Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Leuk, die spiering!!

Ik zit er over te denken een ring "op te offeren". Ze bodem eruit halen zodat ik grotere dingen (zoals kippennekken) kan drogen. Nu duurde dat eeuwen omdat de ringen niet goed konden sluiten.

Iemand dit al eens geprobeerd??
lauraV schreef: kun je dan niet een ring van plastic (emmer of zo) of hout ( je hebt toch van die borduurringen) zelf maken , zonde om zo een ring te slopen ;)
Het idee is dat het perfect past zodat de stapel goed dicht is en eer ik dat voor mekaar heb ben ik weken verder en heb ik de machine waarschijnlijk al krijsend tegen de muur gekwakt ;D
Ik koop nog liever een extra ring voor 6 euro dan dat, hihi, maar misschien een idee voor een ander :beerchug:
Door Nynke
Madelief. schreef: Leuk, die spiering!!

Ik zit er over te denken een ring "op te offeren". Ze bodem eruit halen zodat ik grotere dingen (zoals kippennekken) kan drogen. Nu duurde dat eeuwen omdat de ringen niet goed konden sluiten.

Iemand dit al eens geprobeerd??
Ja ik, ik heb van een oud rooster het rooster eruit gehaald, het zat al op diverse stukken los van de zijkant :) :)
Door May Linn
Linda_Bonbon schreef: misschien een hele domme vraag hoor.... maar als je reepjes vlees droogt, is het dan ook geschikt voor menselijke consumptie??
zo ja, dan kan ik mijn eigen 'biltong' maken!! :D
Tuurlijk kun je voor jezelf ook dingen drogen, dried beef is een klassieker, maar ook banaan, appel enz.
Ik raad je wel aan de roosters erg grondig schoon te maken als je er al hondenvlees op gedroogd hebt :biggrin2:
May Linn schreef: Tuurlijk kun je voor jezelf ook dingen drogen, dried beef is een klassieker, maar ook banaan, appel enz.
Ik raad je wel aan de roosters erg grondig schoon te maken als je er al hondenvlees op gedroogd hebt :biggrin2:
nou ja ik heb niet zo'n droger hoor, maar ik heb er hier al veel over gelezen en ik zou er best eentje willen aanschaffen. maar heb mn vriend nog niet kunnen overtuigen van het nu van zo'n ding ;)

heb er trouwens nog niet veel kunnen vinden op internet.... enkel hele dure, van over de 100 euro... beetje veel van het goeie. als ik er eentje zou aanschaffen moet het een hele simpele goedkope zijn omdat ik hem toch niet vaak zou gebruiken.
Door Alba
Linda_Bonbon schreef: nou ja ik heb niet zo'n droger hoor, maar ik heb er hier al veel over gelezen en ik zou er best eentje willen aanschaffen. maar heb mn vriend nog niet kunnen overtuigen van het nu van zo'n ding ;)

heb er trouwens nog niet veel kunnen vinden op internet.... enkel hele dure, van over de 100 euro... beetje veel van het goeie. als ik er eentje zou aanschaffen moet het een hele simpele goedkope zijn omdat ik hem toch niet vaak zou gebruiken.
Ik heb net deze besteld: http://www.aximax.nl/catalog/bomann-dr4 ... 82562.html. Niet duur toch?! Overigens staat de droger bij ons vaak aan, dat is ook de reden dat ik nu deze koop. Van mijn huidige zijn al 4 roosters zo kapot dat ik ze niet meer kon gebruiken en van de 5 overgebleven zijn er ook al een paar die niet meer heel zijn maar nu nog bruikbaar. Deze koop ik nu op aanraden van veel mensen hier!
Gister met een steelpan een paar kipfilets staan platmeppen (bij gebrek aan een snijmachine en tussen 2 velletje plastic folie).
Dat ging prima: kreeg mooie platte plakken en het resultaat na het drogen was goed.

groeten,

Judith
Door Nynke
judith vd schreef: Gister met een steelpan een paar kipfilets staan platmeppen (bij gebrek aan een snijmachine en tussen 2 velletje plastic folie).
Dat ging prima: kreeg mooie platte plakken en het resultaat na het drogen was goed.

groeten,

Judith
Creatief :D :D :D

Ik snij half bevroren kipfilet en ander vlees met een snijmachine :) :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door