Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jacqueline74
[quote="Nelly"]
Moet eerlijk toegeven dat mijn honden, toen ze nog brokken kregen, het ook deden hoor. Vanaf dat ze op vers staan is het overgegaan, maar niet van de ene dag op de andere, dat heeft toch wel even geduurd, dus misschien gaat het nog over. Trouwens wel al fyto of kruidenmix geprobeerd? Kan ook helpen!
[/quote]

Nee, nog geen fyto geprobeerd we zijn net over op kvv maar willen het binnenkort wel een keer gaan proberen. Zo ie zo willen we de andere smaken van Bibi ook een keer proberen maar ja we hebben nog geen grote vriezer dus kunnen ook niet zo veel in een keer halen. Maar bij de volgende bestelling gaan we ook andere smaken proberen kijken wat hij daar van vind. En als we dan een grote vriezer hebben en weten wat hij wel en niet lekker vind gaan we het allemaal groot inslaan.

Jacqueline
Laatst gewijzigd door Jacqueline74 op vr 24 sep 2004, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
Die kattendrollen kun je vergeten, Balupa. Ik heb al m'n hele leven honden en katten samen en voor een hond is er kennelijk niks zo lekker als de kattenbak leegvreten :-X :-XEn n' ímport wat voor ras, ze doen het allemaal als ze de kans krijgen :-X De enige oplossing die ik heb kunnen vinden is gewoon de kattenbakken ergens neerzetten waar wel de katten, maar niet de honden erbij kunnen :-\
Door ~anna~
De hollander deed het alleen toen hij jong was ik heb hem een keer goed laten schrikken toen ie met zijn hoofd in de bak bezig was 8)
Maar ja toen was het nog een pup en het witje is geen pup meer en bijna ook geen puber en ze doet het nog steeds :-[
Door massam
lola doet het al haar hele korte leventje..

aan de lijn ofzo doet ze het niet. alleen als ze los is.

ik hoor hier dat het over kán gaan. als dat niet vandelf gaat zal ik dit topic weer opzoeken en die prodinges eens proberen!
Door Lizzy
[quote="JaDi74"]
[quote="Lizzy"]
Tjonge jonge, blonT in het kwardraat van mij zeg... :-[. Ik las dat ze drie dagen AHV kregen. En niet dat ze die dagen AHV kregen ;D.

Eet ze sinds ze op vers staat poep? Of deed ze dat daarvoor ook al?

Ik zou probiotica proberen. Lees dit anders eens: http://www.uwdierenkliniek.nl/bib-probiotica.htm. Helemaal onder aan zie je de probiotica-profiber staan. Nou hoef je die niet te geven hoor. Je kunt probiotica geven van een ander merk en de hoeveelheid vezel iets verhogen door bijv. wat rauwe groentes geraspt te geven.

Geen garantie dat het helpt....
[/quote]

Blond????????? ;D ;D ??? (Lizzy, het is niet lelijk bedoeld hoor!)

[/quote]

BlonT is een soort Barfplaats/Internet grapje geworden ;D. Da's om aan te geven dat je echt heel blond bent ;D
Door Lizzy
Als jou hond z'n eigen ontlasting op eet, dan zou je het homeopathische middel Veratrum Album D30 kunnen proberen (te bestellen bij de apotheek). Je moet dit dan 6 tot 8 weken geven en 1 maal daags 1 dosis. Niet gezegd dat het helpt, maar het is het proberen waard. Dit middel helpt dus NIET wanneer de hond ontlasting van andere honden of dieren eet!!

Overigens de oorzaak van het eten van poep (en andere vreemde dingen) liggen in gedrag (speelsheid, jaloezie, aandacht trekken - misschien kan de gedragstherapeut hier bij helpen!), in gebreken (stofwisselingsstoornissen, voedingstekort, wormbesmetting) en liggen in "ik vind het gewoon lekker".

Kattenpoep en paardenpoep en ganzenpoep en konijnenpoep zijn een poepsoorten die veel honden "gewoon lekker" vinden. Een hond is gewoon een vieze vreter....

Eigen poep en poep van andere honden is in mijn ogen meestal een gedrags"probleem" (hoewel honden vieze poepvreters blijven natuurlijk) en maar zelden een probleem dat voortkomt uit gebreken. Probiotica kan helpen. Maar garantie tot op de hoek. Ik denk dat als probiotica helpt (maar dit is een gevoel) dat de hond dan op de een of andere manier toch een soort stofwisseling/darmprobleempje heeft gehad. Helpt probiotica niet, dan zou je naar de DA kunnen gaan, maar dan gok ik op een gedrags"probleem" (het is een probleem omdat wij mensen het zo bizar goor vinden...).
Door avalon
Avalon heeft het met perioden. Zo eet ze nooit poep en dan ineens weer wel. Ze vindt alle soorten lekker gelukkig laat ze meteen los als wij los zeggen. We moetten dat los wel gelijk weer herhalen want een basset zou geen basset zijn als hij het gelijk ook zou laten liggen. (zonde van de lekkere hap). Er zit nog net geen pendaal op zeg ik altijd, de klep opend zich automatisch, gaat volgens mij op geur. Maar ik dwaal af. Hier is het poepeten dus met perioden, nu moet ik nog uitzoeken wanneer deze periode is. Volgens mij gaat het hier vooraf aan de loopsheid wat ze heeft haar poepeet periode weer achter de rug en nu is ze loops.
Door Elise
hmmm ik heb Phoebe ook 2 keer betrapt op het opeten van haar eigen poep. Wat er gebeurt is dat ze in de tuin aan het spelen is en dan stiekem in de tuin poept, dan eet ze het snel op. Buiten rent ze er juist zo snel mogelijk vandaan. Dus ik denk dat ze weet dat die ongelukjes in de tuin eigenlijk niet de bedoeling zijn en ze het daarom maar opruimt.
Door Ivonne
Oke, het voegt niets toe maar toch: een man bij mij in de buurt zijn hond eet ook poep en hij stond me een keer heeeeeel trots te vertellen dat hij sinds kort een spulletje uit Amerika had dat het poepeten van zijn hond moest stoppen en het werkte..... terwijl wij daar zo even over stonden te kletsen stond die hond.... poep te eten ;D ;D (was best een beetje sneu want dat spul was ook nog duur maar ik moest er stiekum best om lachen :-[ ;D)
Door e-st@r
Loekie eet nooit poep (ja, wel kattepoep, maar dat schijnt normaal te zijn :-X). Afgelopen weekend heeft ze uit noodzaak brokken gegeten....volgende dag vrat ze haar eigen poep dus wel op! Voor mij een teken dat het gewoon niet verteerd, het komt er nog steeds lekker weer uit!
Door Nelly
[quote="e-st@r"]
Loekie eet nooit poep (ja, wel kattepoep, maar dat schijnt normaal te zijn :-X). Afgelopen weekend heeft ze uit noodzaak brokken gegeten....volgende dag vrat ze haar eigen poep dus wel op! Voor mij een teken dat het gewoon niet verteerd, het komt er nog steeds lekker weer uit!
[/quote]Nou ja, lèkker :-X
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door