Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
tieneke schreef: Hoi Karin!
Hoe is nu het met de pup?
Leon en Jeanette zijn net geweest en ik heb heel het verhaal gehoord :o
Wat goed dat jij hem opvangt!
We gaan nu met zijn allen duimen dat ie erdoor heen komt :-*
Eigenlijk gaat het heel goed met Arak, als je de uitslag op zijn gezicht wegdenkt !!
De uitslag breidt zich gelukkig niet verder uit en is mooi droog en veel minder rood dan eerst. Ook zijn zijn lymfeklieren een heel stuk kleiner geworden.
Hij is nu 11 weken en een echte kleine lieverd !!
Zijn staartje kwispelt de HELE dag.
Als hij me ziet, dan komt ie al piepend en kwispelend op me af gerend :)
Hij is zindelijk en luistert beregoed naar zijn naam.
Hij ligt of aan mijn voeten of hij loopt me achterna of hij ligt in het hoekje naast de eethoek, wat het favoriete plekje van ALLE honden is ;D
Hij eet met smaak 700 gram Carnibest op per dag ..... ;D
's nachts en als ik ff wegben, dan krijgt hij een heel groot bot en is dan volgens mij redelijk stil en ik kan aan het bot zien, dat hij daar dan lekker op heeft liggen kluiven.
Eigenlijk is het gewoon een hele lieve, makkelijke pup, die weliswaar wat rustiger (ten gevolge van natuurlijk) is, maar beslist niet ziek oogt ..........

Het is of hij hier altijd al is geweest .................... ;)
Door tieneke
Karin & Pyrs schreef:

Eigenlijk gaat het heel goed met Arak, als je de uitslag op zijn gezicht wegdenkt !!
De uitslag breidt zich gelukkig niet verder uit en is mooi droog en veel minder rood dan eerst. Ook zijn zijn lymfeklieren een heel stuk kleiner geworden.
Hij is nu 11 weken en een echte kleine lieverd !!
Zijn staartje kwispelt de HELE dag.
Als hij me ziet, dan komt ie al piepend en kwispelend op me af gerend :)
Hij is zindelijk en luistert beregoed naar zijn naam.
Hij ligt of aan mijn voeten of hij loopt me achterna of hij ligt in het hoekje naast de eethoek, wat het favoriete plekje van ALLE honden is ;D
Hij eet met smaak 700 gram Carnibest op per dag ..... ;D
's nachts en als ik ff wegben, dan krijgt hij een heel groot bot en is dan volgens mij redelijk stil en ik kan aan het bot zien, dat hij daar dan lekker op heeft liggen kluiven.
Eigenlijk is het gewoon een hele lieve, makkelijke pup, die weliswaar wat rustiger (ten gevolge van natuurlijk) is, maar beslist niet ziek oogt ..........

Het is of hij hier altijd al is geweest .................... ;)
En dan te bedenken dat de eigenaresse de pup al in had willen laten slapen ::) ::)
Leon,Jeanette en natuurlijk Karin:jullie zijn kanjers :-*
Arak gaat het gewoon redden ;)
Door avalon
Is er nog een update van Arak? Ik had hier ook nog nooit van gehoord. Karin je ben een kanjer dat je dit voor Arak doet. Zorg maar dat je je niet hecht aan dit beessie, want zo te lezen vindt hij jou helemal het einde!
Door K@rin
Ik ga morgenochtend naar mijn eigen dierenarts, want ik denk, dat het toch echt puppy strangles (juvenile pyoderma) is.
Hij heeft namelijk ook een paar bultjes op zijn borst en gisterenavond is daarvan de eerste kapot gesprongen .. :(
Hij moet dan echt een heftige prednisonkuur hebben :(
Je kunt over het verloop hiervan meer lezen op:
http://www.gwensigor.nl/gezond/index.html
Naar linksonderin scrollen .........
Het is niet altijd bij elke pup hetzelfde.
Arak heeft geen diaree gehad.
Hij wordt steeds levendiger en ondernemender. Gaat nu zelf lekker op onderzoek uit in de tuin en scharrelt ook in huis lekker rond. Hij slaapt 's nachts samen met Sheddie in de bijkeuken en dan hoor ik hem niet meer.
Het is echt een schatje !!!
Hij heeft nog steeds een prima eetlust en eet zijn CB met smaak op. Ook krijgt hij 2x per dag een beetje kruidenmix er dooorheen.
Wat zou ik hem nog meer kunnen geven tijdens de prednisonkuur, zodat deze niet te veel bijkomende schade aanricht ?
Tannetje heb jij wel eens PS (Puppy Strangles) meegemaakt ?
Door Nitus
Ik heb nu dan eindelijk het hele verhaal gelezen van die link die jij gaf, da's wel heftig :o, maar zo te lezen voelt Arak zich goed, dus dat is al een pluspunt, mogelijk verloopt het bij hem niet zo heftig :-\. Die kruidenmix is idd een goed idee en misschien ook nog pro-biotica in capsule vorm toevoegen? Verder heb ik zo geen tips, hopelijk weet Tannetje nog iets, stuur haar anders een PB of ze even bij jouw bericht wil kijken.
Ik las ook dat ze een bepaald soort antibiotica gaven aan die sheltie, krijgt Arak dat ook?
Sterkte en beterschap met Arak.
Door chooky
Volgens mij boekt homeopathie vaak goede resultaten (als het juiste constitutieiddel gevonden wordt) bij problemen met het imuunsysteem. Ik weet natuurlijk niet of dit bij PS ook zo is, maar wellicht kan Tannetje je daar meer over vertellen.
Sterkte en geef Arak een knuffel :-*
Door Hitam
Ja, sorry, ben even een paar dagen erg druk geweest.

