Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Blijven die lagen dan wel op elkaar staan?
Ik ga dat eens proberen, heb alleen geen oventhermometer.
Mijn spul is nog steeds niet klaar, maar ik durf em 's nachts niet aan te laten. Ik zet em vanavond wel weer een uurtje of 4-5 aan.
Ze hebben gisteren wel al stukjes long geproefd en ze vonden het nog lekker ook.
Door lolpugz
3hier staat ook de droger weer te brommen heb er allemaal vis in zitten en alles is probeersel dus hoop dat ze het lekker vinden ik heb sardientjes, kleine garnaaltjes en surimistickies in blokjes en nou ja als ze het niet lusten dan kan het zo de vuilnisbak in helaas of er moet iemand omgeving dordt zijn die het wil ophalen :P

de doggies stonden er wel gelijk om heen heb ook nog twee sardientjes die klaar staan voor vanmiddag dan mogen ze weer lekker een barfhapje naar binnenwerken  :biggrin2:
Door Beppie1
Ik heb 2 bohmans(misschien ook een idee voor dat 'maandagmorgen-ding' gewoon nog 1 bestellen, en deze terugsturen)

Maar ik meet de warmte niet. Hij doet het goed, dus daar gaat het om, net weer kip en rundvlees weggewerkt. Nu ligt er een runderlever te ontdooien om ook te drogen....

Maar die vis... dat wil ik nog eens proberen
Door Nynke
Benjy en Misty schreef: Dat wordt dubbel zo hard drogen want ik neem aan dat de roosters nog goed zijn.
ja, ik heb nu 12 roosters en daar komen er 5 bij, dus ik kan straks wel 4 kilo in 1 keer drogen :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Door Beppie1
lolpugz schreef: de witvis was een groot succes hier dus dat is zeker aan te raden. de andere bevindingen zal ik nog wel laten weten :biggrin2:
Welke vis had je gekocht??
Ik heb nu Talipa fillets gekocht, en ga eens kijken hoe het hier door de dames ontvangen wordt....
hannabelgje schreef: Blijven die lagen dan wel op elkaar staan?
Ik ga dat eens proberen, heb alleen geen oventhermometer.
Mijn spul is nog steeds niet klaar, maar ik durf em 's nachts niet aan te laten. Ik zet em vanavond wel weer een uurtje of 4-5 aan.
Ze hebben gisteren wel al stukjes long geproefd en ze vonden het nog lekker ook.
Ja, de lagen blijven dan wel gewoon staan hoor :) Ik heb er zelf een tijdsklok opgezet (zon "tussenstekker") en doe hem dus wel soms snachts aan.
lolpugz schreef: 3hier staat ook de droger weer te brommen heb er allemaal vis in zitten en alles is probeersel dus hoop dat ze het lekker vinden ik heb sardientjes, kleine garnaaltjes en surimistickies in blokjes en nou ja als ze het niet lusten dan kan het zo de vuilnisbak in helaas of er moet iemand omgeving dordt zijn die het wil ophalen :P

de doggies stonden er wel gelijk om heen heb ook nog twee sardientjes die klaar staan voor vanmiddag dan mogen ze weer lekker een barfhapje naar binnenwerken :biggrin2:
voordeel van gedroogd spul.. als ze het niet lusten kan je het gewoon in een zakje in een envelop versturen!
Door Beppie1
Wij hebben de droger trouwens binnenkort in de schuur staan. Mn huspuppie gaat er een gaasoverzetding voor maken(hihi...) en dan kunnen de vliegen er ook niet bij...

Ja de schalen passen prima op elkaar, en dan lucht je sneller door dat wel
lolpugz schreef: de witvis was een groot succes hier dus dat is zeker aan te raden. de andere bevindingen zal ik nog wel laten weten :biggrin2:
Hier was de vis ook een groot succes. Bij de plus nu in de aanbieding; 2 zakken van 600 gram prijs per kilo komt dan op € 3,33. :D :D
Nynke F schreef: ja, ik heb nu 12 roosters en daar komen er 5 bij, dus ik kan straks wel 4 kilo in 1 keer drogen :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Wauw...jij kunt vooruit! Mocht je ooit roosters willen verkopen... ::)
Toch zonde dat je je droger hebt laten vallen en een geluk dat iemand anders er van af wilde.
Ben echt heel zuinig op mijn droger, zeker nu ik weet dat Tieneke ze niet meer verkoopt. :(
En aangezien half Barfplaats droogmachineverslaafd is, zal niemand ze willen verkopen. Stond er al van te kijken dat jouw nieuwe te koop werd aangeboden. Haha...toch wel handig he...internet op je telefoon?? ;D
Vandaar dat je die omver geschopte paddestoelen gisteren natuurlijk niet gezien hebt. :P ;D Helemaal in de wolken over nieuwe droogmachine. :D
Door Alba
Benjy en Misty schreef: Maar ik denk dat de tijd dan toch ook wel toeneemt naarmate je meer roosters hebt?
De tijd neemt wel iets toe maar niet dat je bij 10 roosters er 2 x zo lang over doet als bij 5 roosters dus uiteindelijk wel voordeliger. Wij hebben 2 machines gekocht (aangezien 5 roosters los even duur is) en we gebruiken dus 10 roosters op 1 machine.

Over de kipfilet: wij houden van 1 kilo van de Lidl ongeveer 300 gram over, dat is meer dan van die van de AH bv. Ik heb geen idee of uit de winkel veel duurder is maar ik vind het een fijn idee dat ik precies weet wat ermee gebeurd is. Nou trek ik zelf de streep wel bij kippennekken en pensstaafjes, die koop ik dan wel weer ::).
dancingdaydream schreef: Ik heb trouwens een "theorie..." over de bomann.. wat de meesten ventilatie-gaatjes noemen (wat niet nodig is, vocht ontsnapt uit de bovenkant) zou best eens invloed kunnen hebben op de temperatuur.. de ventilator blaast lucht uit naar boven, wat aangezogen word door de gaatjes in de deksel (de s-vormige sleuven). Als je dus de gaatjes open zet (de pinnetjes van de schalen niet in elkaar) dan zou hij dus méér verse lucht moeten aanzuigen.. en dus koeler blijven.
tristan schreef: Hier staat nu de Bomann aan met één schaal pepertjes. Een lege schaal erboven en eronder. Oventhermometer op de bodem in het midden geeft rond de 70/80 graden aan. Tis wel een oude oventhermometer dus hoe accuraat de meting is weet ik niet. :-\
Bij deze meting lagen er drie schalen in de Bomann. Eén schaal voor de helft gevuld met pepertjes. Eén lege schaal erboven en één er onder. De schalen lagen zó op elkaar gezet dat er meer ruimte tussen is, ze vallen dus niet in elkaar.

dancingdaydream schreef: iemand met een oventhermometer die mijn theorie eens wil uittesten?
De volgende keer dat we 'em aanzetten gaat er waarschijnlijk vlees op alle schalen. Hier gaan ze altijd op de 'ventilatie-stand' dus ik zal eens meten of de temp. met een volle droger (en de schalen dus ruimer op elkaar) lager is dan met een bijna lege. ;)
Door Beppie1
Vis is bijna klaar, nu een volle runderlever verdeeld over 9 schalen..... benieuwd....(jaja ik weet dat het op elkaar gepropt ligt, maar dan zet ik de schalen dus op kiertjes...)

Morgen ga ik zien hoelang het nog moet
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door