Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ik was van plan om maandag te gaan en dan ook aan het begin van de week te gaan drogen om te zien hoe het bevalt. Wanneer het me goed bevalt ga ik namelijk wat kilo(otjes) inslaan.  :biggrin2: O ja, dan zal ik wat foto's maken en mijn bevindingen vertellen.
Nou, gisteren naar de Lidl geweest voor de vis. Het zag er erg mooi uit moet ik zeggen. Ze wegen 200 tot 250 gram per stuk in dit geval. Ik heb ze eerst half laten ontdooien en toen in stukjes gemaakt. De dunne stukjes heb ik groter gelaten en de dikke stukken dus kleiner. Er zitten zo goed als geen graten in staat op de verpakking, klopt ook want ik ben ze met knippen niet tegen gekomen.

De dunne stukjes waren in zo'n 5 uur droog, de dikkere stukjes moeten nog een paar uur. Ze verkruimelen niet en breken ook niet snel. Wel voelen ze wat vettig aan. Ik vind het voor mijn honden een echte aanrader en ga nog een paar zakken halen. Ik hoop dat ze deze aanbieding vaker zullen hebben. :D

Afbeelding

De stukjes nog ongedroogd.

Afbeelding

De dunne stukjes zijn 5 uur later al droog (met ventilatiegaten open)

Afbeelding

Totaaloverzicht, de dikkere stukjes hebben nog wat tijd nodig.
Gisteren nog een keertje geweest. De zakken waren al op 2 na op.  :( Ach ja, ze kunnen nu even vooruit. Maar hopen dat er snel weer een nieuwe aanbieding komt.

Op de markt ben ik eerder ook gaan kijken voor een geschikte vis. Nu ben ik er ook geen held in moet ik eerlijk zeggen en dus kieskeurig. Ik heb niet echt wat geschikts gevonden toen. Terug van de markt zag ik deze aanbieding en was er dus erg blij mee!  :)
Door lolpugz
nog even twee vraagjes
had hier wat gelezen over snijmachine en kan er nu 1 krijgen voor 21 euro kan ik alle soorten vlees hiermee snijden voor de droogmachine? maakt het het allemaal echt makkelijker met de snijmachine? want dan ga ik hem van de week halen

en mn andere vraag ik heb de bomann en kan eigenlijk nergens vinden of ik alles gewoon in de afwasmachine kan stoppen was het nu dan ook met de hand af wat doen jullie?
De roosters en de onderste bak van de Bomann zet ik in de vaatwasser, de bovenkant maak ik schoon met een vochtig doekje (wordt ook eigenlijk niet vies).

Ik heb een snijmachine gehad en dat was echt makkelijk, maar ik heb er een ongelukje mee gehad en ik durfde 'm niet meer te gebruiken.
(Met het wegdraaien sloeg ik per ongeluk met mijn vinger langs het stilstaande mes en toen miste ik een nagel  :-X)
Door Wijnie
lolpugz schreef: had hier wat gelezen over snijmachine en kan er nu 1 krijgen voor 21 euro kan ik alle soorten vlees hiermee snijden voor de droogmachine? maakt het het allemaal echt makkelijker met de snijmachine? want dan ga ik hem van de week halen
Ik vind de snijmachine echt ideaal.
Ik laat het vlees niet helemaal ontdooien, want het snijdt véél gemakkelijker als het nog voor een deel bevroren is.
Ik snij er diverse soorten spiervlees mee.
Hopelijk gaat het jou ook goed bevallen. ;)
Ik doe het ook op die manier, ik vind nog leuker om te doen dan het drogen zelf... :P ;D
Sjoef sjoef langs dat mes, mooie gelijke plakjes, ben dan lekker met mijn snijmachine aan het spelen en ondertussen legt mijn vriend de plakjes op de roosters.  :D :P Want dat vind ik nou weer niet leuk om te doen.  ;)
Door Nadia
Hmm misschien ook maar een snijmachiene aanschaffen.. Al dat ik zo'n lieve vriend heb die ook goed kan snijden.

Nicole, wat laat jij veel ruimte over tussen de stukjes vis, of lijkt dat maar zo?. Ik leg alles zo dicht mogelijk tegen elkaar aan.
Alba schreef: Ik heb net deze besteld: http://www.aximax.nl/catalog/bomann-dr4 ... 82562.html. Niet duur toch?! Overigens staat de droger bij ons vaak aan, dat is ook de reden dat ik nu deze koop. Van mijn huidige zijn al 4 roosters zo kapot dat ik ze niet meer kon gebruiken en van de 5 overgebleven zijn er ook al een paar die niet meer heel zijn maar nu nog bruikbaar. Deze koop ik nu op aanraden van veel mensen hier!
zit er op deze ook een timer, zo dat je hem s`nachts kan laten draaien.
en moet je bij deze de ringen af en toe om wisselen in verband met het gelijkmatig drogen,ik nl weleens iets gelezen/gehoord over
verticale/horizontale luchtcirculatie.
ik wil er namelijk ook 1. :yes:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door