Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

hoi nicky en jaia ,

ik heb net echt alle berichten en dus de hele geschiedenis van jaia gelezen en ik was erg benieuwd hoe het op het moment gaat ....
staan jullie nog steeds op controle bij de holistisch dierenarts?en welke spulltejes / middeltjes gebruiken jullie nog??

ik heb eind augustus een afspraak bij de dermatoloog met mei-li ,ik ben nu 5 weken bezig met de puur jeuk ..en ze eet al 11 weken eend compleet van carnibest ..ook krijgt ze nu 2 weken doils skin omega 3 olie bij haar eten ..

de klachten gaan op en af ...een dag minder jeuk ,dan wer een dag erger jeuk ...wordt er zelf echt verdrietig van om haar zo te zien leiden !
ik wil het allerbeste voor haar ,maar ben niet in voor die injecties via de reguliere DA  ,de dermatologen hadden ook nog andere middelen ,ook geen prednison meer alleen in uiterste noodzaak als allerlaatste redmiddel!!

graag zou ik willen weten wat je mening op dit moment is over de holistisch dierenarts ,want anders overweeg ik dat nog ...

groetjes chrissie en mei-li
Beetje laat, maar beter laat dan nooit toch? ;) Mijn ervaring met de holistisch DA is dat ze meer voor elkaar kunnen krijgen met jeuk, op een prettiger manier voor de hond. Helemaal weg gaat het bij Jaia niet, vooral niet als het nu zo blijft regenen...Ze heeft nu bijna de hele dag een kap op anders vreet ze dr poten op...Jaia is wel een geval apart, en heeft er al heel dr leven last van...
hoi Nicky ! bedankt voor je reactie !

ik wilde graag nog weten of je haar nog middelen geeft ter ondersteuning?wat eventueel zou kunnen helpen ,ik heb gisteren van Bloem echinacea extra forte besteld ,voor haar weerstand .ik ben benieuwd wat ze bij de dermatoloog gaan doen ,als t goed is las ik in jaia's geschiedenis dat die injecties geen succes waren  :-\ ik denk als ik dat hier ga gebruiken dat ze dan ook heel t huiss rond rend ! dat doet ze al wanneer ze 1 of ander potje/flesje ziet wat ik vast heb en richting haar kant kom :biggrin2:dus dat zal geen succes worden ben ik bang ...

groetjes chrissie en mei-li !
hoi

hopelijk een fijne vakantie gehad  :)

ik ben met mei-li afgelopen week naar een mevrouw geweest die fytotherapie en homeopathie toepast ,na een heel lang verhaal kwam het erop neer dat de jeuk klachten in verband staan met de baarmoeder die onrustig is ...nu staat voor over 2 weken gelukkig toch al de sterelisatie gepland !! we hebben hele kleine korreltjes (imuun )en druppels (cantharis )meegekregen ,de puur jeuk mag ik gewoon blijven geven daarnaast en de doils skin omega 3 geef ik ook ,maar die heb ik toen niet laten zien ...omdat jaia daar niet goed op reageerd ,vraag ik me nu af of mei-li daar misschien op reageerd  :-\ ..
zijn de jeuk klachten bij jaia nu een beetje draaglijk ???

groetjes chrissie en mei-li !
:'( ja ik wordt er op het moment echt niet meer vrolijk van !
kwam net uit mn werk ...tref ik haar weer heftig schuddend met haar oren aan :-\....dan weet ik al wel weer genoeg :'(
ik was vorige week naar een vrouw gegaan die fyto en homeopathie toepast ...of ze daarin afgestudeerd is weet ik niet eens :-[ :-X
nu moest ik na 1 week even bellen ,en zonder enige reden moest ik de dosering ineens vervijf vuldigen !!! ...en met resultaat ... jeuk jeuk en nog eens jeuk vreselijk ! dag ena meteen terug gebeld ...ik moest maar evn 2 dagen stoppen met de druppels cantharis en dan weer met de oude lage dosring beginnen opnieuw ...ik wordt hier zo moedeloos van :'( :'( vooral om haar zo te zien !!!

14 september wordt ze gestereliseerd ,hopen dat dat eventueel ook een beetje rust brengt !

weet iemand na hoeveel tijd de hormonen na verwijdering van de baarmoeder uit het lichaampje zijn?

de reden dat ik haar laat stereliseren is dat wanneer mei-li loops is de jeukklachten dan heel erg worden ,ook heeft ze nog steeds een paar erg grote tepels ! hiernaar heb ik al eens de DA laten kijken ,maar hij zei dat het geen kwaad kon ,maar nu is het dus weer zo !
en ik vertrouw dat helemaal niet ,vandaar mijn overwegingen om haar te laten helpen ook al zie ik er erg tegenop ,mijn vorige sharpei is ook gestereliseerd ivm met een baarmoederontsteking ,luna was echt een bikkel maar ik zag haar duidelijk pijn hebben :-\ :'( we hopen maar op betere tijden !!

bedankt nicky voor je reactie van de holistisch DA !

even een update : :)

7 september ben ik met mei-li naar hella mentjox geweest ,ze herkende mei-li meteen als een atopie hondje .. :-\
14 september gaat haar sterelisatie toch door ,dit omdat telkens wanneer ze loops is de jeuk echt ondraaglijk wordt zo heftig dat deze wordt ,hella vond het een goede beslissing .
we hebben 3 middeltjes meegenomen en ik zal hier jullie op de hoogte houden hoe het met haar gaat  ::)

hoi  :)

ja zeker we hebben inderdaad een middel voor haar weerstand meegekregen ,en 1 sterker weerstandsverhogend middel omdat ze de operatie moet ondergaan ,daarnaast nog hella"s middel bij atopie ,hopeliijk gaat dat net zo goed werken bij mei-li als bij vele andere patientjes  ::) ik blijf hopen ,ik vond het in ieder geval een prettig bezoek met een fijne uitleg van de ziekte  :) ik ben blij dat mariska me dringend verzocht heeft daar heen te gaan  ;)
en inderdaad ik heb echt schrik voor de 14de maar ben vrij van mijn werk de hele week erna zodat ik haar goed kan verzorgen gelukkig ...

hoi Nicky!

dinsdag is mei-li geopereerd ... :-\ dat was best een zware operatie ,de baarmoeder werd verwijderd ,maar omdat haar eierstokken zo diep in haar lijfje zaten hebben ze een erg grote sne moeten maken :-\,alles is toch nog goed verlopen ,donderdag avond mocht ze gelukkig mee maar huis ! in verband met het verliezen van kleine druppeltjes bloed hebben ze haar 3 dagen daar gehouden..donderdagavond thuis gekomen gaat het elke dag een beetje beter met haar ....en........ ::)...geen jeuk .....ik geloof mn ogen niet ...ze krabt niet meer ..de fokker denkt dat het hormonaal is geweest en nog een aantal mensen waar ik voorheen geweest ben ook ...heel vreemd ! hoe gaat het met Jaia???
ik ga in ieder geval wel met de middeltjes van Hella door weet natuurlijk niet hoe het er over een paar weken voor staat ..  ::)

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door