Volgens mij moet het ook zonder prednison met antibiotica lukken. Ik heb ze wel meegemaakt in de praktijk in Zeewolde maar ik weet niet meer hoe ik dat opgelost heb. Ik kan me haast niet voorstellen dat ik een pup prednison gegeven heb.

Schoonhouden met tea tree of colloidaal zilverwater. Groene leem inwendig. En homeopathisch constitutiemiddel. Eventueel heb ik een kruidencombinatie tegen vocht/hitte in de huid.

Het is een akelige aandoening waarbij de gaten in de kop vallen en zeer pijnlijk. Ze kunnen er kopschuw van worden.
Als het niet goed gaat antibiotica en probiotica.
Door Ollie
:o Jeetje ik lees dit nu pas!

Ik vind het geweldig dat jij je over deze pup ontfermt!

Ik wens je heel veel sterkte en beterschap met deze pup! Ik ga voor hem duimen, en geef hem een dikke :-*
Door K@rin
Gisteren bij mijn eigen DA geweest.
Het is dus wel voor 100% zeker dat het PS is.
Inmiddels heeft hij een gat onder zijn borst en 2 onder zijn keel.
De Pred-spuit had duidelijk geen effect meer, want Arak had vrijdagmorgen weer koorts (39,9) en de plekken op zijn gezicht werden weer roder (vuriger)
We hebben besloten om via de "gebruikelijke" methode te proberen hem er doorheen te krijgen.
Hij staat nu op de Prednisolon en de Antirobe.
's Middags was de koorts direct al weer gezakt (38,5) en de rode plekken zijn al weer grotendeels verbleekt.
Arak maakt een hele levendige indruk en iedereen vindt, dat hij helemaal niet ziek oogt. Door de pred drinkt hij natuurlijk wel veel meer en elk half uur komt het er weer aan de andere kant uit .......
Maar, wanneer de buitendeur openstaat, gaat meneertje zelf keurig netjes naar buiten om te plassen.
Het is een heel erg lief en dapper kereltje !!!
Door K@rin
P.S. Zijn (clowns)koppie doet helemaal nog geen pijn ......
Hij vindt het heerlijk om langs je benen te schuren met zijn bekkie.
Ik denk eerder, dat het jeukt .......
Hij krabt er gelukkig helemaal niet aan !!
De gaten worden zoveel mogelijk met rust gelaten, alleen ingespoten met Rejuva-spray.
Het zijn net kleine kratertjes, wanneer ze gesprongen zijn, maar zodra het vocht er uit is, dan zie je ze eigenlijk al weer slinken/sluiten.
Ik hoop, dat we er redelijk snel bij zijn geweest en het niet erger gaat worden ......
Door Lizzy
Pfff Karin, ik vind jou zo moedig!! Ik hoop echt dat je het kereltje er doorheen kunt slepen!!
Door danielle1980
o karin.

geen leuke uitlsag.
ik hoop echt dat je arak er helemaal doorheen krijgt.
veel sterkte ermee.

en geef arak maar een extra knuffel
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door