Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sylvia
He getver Ria wat een ellende ik zou het inderdaad heel goed in de gaten houden en ik snap eerlijk gezegd niet waarom de da niet iets doet om die bloedingen te stoppen.
Door ine
Deetje van mij heeft ook flink nagebloed na de castratie. Toch was de wond na 36 uur dicht en is alles goed gegaan!
Let gewoon goed op haar gedrag en bij twijfel.......direct naar de da!
Sterkte!! :-*
Door Netty
ik zit hier echt met kippevel, de onmacht die je voelt als er iets met je hond is, brr.
ik hoop dat ze snel opknapt, en dat het vandaag beter met haar gaat, geef haar maar een dikke :-*
Door ducktails
De Da is geweest en heb gevraagd of ze niet opnieuw open moet.
Hij zei dat het geen zin heeft omdat hij alles volgens het boekje heeft gehecht.
We hebben om de handoek heen tape gedaan maar zonet ging het bloed daar doorheen.
Samen met mijn dochter heb ik een nieuw drukverband gemaakt.
Van een stuk handdoek een rol maken en dat tegen de wond drukken, dan tape om haar buik en rug winden.
Dit lijkt te helpen......
De da komt vanavond weer , met spuiten tegen het bloeden, vit K en vitamine spuiten.
Ik moet zeggen dat ik me grote zorgen maak......
Ze is net even buiten geweest en ze wil wel eten en drinken.
Het bloeden moet nu ophouden!!!!!
Waar ik ook aan zit te denken is dat ze iets met haar stollingsfactoren heeft.
Vorige zomer heeft ze n.l. vreselijke bloedneuzen gehad.
Echt de hele kamer zat eronder.
ook niet echt normaal.....
Laatst gewijzigd door ducktails op wo 29 sep 2004, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ducktails
Audrina schreef: Wij hebben dat vorig jaar april ook meegemaakt met een duitse herderteef. Haar pupjes zijn toen via een keizersnee ter wereld gekomen en ze is gelijk daarna gesteriliseerd. Na een paar dagen kreeg ze ineens een enorm heftige bloeding. Meteen in de auto gestapt en naar de DA geraced en het was echt kantje boord. De teef heeft het gelukkig wel gehaald en is weer volledig opgeknapt. :)
Maar wat zal jij geschrokken zijn zeg. :( Beterschap met Famke en hopelijk is ze er snel weer bovenop.
Wat heeft de DA gedaan bij die teef om het bloeden te stelpen?
Door Francisca
Van teven heb ik geen verstand, maar ik wil je wel sterkte wensen. :-* Ik hoop dat het bloeden ophoud!!
Door ine
Stuur een pb naar Tannetje, met de link naar deze topic.
Deze had ook beter bij medisch kunnen staan :-\
Ik snap je ongerustheid meis, misschien een second opinion, als het zo blijft
Sterkte, ik wou, dat ik meer kon doen! :-*?
Door *Lia*
De hond van mijn vriendin heeft een castratie niet overleefd.De DA had de amputatiestomp niet goed gehecht en het dier is inwendig doodgebloed. Doordat de "buitenkant" wel goed gehecht was,kwam er maar af en toe een druppeltje uit. Bij sectie door een andere DA kwam dit aan het licht.Dus let aub heel goed op.
Door Audrina
Bij ons is de teef toen opnieuw opengemaakt en schoongemaakt + opnieuw gehecht, maar bij haar waren er hechtingen los gegaan door het gewoel van de pups en daardoor was er een ader gaan lekken. Er zat ook enorm veel pus in de holte waar de baarmoeder gezeten had. Dat had zich vermengd met het bloed en daardoor leek het zoveel bloed. Misschien is het bij jouw teef gewoon een beetje viezigheid wat er uit moet, maar dit zijn toch altijd enge dingen. Dus als het je niet lekker zit, zou ik gewoon weer bij de DA aankloppen.
Door danielle1980
ik heb er geen verstand dan,
maar ik wens je veel sterkte,
het is verschrikkelijk als er iets met je hond is.
als je twijfelt gewoon weer de da bellen hoor :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door