[quote="Angelique"]
Ik heb een elektrische, dat scheelt al wel wat, maar met 10 puppen ben je dan wel de pineut

Veel voormalen dan maar. Hoewel, echt gemalen eten ze hier maar een 2 weken ofzo, daarna is het snijwerk.
[/quote]
Oooooh, electrisch!! Heerlijk lijkt me dat. Tien puppen is in ons ras heel gewoon dus het zou zomaar kunnen. Het wordt haar eerste nest dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Begin jij dan met een week of 3 bij te voeren en dan zo'n 2 weken later al stukjes karkas te geven?? Je hebt niet toevallig ergens een handleiding staan die ik gemist heb

? En begin je dan met meteen gemalen compleet of ook heel langzaam met een beetje tartaar e dergelijke. Sorry, opeens meer vragen
[quote="*Lia*"]
Ik maal ook zelf met een Porkert vleesmolen, kipkarkas zalmkoppen ed. Maar kompleet is dat natuurlijk niet.
[/quote]
Nee inderdaad, maar voor eventjes zou het al heel wat zijn als ik het daarna meng met verschillende soorten vlees en orgaan..denk ik? Dat krijg ik makkelijk klein in mijn keukenmachine, en daarna de keukenmachine laten roeren/kneden (alleen wordt het dan misschien warm. ).. zoiets? Ook maar mijn eerste keer puppen gaan afspenen hoor, dus ik ben nog aan het spelen met hoe en wat

, dus alle tips zijn meer dan welkom!
[quote="evenstar"]
Wij hebben een Hobart gehaktmolen ooit eens op marktplaats gekocht.
Hij maalt alleen geen geiten en lams ribben en hij is erg zwaar dus een vaste plek om te malen is geen overbodige luxe.
[/quote]
Ja, mijn kleine merkloze maalmolen is ook al erg zwaar en hij past niet goed aan het tafelblad in de keuken. Dus d'as lastig. Misschien moet ik op zoek naar een nieuwe vleesmolen, of....gewoon kiezen om die paar weekjes bandit oid te voeren.. Tenzij ik inderdaad een slager vindt die voor me zou willen malen. Ik kan 50 kilo makkelijk kwijt en op komt het ook wel ;-)
Bedankt allemaal!