Jemig Meis wat een hoop kopzorgen allemaal.
Ik heb mijn Berner in het verleden toen ze bloedarmoede had, ook kwark met roosvicee (met extra ijzer) gegeven misschien ook een tip.
Groet Fritz.
[/quote]
bedankt voor de tip

Moderator: Lizzy
ok als ik het dus goed begrijp als ik zuivel producten geef,
helpen de dingen die ik geef voor de bloedarmoede niet genoeg,
omdat ze opgeheven worden?
Lizzy schreef:Nou, ik heb net even zitten googlelen op 'ijzeropname calcium', en ik kom nog heel vaak hetzelfde verhaal tegen als wat ik geleerd heb. Ik ben echter ook het verhaal tegengekomen dat dit idee mogelijk achterhaald zou zijn, maar dat calcium de ijzeropname juist zou bevorderen, ben ik nog niet tegengekomen. Maar ik heb nog niet alles gelezen, hoor. Feit blijft wel dat hier kennelijk nogal wat tegenstrijdige informatie over bestaat.
Nou.... geen idee of het nieuw is. Ik haal het net uit het boek 100 vitamine van Jean Louis Pasteur....
Lizzy schreef: Sorry voor de onduidelijkheid Danielle. Met die NEE bedoelde ik dat wat jij hier schreef over zuivel en ijzer in mijn boek anders verwoord stond.Ja, de info van die site komt meer in de richting van wat ik hierover destijds heb geleerd. Hier wordt ook iets geschreven over de verschillen tussen de lange en de korte termijn.
Meer over ijzer/zuivel op deze site:http://www.nice-info.be/html/PROF/prof_ ... zerART.htm (moet je even copy/pasten)
Karin & Pyrs schreef: Wat is haar temperatuur ??hallo ik dani's moeder die even antwoordt want danielle is even weg Estrelle had vanmiddag voor het eerst 38.5 tot nu toe heeft ze aldoor boven de 39 graden gezeten. Ze heeft geen harde schijvenen maakt geen trillende bewegingen .
Heeft ze geen harde (rode) schijven bij de melkpaketten ?
Maakt ze geen trillende bewegingen ??