Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door renate1985
dat zou ik even uit moeten zoeken dat weet ik zo niet.
Ik wist niet dat nier zo belangrijk was om te geven. Ik ga op zoek en anders word het toch de rundernier  :(
Door Too
Maar nier is toch gewoon stevig net als hart, niet glibberig als lever? Naja niet belangrijk... nier is idd wel een essentieel deel van een menu

Maar even voor mijn nieuwsgierigheid :hoe groot moeten de porties nier zijn.. met een beetje pech moet je 1 lamsnier in 4-en delen.. handschoenen aan, ogen dicht en cut  ;)
Door renate1985
ik had de vorige keer de nier in 1x keer gegeven. Dus die moest door de helft. Ze krijgen dan de rest van de maand geen nier. Ze krijgen hier 2x per week orgaan dus 1x pens en de andere dag wat anders. Nier is net zo glibberig als lever dus niet echt stevig. Ik en mijn vriend vinden het in ieder geval beide smerig om door te knippen en snijden.
Maar we hebben rundernier erbij besteld dus het word weer doorbijten  :(
Door Too
Als t je lukt om lamsniertjes te kopen dan hoef daar ws niks aan te snijden! Konijnennier zou ook kunnen maar daar zit gruwelijk veel vet aan ...

Dapper dat je t toch weer gaat doen!!
Door TMG1961
En als je toch moet snijden da n snijden als de nier nog half bevroren is, dan is ie stevig en snij je het makkelijk. Ik knip trouwens alles tegenwoordig, vindt ik makkelijker dan snijden.
Door Francisca
[quote="TMG1961"]
En als je toch moet snijden da n snijden als de nier nog half bevroren is, dan is ie stevig en snij je het makkelijk. Ik knip trouwens alles tegenwoordig, vindt ik makkelijker dan snijden.
[/quote]

Tot nu toe heb ik alleen nog maar paardennier in mijn handen gehad. Maar dat voelde dus heel stevig aan. En ook ik knip alles,  ;)veel makkelijker dan snijden! Zou het ook nog verschil maken dat ik het vlees vers van het slachthuis geleverd krijg :-\? Het paard wordt woensdag geslacht en donderdag of vrijdagochtend heb ik het al in huis, niets ingevroren dus. Wil binnenkort ook rundnier bestellen dus ben benieuwd of dat anders ruikt of voelt,  ;Dhihi.

Succes met knippen! Niet je ogen dicht doen hoor...  :Pvingerkootjes hebben geen toegevoegde voedingswaarde, haha!

Trouwens ook nog eventjes reageren op je lever vraagstukje: waarom geen kippenlever? Ik voer geen kippenlever omdat dat ontzettend duur is  :D(13 euro p.kilo). Weet zo eventjes niet uit mijn hoofd hoeveel ik voor paardenlever betaal maar dat staat vast wel ergens op een papiertje, zal eens voor je opzoek gaan.
Door lauraV
[quote="lauraV"]
persoonlijk gebruik ik nooit kippenlever  ;)
[/quote]

oeps  :-[
zal ff je vraag hierover beantwoorden :biggrin2:

persoonlijk vind ik dat er veel te veel medicijnen/middelen in de kip word gespoten die dan uiteinderlijk weer in de lever terrecht komt.
het word hier ook niet voor niets plofkippen genoemd ;)  (tenzij het natuurlijk biokip is he)
Door renate1985
Heel erg bedankt allemaal. ik zal de nier snijden/knippen als hij nog half bevroren is hopelijk is het dan iets minder vies  :-[

@francisca Ik zal mijn ogen open houden hahaha want inderdaad ben ik wel zuinig op mijn vingers  :D
Rundernier ( vind ik ) niet echt ruiken eigenlijk, maar het is wel glibberig.
kippenlever is bij jou wel erg duur ik betaal 2.50 de kilo en voor paardenspiervlees 3.00 de kilo  ;)

@LauraV het is inderdaad geen biologische kip. Maar kan 1 kilo per maand ( dus een halve kilo per hond per maand ) veel kwaad?
Hier zijn ze er allebei helemaal dol op en vinden het echt heerlijk.

@Too Konijnen nieren kan ik niet kopen maar als er veel vet aan zit dan wil ik in ieder geval niet.
Lamsniertjes kan ik helaas bij Richards ook niet bestellen maar ben wel opzoek naar een islamitische slager. er zitten hier in de omgeving een paar maar eerst even de prijzen afwachten.
Ik had ook al een keer slagerijen gebeld om te vragen wat daar de prijzen zijn van het slachtafval maar die zijn toch nog enorm hoog  :o
Door Francisca
kippenlever is bij jou wel erg duur ik betaal 2.50 de kilo en voor paardenspiervlees 3.00 de kilo  ;)

Schrok ik ook enorm van :o !!! Had gewoon een kilo besteld en niet gevraagd naar de prijs :-[ .... doe ik nu dus niet meer....  ;D Ik weet ook niet waarom het zo duur moet zijn. Het zijn wel biokippenlevertjes, misschien is het daarom?

Ik had ook al een keer slagerijen gebeld om te vragen wat daar de prijzen zijn van het slachtafval maar die zijn toch nog enorm hoog  :o
[/quote]

Het blijft natuurlijk toch de kunst om zo goedkoop mogelijk aan je ingrediënten te komen. Via het slachthuis bestel ik nu mijn paardenlever voor 50 eurocent per kilo. Lever en pens kosten hier 1 euro per kilo dan kan je nog eens wat bestellen,  ;) hihi! Paardenspiervlees en hart betaal ik 2  euro de kilo.

Hoe ging het knippen trouwens? Heb je al je vingers nog?
Door renate1985
Ik heb het vlees nog niet binnen komt volgende week pas  ;D
En als ik het niet durf te knippen laat ik de honden ieder een kant vast pakken kunnen ze zelf scheuren  :P
nee hoor want dan krijgen ze denk ik ruzie  :-[
de vorige keer hebben we het ook voor elkaar gekregen en dat zal nu ook wel weer lukken alleen zien we erna wel groen en geel  :(

maar voor de paarden spullen betaal je erg weinig, super, wilde dat ik het hier ook voor die prijs kon krijgen  ;)
de kunst van het zo goedkoop mogelijk doen is niet zo makkelijk ( maar dat heb ik voor mijn mannen wel over ) maar ze genieten ervan en daar gaat het om.
Mijn eerste menu was heel goedkoop met dit menu ben ik 20euro duurder uit. Ze kregen eerst kvv en dat was alleen kip en rund dus ik heb er eerst eend erbij gedaan en nu konijn, paard en kalkoen en ree/hert dus ik ben benieuwd hoe ze het vinden.
Als ze dit weer lekker vinden dan ga ik er nog meer diersoorten bijdoen voor extra veel variatie ( ze zijn niet verwent hoor  :-[ ).

Mijn vriezer is nu bijna leeg dus die 40kilo mag weer binnen komen  8)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door