Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door zeno
wat nu weer, ben naar veearts geweest want zeno had zo'n raar oogje. in het putje van zijn oog stond opeens een blaasje maar toen ik bij de v.a. kwam was het verdwenen maar ze lieten me fotos zien van dit fenomeen (cherry eye), moet nu nog zalfje in dat oogje doen voor 1 week (zalf terracortil) als het terug zou komen spreken ze van in operatie??? :(
iemand dit al gehoord??
Door Lupa
ik ken het fenomeen maar geen ervaring ermee.
er zijn gradaties in de sorten chery eye.
dus volgens mij is het nog niet zeker dat jou hondje er aan hoeft geopereerd te worden
Door Hitam
Als ze willen opereren laat hem dan vastzetten en niet weghalen. Het is een gezwollen traanklier in het derde ooglid. Als ze die weghalen heb je kans dat hij later last krijgt van droge ogen en dan ben je nog verder van huis.
Door Ollie
Ik heb het ook wel eens gehad bij een bull, maar zodra ik het zag, heb ik het direkt weer terug geduwd!
Het is nooit meer terug gekomen.
Door madonna
Een van mijn bullen heeft het zo af en toe maar ik kan het makkelijk weer op zijn plaats doen.
Soms komt het ook alleen maar voor terwijl de hond nog in de groei is.
Door Wil
Hoi,

Missy (drentsche patrijshond) heeft het ook gehad idd toen ze nog in de groei was. Ik kwam terug van de wandeling en toen had ze het ineens. Ik dacht eerst nog dat er zand in haar oog was gekomen en dat het daardoor geirriteerd was maar aan het einde van de dag was het bultje 2x zo groot geworden. De da heeft geprobeerd het terug te duwen wat niet lukte. Ook moest ik het proberen met oogzalf maar na een week moest ik toch een afspraak maken met een oogarts. Dus weer een week voordat ik daar terecht kon. Alles bij elkaar heeft ze er nog zo'n 4 weken mee gelopen voordat er geopereerd werd wat ik best lang vond maar uiteindelijk is het helemaal goed gekomen. De oogarts had nog wel gezegd dat het terug kon komen maar het is inmiddels 2,5 jaar later en ze heeft er nooit meer last van gehad.

Sterkte met je hondje en hopelijk blijft het idd weg.

Wil
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door