Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Volgens mij heeft de Bomann geen timer, maar je kunt er gewoon een tijdsschakelaar tussen zetten en dan is dat ook opgelost.
Voor gelijkmatige droging is het beter om de ringen te wisselen, maar ik ga daar 's nachts mijn bed niet voor uit... :P ;D
Zo ver ik weet heeft de ene droogmachine de luchtcirculatie (ik meen dat de Bomann dat heeft) en de andere van onderaf (dat is bij die van mij, die heb ik bij Tieneke van BP besteld).
Daphne&Jayden schreef: Volgens mij heeft de Bomann geen timer, maar je kunt er gewoon een tijdsschakelaar tussen zetten en dan is dat ook opgelost.
Voor gelijkmatige droging is het beter om de ringen te wisselen, maar ik ga daar 's nachts mijn bed niet voor uit... :P ;D
Zo ver ik weet heeft de ene droogmachine de luchtcirculatie (ik meen dat de Bomann dat heeft) en de andere van onderaf (dat is bij die van mij, die heb ik bij Tieneke van BP besteld).
tijdsschakelaar is mischien ook wel handiger :yes: en ook ik ga er mijn bed niet voor uit :biggrin2:
vraag me alleen wel af hoe de mensen het doen die gebruik maken van het nachttarief.
tieneke is er mee gestopt, dus ga de Bomann bestellen ;D ben benieuwd hoe het gaat :D
Door Nynke
Daphne&Jayden schreef: Voor gelijkmatige droging is het beter om de ringen te wisselen, maar ik ga daar 's nachts mijn bed niet voor uit... :P ;D
ik ga er ook mijn bed niet voor uit :) :) maar als ik hem 's avonds laat aanzet, zijn 's ochtends de onderste paar ringen kurkdroog, die haal ik er dus af en de bovenste laat ik nog een paar uurtjes zitten :) :)
De mijne is ook die van Tieneke :) :)
Nynke F schreef: ik ga er ook mijn bed niet voor uit :) :) maar als ik hem 's avonds laat aanzet, zijn 's ochtends de onderste paar ringen kurkdroog, die haal ik er dus af en de bovenste laat ik nog een paar uurtjes zitten :) :)
De mijne is ook die van Tieneke :) :)

zal bij mij dan visaversa zijn :biggrin2: :biggrin2:
Nadia schreef: Hmm misschien ook maar een snijmachiene aanschaffen.. Al dat ik zo'n lieve vriend heb die ook goed kan snijden.
Nicole, wat laat jij veel ruimte over tussen de stukjes vis, of lijkt dat maar zo?. Ik leg alles zo dicht mogelijk tegen elkaar aan.
Normaal lig ik ook alles heel dicht tegen elkaar aan. Wanneer het droog is dan breek je ze toch makkelijk maar ik wilde eerst maar 1 zak = 1 kilo proberen en het was best vochtig door het ontdooien. Vandaar dat ik deze keer alles wat meer ruimte heb gegeven.
Laatst gewijzigd door Benjy en Misty op wo 29 sep 2010, 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik voel altijd aan de stukjes zelf hoe makkelijk ze breken. Wanneer ze knapperig zijn breken ze goed. Wanneer ze nog taai zijn laat ik ze langer drogen. Wanneer ze droog genoeg zijn er er zit nogal wat vet aan droog ik ze met keukenpapier. Bij grote hoeveelheden kun je ook een oude theedoek gebruiken.
Door wenche
Ik heb vannacht surimisticks gedroogd... Pip die eet mijn vingers er bijna bij op...
Inmiddels droog ik steeds meer dingen (heb nu hertentong in de droger zitten...
Zit nu inmiddels op de volgende soorten: Surimisticks, soepballetjes, rodiworst, schapenlong, pens, hertentong, kipfilet, sardientjes, spiering, zalmstukjes (net over de datum, dus maar niet meer zelf gebruikt), runderhart, garnalen... En via barfplaats kom ik op steeds meer ideeën om te drogen
Door TMG1961
wenche schreef: Ik heb vannacht surimisticks gedroogd... Pip die eet mijn vingers er bijna bij op...
Inmiddels droog ik steeds meer dingen (heb nu hertentong in de droger zitten...
Zit nu inmiddels op de volgende soorten: Surimisticks, soepballetjes, rodiworst, schapenlong, pens, hertentong, kipfilet, sardientjes, spiering, zalmstukjes (net over de datum, dus maar niet meer zelf gebruikt), runderhart, garnalen... En via barfplaats kom ik op steeds meer ideeën om te drogen
Das wel een droge boel bij jullie ;D
Door lolpugz
surimi sticks en garnalen ga ik ook eens proberen heb gister witvis van de lidlaanbieding gedroogd dat was echt super mopsjes vonden het heerlijk!!

als je een sardientje droogt duurt het zeker wel heel erg lang?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door