Moderator: Lizzy
henneke schreef: is het eigenlijk niet heel simpel met dat hart en vocht ? kijk Brutus zijn hart doet het niet geniaal meer dus het bloed wordt niet meer goed rondgepompt , als het bloed dat naar de longen gaat en weer afgevoerd wordt niet meer optimaal is dan moeten de longen dus ook harder werken en kunnen hun afvalstoffen niet meer goed kwijt , daardoor zetten de longblaasjes uit en krijg je vocht dat normaal gesproken afgevoerd zou worden met de uitademing wat zich ophoopt in en rond de longblaasjes , toch ?Ja door stuwing in de longen krijg je vocht en daar kun je van gaan hoesten. Maar als ik goed geinformeerd ben dan hoest je vooral door een vergroot hart. Ik zal het morgen eens opzoeken in het grote boek, vandaag ben ik nog even vrij.
yuki11 schreef: Correct me if I'm wrong, maar is het niet zo dat je beter (langer?) kunt leven met een vergroot hart, dan met vocht achter de longen/hart??Dat kan snel gaan hoor. Mijn Noah is het in een half jaar een centimeter vergroot toen geloof ik.. Dat is veel voor zo'n klein hondje.
En zo'n hart is toch ook niet van t ene op het andere moment vergroot??![]()
*Dorothea* schreef: Zo ik ben vandaag even op bezoek geweest bij opa Brutus en heb hem zien smullen van z'n barfhap!Ja goed he! Dan staat tie toch lekker te genieten?! En wil ie ook nog even mee barfen van Pinkels uitgekotste barf![]()
Lizzy schreef: Ja goed he! Dan staat tie toch lekker te genieten?! En wil ie ook nog even mee barfen van Pinkels uitgekotste barfja zelfs daar had ie trek in![]()
*Dorothea* schreef: Zo ik ben vandaag even op bezoek geweest bij opa Brutus en heb hem zien smullen van z'n barfhap!Heerlijk zeg, fijn dat hij weer super geniet van zijn barfhap.![]()
*Dorothea* schreef: Hij is nog hartstikke vrolijk hoor die jongen, hij was blij om tante Sita weer te zien. Tante Sita ruikt nl erg lekkerRuikt tante Sita naar Barf dan?![]()
Bernie schreef: Ruikt tante Sita naar Barf dan?nee naar ouwewijvenpies
*Dorothea* schreef: nee naar ouwewijvenpiesAch, smaken verschillen.![]()
*Dorothea* schreef: Hij is nog hartstikke vrolijk hoor die jongen, hij was blij om tante Sita weer te zien. Tante Sita ruikt nl erg lekker![]()
*Dorothea* schreef: nee naar ouwewijvenpiesoch ze passen bij elkaar , hij stinkt naar ouwe vent uit zijn bakkes![]()
henneke schreef: och ze passen bij elkaar , hij stinkt naar ouwe vent uit zijn bakkesPfft, zeg dat wel![]()
![]()
![]()
Lizzy schreef: Pfft, zeg dat welEn dan moeten ze achter in je auto in je nek liggen hijgen. Toch is dat ook pas sinds kort, dat hij ZO erg meurt. Ik ben hem vanaf vandaag maar even chlorella gaan geven. Kijken of het werkt.