Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Helen
Lizzy schreef:

Ze werd misselijk omdat ze een lap zacht gekluifde rawhide had doorgeslikt (waarschijnlijk is deze lap ook ergens vastgelopen). Ze werd zo misselijk dat ze lucht naar binnen ging happen. En binnen enkele ogenblikken kreeg ze een maagtorsie...... Ze hebben haar ternauwenood kunnen redden, maar het is heel spannend geweest....
Man, wat een pecht zeg. Een maagtorsie door een rawhide. Whoofer werd wel snel misselijk he? Dat idee krijg ik iig altijd bij berichtjes over haar.
Door Lizzy
Helen schreef:

Man, wat een pecht zeg. Een maagtorsie door een rawhide. Whoofer werd wel snel misselijk he? Dat idee krijg ik iig altijd bij berichtjes over haar.
Ja, Whoofer werd al snel misselijk, maar dat is mooi gekomen NA dit 'akkefietje'! En het kan allemaal stom toeval zijn......, maar uiteindelijk is haar maag haar ook noodlottig geworden.... Ik zeg niet dat dat de schuld is van de rawhide, maar ik zeg wel dat zij na deze maagtorsie nooit meer dezelfde is geworden.
Door karray
Ik heb ook iemand die van die gerookte botten geeft. ::) Moeilijk te overtuigen dat het gevaarlijk is.Eigen lijk wel een beetje begrijpelijk als je na gaat dat ze te kust en te keur in de "gegoede Dierenspeciaal zaken"t.k. liggen.Zijn er ook verhalen zoals hierboven bekend voor dit soort produten??
Door 202spots
karray schreef: Ik heb ook iemand die van die gerookte botten geeft. ::) Moeilijk te overtuigen dat het gevaarlijk is.Eigen lijk wel een beetje begrijpelijk als je na gaat dat ze te kust en te keur in de "gegoede Dierenspeciaal zaken"t.k. liggen.Zijn er ook verhalen zoals hierboven bekend voor dit soort produten??
Ik kan 't niet meer vinden....alleen dit

Avoid smoked and cooked bones, as they are more likely to splinter than the raw bones.
http://www.doglogic.com/feeding.htm

eigenlijk hetzelfde met alle smaak en kleurstoffen die gebruikt worden,
Maar ik heb wel ergens gelezen dat de merg binnen in de gerookte bot soms niet helemaal "gerookt" is en dan
bederft of al bedorven is met alle nadelen daarvan wanneer de hond het naar binnen werkt.
Ik vind de kans van splinteren dus TE groot,want roken is in wezen dus ook verhitten en daardoor verdrogen van de bot.
En meestal zijn de gerookte botten dus OOK weer de poten.... :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door