Ten eerste; Hallo!
Ten tweede, en veel belangrijker: Vier weken geleden is Boris bij ons in Utrecht komen wonen. Boris is een in Leiden geboren Toller, die nu twaalf weken oud is en groeit als kool. Hij weegt inmiddels al acht kilo!
We zijn van plan om zo snel mogelijk over te gaan op KVV. Omdat we enerzijds er de vriezerruimte niet voor hebben en anderzijds mijn vegetarische vriendin een beetje moeite heeft met hele dierlijke karkassen kiezen we hiervoor in plaats van BARF. Het KVV merk dat we in eerste instantie zullen voeren is DARF. Voor ons is het namelijk van groot belang dat de dieren die ons dier eet met enige waardigheid zijn behandeld, net als wij Boris met waardigheid behandelen. Omdat we begrijpen dat het verstandig is meerdere dieren te voeren, zodat meerdere voedingsmiddelen volledig en goed gebruikt worden, zullen we na een tijdje moeten gaan varieren. We kunnen op dat moment gaan kiezen voor bijvoorbeeld Bandit of CB EKO. DARF biedt echter ook de mogelijkheid om je eigen receptuur aan te leveren, bij grote bestellingen. Zodra we meer vriezerruimte hebben, stel ik me voor op die manier Boris te voeren.
Nu zit ik op dit moment nog met twee vraagjes.
- Zoals gezegd, Boris is -volgens mij- echt een enorme pup. Hij weegt nu acht kilo, terwijl hij volgroeid niet meer dat 25 kilo zou 'mogen' wegen. Zou deze snelle groei te maken kunnen hebben met het feit dat we hem brokken voeren?
- Hoe doen jullie het als jullie een weekendje weg gaan en de hond meenemen? Wij gaan nogal eens naar Texel en hebben daar geen vriezer of koelkast ter beschikking. Brokken zijn dan natuurlijk supermakkelijk. Brokken willen we echter niet meer voeren. Hoe doen we dat?
Tot slot; dit is Boris (aaahhh):