
is die darmcomplex dat nu goed voor essie?
Laatst gewijzigd door danielle1980 op zo 03 okt 2004, 03:34, 1 keer totaal gewijzigd.
oebaya schreef: Daniëlle ik herken zo wat je door maakt. Toen ik in april een nestje had, precies hetzelfde. Moederhond gestresst, wilde niet in de werpkist blijven, zocht steeds koude plaatsen, was geloof ik het liefst met de puppen in een koele kuil in de tuin gaan liggen, want als ik haar uitliet, dan ging ze onmiddellijk graven en de temperatuur bleef hoog.
Wat ik toen heb gedaan: warmtebron in de werpkist uitgezet en temperatuur teruggebracht naar 21 graden, een kleinere deken in de kist gelegd, zodat de teef zelf op de koele bodem van de werpkist kon liggen. Ben essentiële olieën van marjolein en lavendel gaan branden omdat die rust geven. Verder heb ik van de dierenarts bij het ab nog methergin gekregen. Hier in België is dat een geneesmiddel voor mensen, maar het werkte perfect, dus ik ken niet de naam van een eventueel diergeneeskundig equivalent. Daarnaast kreeg de teef bij elke voeding yoghurt of kwark of bouillon. Heb pannen vol bouillon gekookt.
Alhoewel de temperatuur van de teef 's avonds nog steeds hoog bleef, bereikten we stapje voor stapje toch een lagere temperatuur.
Al met al heeft het toch wel 2 weken geduurd tot ik echt kon zeggen, dat er geen koorts meer was. Toch ook bij mijn teef geen rare uitscheiding of zo.
Achteraf heb ik dan ook de indruk, dat die verhoogde temperatuur meer met stress te maken had. Ook mijn teefje had voor het eerst een nestje.
Probeer het dus een beetje van je af te zetten, want jouw ongerustheid slaat ook over op de teef.
Sterkte meisje.
Nicolette
ik denk niet dat ik de lamp uit kan doen want de pups liggen er nu veel onder.
ze kruipen er steeds naar toe.
dus denk dat ze t anders te koud hebben.
essie ligt zo en zo al voor een deel op bodem van de kist,
we hebben nu alleen maar een plaid erin liggen.
en die duwt ze opzij.

wat waren die olieen precies?
en hoe moet je die gebruiken?

we proberen zo ongerust mogelijk te zijn als we bij essie zijn,
maar valt niet altijd mee. :(
danielle1980 schreef:

ik denk niet dat ik de lamp uit kan doen want de pups liggen er nu veel onder.
ze kruipen er steeds naar toe.
dus denk dat ze t anders te koud hebben.
essie ligt zo en zo al voor een deel op bodem van de kist,
we hebben nu alleen maar een plaid erin liggen.
en die duwt ze opzij.

wat waren die olieen precies?
en hoe moet je die gebruiken?

we proberen zo ongerust mogelijk te zijn als we bij essie zijn,
maar valt niet altijd mee. :(
Die olieën zijn essentiële oliën van marjolein en lavendel. Je doet wat water in zo'n brandertje (Kijk bij de tuinen of een andere winkel die zo'n natuurlijk assortiment heeft) en in dat water druppel je enige druppels van die olie. Zet het brandertje wel op een veilige plaats, maar zo dicht mogelijk bij de werpkist.
Nogmaals sterkte Daniëlle, maar heb vertrouwen.
gr.
Nicolette
Door K@rin
Danielle geef Essie HAAR RUST !!!!
Houdt haar goed in de gaten maar laat haar verder doen wat ze ZELF wil ..........
Zolang ze maar iedere 3 uur naar de pups gaat om ze te voeden en te ontlasten, de pups goed aankomen en geen diaree hebben, dan gaat het vast wel goed komen.
Volgens mij brengen jullie je eigen stress over op haar ........
Nou hebben verscheidene personen je aangeboden de pillen of wat dan ook te komen brengen en jij raakt in de stress omdat je ze nergens kan kopen .... ::) ::)
Neem het aanbod aan en maak je later zorgen hoe je het terug gaat geven ............
Misschien dat ik nu bot overkom, maar ik zit hier weer eens met kromme tenen en bedoel het voor je eigen bestwil !!.........
Ik denk dat je dat ff nodig hebt om te zorgen dat je zelf ook niet helemaal doordraait, want anders kun je het de komende weken helemaal niet meer aan ........ ;)
Dikke knuffel voor Essie & kids .........
Karin & Pyrs schreef: Danielle geef Essie HAAR RUST !!!!
Houdt haar goed in de gaten maar laat haar verder doen wat ze ZELF wil ..........
Zolang ze maar iedere 3 uur naar de pups gaat om ze te voeden en te ontlasten, de pups goed aankomen en geen diaree hebben, dan gaat het vast wel goed komen.
Nou hebben verscheidene personen je aangeboden de pillen of wat dan ook te komen brengen en jij raakt in de stress omdat je ze nergens kan kopen .... ::) ::)
Neem het aanbod aan en maak je later zorgen hoe je het terug gaat geven ............
Misschien dat ik nu bot overkom, maar ik zit hier weer eens met kromme tenen en bedoel het voor je eigen bestwil !!.........
Ik denk dat je dat ff nodig hebt om te zorgen dat je zelf ook niet helemaal doordraait, want anders kun je het de komende weken helemaal niet meer aan ........ ;)
Goedzo Karin!
Karin & Pyrs schreef: Danielle geef Essie HAAR RUST !!!!
nou ja zeg.
waar slaat dat op. >:(
dit vind ik dus echt niet leuk van je.

