Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Too
Da's moooiii,  je hebt de juiste route gekozen: inlezen, menuutje opstellen, checken, opnieuw en dannnn valt t kwartje, vanaf nu wordt t alleen maar makkelijker
Ik kan me voorstellen dat je af en toe een tikkie moedeloos werd maar nu heb je t zelf gedaan en heb je de tools om t verder uit te werken, als iemand je een kant en klaar menuutje geeft is dat vaak een stuk lastiger.

Ik ben benieuwd hoe t jullie straks verder vergaat  ::)
Door May Linn
[quote="Too"]
pfieuwww -zweetvantvoorhoofdveeg- :D May Linn is akkoord :biggrin2:
[/quote]

;D

Tsss jij weet net zoveel als mij, ookal heb je alleen poezebeesten. Die eten enkel wat kleinere stukje  :biggrin2:

@ renate
Zalmkoppen van herby zijn niet gek duur hoor.
Sommige hier kunnen ze gratis krijgen, mij is dat nog niet gelukt.
Het goedkoopste wat ik tot nu toe gevonden heb is 50ct per kop, dan zijn 2 koppen maar 25ct duurder.
Sardientjes haal ik meestal bij de Makro, ik dacht iets van 3,50p/kg of op de markt, daar zijn ze ook zoiets geloof ik.

Supermarkten vindt ik echt heel duur, behalve dan de kippenbouten, das nog weleens leuk!

Biologische organen kan, maar dat is even zoeken.
Herby heeft idd niet zo heel veel keus aan orgaan zag ik net.
Mocht je eens langs de islamitsche slager komen, zou ik lamsnier en lever meenemen, ik heb daar altijd een beter gevoel bij dan bij kippen- of rundernier/lever omdat ze in die dieren vaak veel meer stoppen qua antibiotica enzo. Hart en pens zijn geen organen die zuiveren, dus die voer wel met een gerust hart aan mijn dieren.
Maar als het niet tot de mogelijkheden behoord dan is het nog altijd heel goed zelf samenstellen en inkopen en kan dat beetje lever en nier ook geen kwaad.
Door renate1985
ik zag net inderdaad dat die koppen niet zo duur zijn om te bestellen, heb gisteren een beetje verkeerd gekeken denk ik  :-[
@Too ik denk dat dat straks wel goed gaat komen  ;D
  Mijn mannen zullen in ieder geval gaan genieten, voor mij zal het in het begin wennen worden maar aan de geur van vlees ben ik inmiddels wel gewent nu het aanzicht nog wanneer het niet    gepureerd is  :-\ maar ook dat zal wel gaan wennen ( hoop ik  ;) )

In het begin is het echt een gepuzzel maar nu heb ik in ieder geval een mooi schema waar ik vanuit kan gaan en ik kan ook eens dingen veranderen voor wat afwisseling.
Door renate1985
Nou hun vlees is binnen gekomen gisteren  :D
vandaag zijn we begonnen met kippenkarkas en runderkopvlees en ze vinden het heerlijk  :biggrin2:

Maar nog 1 vraagje, ik wil er voor overmorgen pens uithalen, die zit per kilo verpakt. Kan ik ze dan ieder een halve kilo geven en dan in de avond ieder een kip karkas?
Of is een halve kilo pens teveel op 1 dag? Zo ja kan ik het dan eerst ontdooien, daarna knippen en weer opnieuw vriezen?
Door Lizzy
[quote="renate1985"]
Nou hun vlees is binnen gekomen gisteren  :D
vandaag zijn we begonnen met kippenkarkas en runderkopvlees en ze vinden het heerlijk  :biggrin2:

Maar nog 1 vraagje, ik wil er voor overmorgen pens uithalen, die zit per kilo verpakt. Kan ik ze dan ieder een halve kilo geven en dan in de avond ieder een kip karkas?
Of is een halve kilo pens teveel op 1 dag? Zo ja kan ik het dan eerst ontdooien, daarna knippen en weer opnieuw vriezen?

[/quote]

Nee hoor, dat kan wel. Het kan zijn dat de ontlasting wat dunner is na een pond pens maar de kans dat dit niet het geval is, is net zo groot. Je kunt het ook laten ontdooien tot je het kunt snijden (niet helemaal laten ontdooien dus) en de rest opnieuw invriezen. Beide kan.
Door renate1985
oke heel erg bedankt. Dan geef ik de eerste keer wel 500gr per hond en dan 's avonds karkas en als ze dunne ontlasting hebben dan geef ik de volgende keer gewoon minder of doe het in 2 dagen  :biggrin2:
Heel erg bedankt voor je advies  :)
Door renate1985
nou we hebben het menu weer een beetje aangepast  ;D
toch wel dezelfde verhoudingen aangehouden maar wel andere karkassen omdat er bij sommige bijna geen vlees opzat en ze daar krijtpoep van hebben gekregen.

Dus nu ziet hij er als volgt uit:

Vleesbot 18kg ( voor 4 weken ):
-kippennekken 4kg
-kippenkarkas 4kg
-eendenruggen 3kg
-eendenvleugels 5kg
-konijnkarkas 2kg

spiervlees 12kg
-paardenspiervlees 2kg
-runderspiervlees 3kg
-eendenspiervlees 2kg
-hert/ree fijn gemalen vlees 2kg
-runderkopvlees 3kg
-kalkoenvlees 1kg

orgaan 8kg
-runderpenslappen 4kg
-kippenlever 1kg
-eendenhartjes 1kg
-kippenhartjes 1kg
-runderhart 1kg

vis 2kg
-2kg zalmbot mix

En dan krijgen ze ook nog groente mix erbij.
Dit word mijn 2de bestelling pas dus we hebben weer wat uitgebreid en de bestelling hierna wil ik wat grotere botten proberen want zijn ze al 2 maanden aan het barfen  ;D
hopelijk ziet dit menu er ook een beetje goed uit
Laatst gewijzigd door renate1985 op wo 13 okt 2010, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door renate1985
nier had ik de laatste keer besteld maar dat was 1 hele nier. En ik en mijn vriend vonden die beide te vies om kapot te knippen/snijden  :-[
we hebben het wel gedaan maar we hebben toen wel besloten om geen nier meer te doen.
Is er anders een ander orgaan wat goed zou kunnen?
EDIT: het hart is trouwens in stukken dus dat is niet een heel hart.

@LauraV waarom gebruik je nooit kippenlever als ik vragen mag? Mijn mannen zijn er beide dol op namelijk.
Door TMG1961
Je kunt ook konijnen nieren nemen, die zijn klein genoeg om heel te geven. Zit wel hoop vet aan maar dat haal je er vrij makkelijk af.
Door renate1985
nee lamsnier hebben ze ook niet. Echt alleen maar rundernier en dat is 1 grote nier en die moet ik dan zelf kleiner maken en mijn vriend en ik vonden dat beide zo vies ( we stonden beide te kokhalzen  :-[ ) dat we dat liever niet nog een keer doen  :(
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door