Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lefki&Amy
:'( :'(  dat klinkt niet gezellig voor die arme Brutie  :'(  :'(

Hij heeft last van t vocht, maar t middel dat hem er vanaf zou kunnen helpen verdraagt hij niet  :-[

Wat is verder vochtafdrijvend?? Berkenblad inderdaad, brandnetel, selderij... :-\

"Bij een cardiaal oedeem wordt vaak zowel hartmedicatie als diuretica (plastabletten) voorgeschreven. Er bestaan veel kruiden en voedingsmiddelen met een diuretische (=vochtafdrijvende) werking. De "groten" zijn guldenroede, brandnetel, paardebloem en selderij. Ook het gebruik van minder keukenzout (natrium) en meer verse groente en fruit (kalium en magnesium) zal het lichaam helpen met het herstellen van de vochtbalans."

Eventueel vochtafdrijvende thee van Kneipp!!

Solidago helpt ook voor een betere vochtbalans...kreeg hij dat niet al??  :-\
Door evenstar
Beterschap en sterkte Lizzy en Leo met Brutus.  :bigarmhug:
Heb je al gedacht aan aromatherapie en dan namelijk via inname.
Dragon is dan bv hartversterkend en vochtafdrijvend.
Door Lizzy
Het gaat ronduit slecht met Brutus :'( :'(

Zijn buik wordt alsmaar dikker en hij heeft geen eetlust meer......... Ik heb net mijn DA gebeld en misschien dat hij geen eetlust meer heeft omdat het vocht op zijn ingewanden drukt. Helaas heeft onze DA het weekend geen dienst. En ik ben heel erg bang dat we hem het weekend niet over gaan tillen :'( :'( :'( :'( :'(. Dus we hebben intern beraad hier.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door