Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Eet jouw hond hondenpoep?

Ja, toen hij brokken at
87
17%
Ja, sinds hij vers eet
35
7%
Ja, alleen van brok-etende honden
35
7%
Ja, alleen van vers-etende honden
8
2%
Nee, mijn hond eet nooit hondenpoep
346
68%
[quote="Loti"]

Ik kreeg een tip over een homeopatisch middel tegen poep eten: Carbo Vegetabilis D 8 (schreef hier al eerder over)
Gisteren begonnen. 3 x daags 1 korrel.
Vanmiddag ging de hond overgeven na poep eten, wat nooit eerder gebeurd is. Zou dit toeval zijn :-\ of zou het komen door dit middel ???

[/quote]

ben heel erg benieuwd of je nog effect hebt gezien van het homeopatische middel.
Evelyn
Door Nelly
[quote="JaDi74"]
Onze zwitserse witte herder eet inderdaad poep nu heb ik iets gehoord over eierkoeken geven??? hoe werkt dit want we willen er graag van af? Alvast bedankt voor de tips
[/quote]Vind het een moeilijk onderwerp Jacqueline; al mijn vroegere honden, t.w. Duitse Herders, Newfoundlanders, Cav. King Charles spaniels en een enkeling zoals Maremma, Tib. Mastiff en een Barsoi (die laatsten waren meestal herplaatshonden ) hebben nooit poep gegeten. Voerde in die tijd wel pens en ander versvlees in combi met diner.
Kreeg Ashley, m'n eerste witte herder dus 11 jaar geleden, m'n laatste Newf leefde toen nog, zij heeft geholpen met de opvoeding van Ashley. Voeding bestond toen uit diner met pens. Toen Ashley ca. 8 maanden was, stierf Beer ( de newf) aan een acute hernia. Tot die tijd had Ashley nog nooit poep gegeten. Toen hij 11 maanden was, kwam witte herderteefje Scarlett bij ons wonen. En zij at poep! En binnen een week at Ashley ook poep! Dat hebben ze jarenlang volgehouden, alle middeltjes ten spijt, ook eierkoek wilde niet echt helpen. :-\ Drie en een half jaar geleden kwam Angel bij ons wonen, witte herder nr. 3. Zij at géén poep toen ze bij ons kwam, maar binnen een week at ze poep! Helaas is Scarlettje nu inmiddels zo'n 3 jaar geleden overleden :'(, en heeft zij het overzetten op echt versvoer niet meer mogen meemaken. Jammer, want ze had ook veel vachtproblemen. Maar A & A, die profiteren er volop van. Die 2 is gewoon eengenot om te zien sinds ze kvv eten. en poep eten? Nooit meer gezien :D
Door gonny
bij mij zijn ze er NU mee begonnen!!!!!......
Boris EN Mientje azen op de poep van Sindy!!!! zou Sindy er iets lekkers van maken???? ik moet echt als een idioot opruimen....Boris likt dan zelfs de stoep nog af waar het lag!!! ZO ONSMAKELIJK!!!!!!! dus ik loop met mn zakje en mn gieter chloorwater achter Sindy aan..... ;D (ik lach wel maar ben niet echt blij hiermee)
Door Toran
Mijn Argentijnse Dog eet poep. Alle soorten dus ook van honden. En dan maakt het niet uit of het van een brokken hond komt of een versvleeshond.
Dat deed ze toen ze brok kreeg, maar nu ze vers krijgt doet ze het nog.
Ze vindt het gewoon lekker denk ik ??? dat is de enige reden die ik kan bedenken dat ze poep eet.
Ze doet het al van pup af aan en ze is nu 2 jaar.
Door Elfy
Kas eet poep!! Bah, ik vind het zo smerig!! :o Hij deed dit toen hij brokken kreeg en nu ook met versvlees. Of hij alleen poep van versvlees of brokken honden eet, kan ik echt niet zeggen! Kan je dat zien?? Oh ja, hij eet ook zijn eigen poep...
Soms doet het periodes niet en dan ineens is het weer raak. Als iemand een goede tip heeft houd ik me echt heel erg aanbevolen! Zo'n smerige afwijking... bah.. bleh...
Werkt de Carbo Vegetabilis echt? Dan ga ik het morgen halen!! *kijkt even of ze het niet heeft staan*
Door Viv
onze Jack Russell (3 maanden oud) eet ook poep! Niet op straat van andere honden maar van haarzelf (soms) en als ze de kans krijgt van de kat! getver, dat vind ik zo smerig. Ze krijgt er diarree van die 2 x zo smerig ruikt als de kattenpoep!
Ze krijgt nu al bijna 3 weken versvoer (BARF) maar de kattenpoep blijft ze lekker vinden. :P ???
Door gesias
Onze twee Shih Tzu's hebben nooit hondepoep gegeten, niet toen ze zelf brokken aten, en ook nu niet nu ze carnibest /brokken eten.
Onze kruising Yorkshire?Malthezer eet ook geen hondepoep en zij eet alleen brokken.
Door agdam
Lizzy
Misschien heeft iemand hier al iets over geschreven, ik kan nu even niet het geduld opbrengen om alles eerst te lezen, maar ik heb een vraagje over hondepoepeten.
Een vriendin van mij heeft een paar weken terug een pup cockerspaniel gekocht bij een fokker.
Ze heeft helemaal geen ervaring met rasdieren, ze weet niet of het een broodfokker was,maar die mensen fokte verschillende soorten en ze hadden er een hele hoop wel 80 honden van alles door elkaar.
Dat hondje is bijzonder angstig eet poep en niet alleen van zichzelf. Ze heeft gezien dat dat hondje ,als hij te eten kreeg samen met haar andere hond ,snel iets uit de bak van haar andere hond jatte en het dan naar binnen schrokte. Z e had de indruk dat hij veel te mager was en de 2e dag dat ze hem had was hij doodziek diaree en overgeven omdat hij 3x par dag een beetje eten kreeg.
Zou het kunnen dat het beestje doordat het bij die fokker voor zichzelf moest zorgen en daardoor niet genoeg te eten kreeg, dat het zijn eigen en andermans ontlasting dan maar opat?
Snap je het een beetje ? Ik weet niet of ik het goed heb kunnen uitleggen.
grtn Magda
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door