ik geef essie dr rust,
ze mag doen wat ze wil,
ze mag buiten liggen,
binnen,
in de kist waar dan ook.
behalve temp meten en wandelen laten we dr gewoon met rust.

toevallig ben ik ongerust,
maar ik zou nooit stressen in de buurt van mijn hond,
en mama al helemaal niet.
die is stresbestendig. :D

als ik me zorgen maak en met iemand aan de tel zit ga ik zelfs boven bellen,
zodat essie t niet allemaal meekrijgt.

en over de pillen,
ik reageer alleen maar op wat er staat.
heb al gezegt dat ik voorlopig die vitaminen van groene os niet ga geven.
want de da vind dat geen goed plan nog.
en heb daar ook lizzy nog voor bedankt en gezegt als ik ze wel nodig heb dat ze t wel hoort.

en vitamine c is pas pas net door joan aangeboeden,
en dat heb ik nog niet aan mama gevraagt of we die hebben en anders neem ik dat aanbod van haar dus graag aan.

dus misschien moet je toch eens beter lezen voor je oordeeld >:(

ik vind dat ik alle recht heb om me zorgen over essie te maken,
dat zou jij ook doen als t jou teef was,
dus doe even neit alsof je alles weet ja >:(
o ja en over die probiotica heb ik wat gevraagt omdat lizzy zei dat dat goed was,
maar ik er geen verstand van heb,
en ik dus wil weten of je alle soorten probiotica kan geven.
en ik ga essie niet zomaar wat geven.
ik ga niet lopen kl*ten!
Door Lizzy
Probiotica is eigenlijk een verzamelnaam voor alle goede bacterieen. Het ene merk noemt het acidophilus, het andere merk noemt het lactobacterieen, het volgende merk noemt het weer anders. En deze mag je allemaal aan haar geven.

Weet je wat Danielle, als jij mij nu even je adres stuurt via een PB, dan kom ik zometeen even een pot probiotica naar je toebrengen. Dan heb je dat in huis en dan kun je dit aan haar gaan geven. Dit is echt een onschuldig middel en dat doet haar echt alleen maar goed. Je kunt zo'n capsule gewoon open maken en door haar yoghurt of huttekase of Carnibest geven. Het is vooral goed om dit aan haar te geven omdat ze AB krijgt. Ik neem dan ook die pot vitamines voor je mee. eb je die gewoon alvast in huis. Vitamine C heb ik helaas niet, maar geef haar anders gewoon lekker een extra kiwi-tje of banaantje of een ander fruitje dat ze lekker vindt.
senadance schreef: Ik zou echt helemaal in paniek zijn Danielle!!!

knap van jouw dat je het zo allemaal regelt, petje af hoor!!!
Ik hoop dat het met moeders en de pups gauw beter gaat,
lizzy is net geweest,
ze heeft wat spulletjes aan ons gegeven.
ben ik echt super blij mee.
hopelijk knapt essie snel op. :D
Door Lisa
danielle1980 schreef: toevallig ben ik ongerust,
maar ik zou nooit stressen in de buurt van mijn hond,
en mama al helemaal niet.
die is stresbestendig. :D

als ik me zorgen maak en met iemand aan de tel zit ga ik zelfs boven bellen,
zodat essie t niet allemaal meekrijgt.
Natuurlijk ben je ongerust en probeer je vanalles voor de gezondheid van je hond, dat betwijfelt ook niemand hier. Maar een hond voelt heel veel dingen aan. Wij mensen kunnen elkaar voor de gek houden, een masker van vrolijkheid opzetten bijvoorbeeld, maar als je het niet voelt, een hond trapt er niet in. Toen bijv. mijn kat was overleden, was ik natuurlijk ontzettend verdrietig. Maar na een paar dagen ga je wel beseffen ik heb hier nog meer dieren in huis lopen die hebben ook recht op aandacht en leuke dingetjes ook al staat je eigen hoofd er niet naar. De hond vond ik ook wat down terwijl hij normaal een vrolijke malloot is ;D. Uiterlijk ging ik gek doen met een speeltje, vrolijk tegen de hond praten, enthousiasme proberen te leggen in spel, maar hij trapte er niet in.
Wat ik hiermee wil zeggen is dus dat je hond prima doorheeft wat voor stemming jij bij je hebt. Dus ook als je je zorgen maakt, dat voelt een hond en kun je niet verbloemen.
Ik lees uit jouw reactie op Karin haar posting dat je je wat aangevallen voelt. Maar ik denk niet dat Karin dat zo bedoeld heeft, zo is het op mij althans niet overgekomen, enkel bezorgdheid om jouw hond. Enfin, ik wou met mijn verhaaltje alleen maar even duidelijk maken dat je onbewust toch dingen overbrengt op je hond. Ik hoop in ieder geval dat je hond heel snel weer opknapt :-*
senadance schreef: Ik zou echt helemaal in paniek zijn Danielle!!!

knap van jouw dat je het zo allemaal regelt, petje af hoor!!!
Ik hoop dat het met moeders en de pups gauw beter gaat,
Ja, petje af ::)

Een woord wat niet in der straatje past en je kan een grote bek krijgen. ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door