Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
ivan schreef: Op het DCM forum wordt ook paardebloem als vochtafdrijver ingezet.
We hebben het zelf eens geprobeerd, en ik had het idee dat het wel iets deed.
Verder gaf ik Ivan MacSamuel harttonicum, werkte goed,
Het heeft alleen nog al wat tijd nodig voor het zijn werk doed.
Ik heb nog twee flesjes staan, als je het wilt proberen kan ik het opsturen.
Sterkte met Brutus.
Paardenbloem. Dat kan ik wel geven. Ik heb gekeken naar Hart Tonicum en daar zit Meidoorn in. Dat krijgt hij al. En er zit Arnica in. Dat krijgt hij ook al. Dit zal dus voor hem niet veel toevoegen (jammer!) maar onwijs bedankt voor je lieve aanbod :-*
Door danielle1980
ik heb totaal hier geen ervaring mee, maar leef zeer mee.

wat een zorgen lizzy . :-\
ik hoop dat jullie heel veel van elkaar genieten :-*
en dat het beetje aanslaat al die goede zorgen die jij m geeft :-*
Door EllenL
Lizzy schreef: Paardenbloem. Dat kan ik wel geven. Ik heb gekeken naar Hart Tonicum en daar zit Meidoorn in. Dat krijgt hij al. En er zit Arnica in. Dat krijgt hij ook al. Dit zal dus voor hem niet veel toevoegen (jammer!) maar onwijs bedankt voor je lieve aanbod :-*
Paardenbloem is een kruid dat vooral werkt op de lever en daarnaast ook wat draineert via de nieren. Zou ik persoonlijk niet aanraden als je een circulatie probleem wilt oplossen.
Door *Dorothea*
bloemetje schreef: Het is zeker dat het vocht is? Niet een vergroot hart?
Dat zal ook zeker het geval zijn, er wordt inderdaad altijd gesproken over vocht, maar meestal is een vergroot hart de oorzaak van het hoesten.
Door bloemetje
*Dorothea* schreef: Dat zal ook zeker het geval zijn, er wordt inderdaad altijd gesproken over vocht, maar meestal is een vergroot hart de oorzaak van het hoesten.
Ok.. You is de dierenarts, maar ik dacht dat bij een vergroot hart, dat je dan wel codeine mocht geven.. Omdat de hoest dan eigenlijk niet echt ergens toe dient maar veroorzaakt word door de druk van het hart tegen de luchtpijp.

Of zeg ik nu iets heel doms  :-[
Door *Dorothea*
bloemetje schreef: Ok.. You is de dierenarts, maar ik dacht dat bij een vergroot hart, dat je dan wel codeine mocht geven.. Omdat de hoest dan eigenlijk niet echt ergens toe dient maar veroorzaakt word door de druk van het hart tegen de luchtpijp.

Of zeg ik nu iets heel doms  :-[
Ik weet het niet, ik ken die indicatie voor codeine niet. Maar als je zeker weet dat er geen vocht in de longen zit dan lijkt het me niet schadelijk.
Door Lizzy
Brutus heeft een vergroot hart, hartritmestoornissen maar ik dacht dat hij ook wat vocht achter zijn longen had. Maar goed, ik geef dus geen homeopathische verdunning van meidoorn, echt nul potentie zeg maar. Mmmm. Hij ademt niet eens zo snel maar hij hoest behoorlijk veel vandaag :-\
Door Lizzy
*Dorothea* schreef: ja dat past wel echt bij een vergoot hart, wanneer ze dan gaan liggen drukt het hart op de longen.  :(
Slaapt hij nog wel?
Ja, dat wel. Mmm. Dit is niet leuk..... :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door