Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door qyan
[quote="chooky"]
[quote="qyan"]
[quote="chooky"]
Hoe reageert Qyan op vezels, als (haver of tarwe)zemelen?
Volgens mij moet dat het ook wat soepeler maken.
Of zeer vezelrijke bladgroente met een scheut water door het voer heen.
[/quote]

Geen idee hoe hij daarop reageerd, dat heb ik hem nog nooit gegeven eigenlijk.
Kan dat ook in de vorm van een tarwe boterham?
[/quote]
Ik denk dat alleen de vezels beter is, daar zitten namelijk bijna geen verteerbare koolhydraten bij. Boterham zou wel een beetje kunnen werken.
[/quote]

Ah ok.
Probeer het morgen eerst met bladgroentes, die hebben we liggen.
En anders maar vezels halen (reformwinkel ofzo?) en kijken wat dat doet.
En dat gewoon een paar dagen volhouden denk ik en kijken wat er gebeurd als ik weer alleen zijn vlees geef.
Door qyan
[quote="Audrina"]
[quote="qyan"]Deze lading CB heb ik half of eind augustus gehaald volgens mij (als ik me goed herinner hoor, misschien wel eerder), maar dit is van de laatste week.[/quote]

7 augustus ;)
[/quote]

haha, ok eerste week van augustus dus, het brein is momenteel een zeef ;D
Door qyan
[quote="Lupa"]
mijn honden hebben dat (en dan vooral Mientje de oudste) als ik ze te veel bot heb gegeven.
2 dagen olijfolie bij het voer doet bij hun wonderen
[/quote]

Qyan heeft dit nog nooit gehad, zelfs niet met het geven van botten, met of zonder CB. Met botten meestal wel iets harder, maar niet zo.
Ik ben lichtelijk verbaasd, diaree weten we nu wel wat we daarmee moeten, maar hij vervalt nu weer in een ander uiterste :-X ;D
Door Audrina
Die vezels zitten in zitten in groente, fruit, peulvruchten en volkorenproducten, maar ik geloof dat ze bij drogisten, kruiderijen (de tuinen enzo) en reformwinkels van die zakjes met vezels verkopen die je dan met water aan moet maken. Ik weet alleen niet wat voor rotzooi daar allemaal in zit, maar bij een reformwinkel zou je er in principe van uit moeten kunnen gaan dat het goed is en zonder rotzooi.

* edit:
Oh, vezels zoals in zemelen en niet zoals in fruit e.d., ik zit weer es niet goed te lezen. :-[ ::) Maar dat zouden ze ook bij die winkels die ik noem moeten verkopen. ;)
Laatst gewijzigd door Audrina op wo 29 sep 2004, 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door qyan
nou ok, de gemalen bladgroente was geen succes, nu raakt ie zijn eten niet aan >:(
heb zemelen gehaald bij de natuurwinkel, haver en tarwe, dus kijken of meneer dat blieft.
vanavond eet ie waarschijnlijk wel, want dan heeft ie toch getraind en trainen betekent erge hondger ;) ;D
Door evelyn02
[quote="qyan"]
Eigenlijk wel vaag, heb je eerst maanden problemen met te zachte ontlasting, is het nu zonder reden knoerthard :-\ ;D
[/quote]

Het kan ook zijn dat hij de laatste maanden ook al last van verstopping heeft gehad. De te zachte ontlasting die je dan ziet is de ontlasting die nog langs de verstopping kan. Tenminste dit fenomeen bestaat bij mensen dus ik neem aan ook bij honden.

Evelyn
Door qyan
[quote="evelyn02"]
[quote="qyan"]
Eigenlijk wel vaag, heb je eerst maanden problemen met te zachte ontlasting, is het nu zonder reden knoerthard :-\ ;D
[/quote]

Het kan ook zijn dat hij de laatste maanden ook al last van verstopping heeft gehad. De te zachte ontlasting die je dan ziet is de ontlasting die nog langs de verstopping kan. Tenminste dit fenomeen bestaat bij mensen dus ik neem aan ook bij honden.

Evelyn
[/quote]

Hoi Evelyn,
met de te zachte ontlasting bedoelde ik de darmproblemen die qyan als pup heeft gehad. (maar denk dat jij daar nooit over gelezen hebt hier ;))
Qyan had als pup een chronische maag/ darmontsteking.
Toen dat over was is zijn ontlasting (nu langer als een jaar) gewoon normaal geweest.
Behalve nu dan, nu is het te hard.
Dus hiervoor was de ontlasting eigenlijk gewoon goed, niet zacht, niet te hard.
Dus nu is het eigenlijk gewoon tegenovergesteld.
Door evelyn02
[quote="qyan"]
met de te zachte ontlasting bedoelde ik de darmproblemen die qyan als pup heeft gehad. (maar denk dat jij daar nooit over gelezen hebt hier ;))
Qyan had als pup een chronische maag/ darmontsteking.
[/quote]

Klopt, zo lang kijk ik nog niet rond op Barfplaats, vandaar.

Evelyn
Door Ollie
Belfi poept ook erg moeilijk van de carnibest, met de energique poept ze weer wat makkelijker.

Ze had er eerst ook geen last van, maar dat begon pas later. ???
Door diana
ik heb vd honden van die deelblokjes
fijne spinazie
die doe ik wel eens door hun voer op de dag dat ze ook een bot hebben gehad .
zelf eten we liever die bladspinazie maar daar staan ze dan mee te klooien .
dit doe ik dan ze gewoon door hun vlees heen
en het laxeerd best wel ,
olie moet ik bij boy mee oppassen
dan is hij zo aan de race .
Door qyan
Heb het nu iig een paar dagen met de zemelen gedaan, ga ik nog ff mee door, want dat gaat best aardig.
En over een paar dagen maar weer eens kijken wat er zonder gebeurt ??? ;)
Door qyan
[quote="diana"]
maar wel hartstikke fijn ;D
dat hij nu verder zonder klachten is hoor
dit is het minst erge al is het wel lastig .

[/quote]

Zeker weten Diaan, daar ben ik ook heel blij om ;) :)
Dit valt ook best mee, maar is wel lastig voor hem natuurlijk dat gepers ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door