Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

[quote="JaDi74"]
[quote="Angelique"]
Mijn vrieskist staat in een ongeïsoleerde schuur. Als de vriezer van een A-kwaliteit (dubbel geïsoleerd) is dan kan die daar tegen. Als je een B of C hebt dan moet die in een geïsoleerde ruimte staan, anders trekt die het niet. Dan stook je je zomers de pieten en swinters kapt die ermee :-\Dit zijn dus dingen die je vantevoren goed moet bekijken omdat een C-vriezer in aanschaf veel goedkoper is dan een A. Maar je hebt voor een X-formaat vriezer ook meer vriesruimte omdat de wanden minder dik zijn.
[/quote]

We willen een A+ kopen dus dat zou dan geen probleem moeten opleveren. Volgens jouw info.

Jacqueline
[/quote]

Een A en dan zeker een A+ kan in de schuur.
[quote="Helen"]
[quote="Angelique"]
Mijn vrieskist staat in een ongeïsoleerde schuur. Als de vriezer van een A-kwaliteit (dubbel geïsoleerd) is dan kan die daar tegen. Als je een B of C hebt dan moet die in een geïsoleerde ruimte staan, anders trekt die het niet. Dan stook je je zomers de pieten en swinters kapt die ermee :-\Dit zijn dus dingen die je vantevoren goed moet bekijken omdat een C-vriezer in aanschaf veel goedkoper is dan een A. Maar je hebt voor een X-formaat vriezer ook meer vriesruimte omdat de wanden minder dik zijn.
[/quote]

Oh, nou dat wist ik niet dat er a, b en c vriezers zijn. Hij staat bij ons gewoon boven en we hebben boven geen verwarming. Alleen als we boven zijn gaat de zibrokamin aan. Dus als het 's nachts behoorlijk vriest, vriest het binnen ook wel eens en hij trok het vorige winter prima. Wat zou er stuk aan kunnen gaan dan?
[/quote]

Hij gaat niet kapot, maar als de buitentemperatuur te laag wordt dan stopt die met vriezen en als de buitentemperatuur te hoog wordt dan draait die overuren om het zaakje bevroren te houden.
Door Helen
[quote="Lupa"]
maar dan moet de temperatuur lager zijn dan de temperatuur van de vriezer en wanneer is dat het voor het laatste hier in nl geweest?
[/quote]

Lijkt me ook. Hoe weet je wat voor vriezer je hebt (a, b of c) Heb nl een tweedehandsje zonder papieren of zo erbij.
Door arnold
Ook mijne staat in de schuur,'zomers 30 graden en s'winters vriest het daar bijna net zo hard als buiten.
Dit is al een oudje en ik weet niet of het een A , B of C is.
Ook de vorige stond daar en nooit problemen gehad ,maar deze was te klein geworden.
Door Ivonne
De mijne stond in mijn andere huis in de houten schuur (ongeisoleerd) en nu staat ie weer in de schuur (steen). Ik heb er niet bij stilgestaan verder maar blijkbaar is het goed gegaan omdat het wel een A-vrieskist is.
Door Jolly
die van mij ( heb 1 kist en een 4 laden kast) staan in de berging en de berging is aan ons huis.
heb 2 2de handsjes, dus weet echt niet of het een a, b, c, d, e is. Wat ik wel weet voor mijn volgende grote kist een C klasse is. Wilde wel een A klasse, maar die is dan wel even groot maar idd dor isolatie e.d kan er ruim 100 liter :o minder in, das toch ook erg, daarbij was de prijs daarvan wel ruim 150 euro duurder. Voor hetzelfde formaat dus.
Door ~anna~
De vriezer is een A+ en hij staat in de berging waar een temp. van ongeveer 9 graden is.
Wat ik begrepen heb is dat je als de temperatuur onder de 5 graden gaat dat je moet bij verwarmen.
Ben wel blij met dat ding kan veel in en hij is nog heel zuinig in gebruik ik heb het gekocht in de opruiming was een showmodel van een heel goed merk en helemaal gaaf.
Door laura
de koelkast van mijn ouders functioneerd in de winter ook niet altijd even goed. Dan is het in de bijkeuken kouder dan dat de koelkast staat.

Maar als je vriezer op - 18 staat, lijkt me dat toch geen probleem???

Onze vriezer staat nu in de keuken (flat) hopelijk bij een volgend huis kan ie in de schuur!

Volgens mij kan het gerust in de schuur.
Door java
dat een koel of vrieskast niet meer zo makkelijk in de onverwarmde schuur kan..ligt aan de CFK's.
CFK's mogen niet meer gebruikt worden voor het milieu.
Dit heeft als gevolg dat een koel of vrieskast niet meer aanslaat als de temperatuur onder de 10 a 15 graden komt. Ik heb een koel/vries combinatie van Liebherr en die staat in de keuken. Nu heb ik een koele keuken en als het onder de 18 graden komt zit er een speciale knop op. Deze moet ik dan omzetten zodat hij toch met wat lagere temp. aanslaat.
Nu kan een a klasse wel tegen een stootje hoor ...maar sind de CFK's verboden zijn ... is dit toch iets om dat goed na te vragen!!!

gegroet
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door