Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Brutus heeft een bovenbest humeur, hij eet heel graag, poept super keurige barfdrolletjes en hijgt alleen erg op momenten dat hij erg opgewonden is (eten). Maar, hij begint wel vaker te hoestendenk ook vocht achter z'n longen; daar hij van de furosemide misselijk wordt misschien het middel dat Sella opperde om vocht af te drijven?. Heeft iemand nog goede tips die ik zou kunnen proberen, qua natuurlijke middelen tegen deze hoest (die veroorzaakt wordt door zijn hart, ik denk vocht achter de longen)?
vanaalst schreef: fijn dat het beter gaat!Die kreeg hij maar daar ben ik mee gestopt omdat hij daar zo ziek van werd.
vocht achter de longen dan krijgen ze vochtafdrijvers, mensen furosemide weet niet of dieren dat ook krijgen of had ie dat al?
Lizzy schreef:Heeft iemand nog goede tips die ik zou kunnen proberen, qua natuurlijke middelen tegen deze hoest (die veroorzaakt wordt door zijn hart, ik denk vocht achter de longen)?Moet je honden en mensen vergelijken? Waarom niet het zijn allemaal zoogdieren en ze zijn ons allen zeer dierbaar, dus ik doe ht toch maar even ;)
Lizzy schreef: Die kreeg hij maar daar ben ik mee gestopt omdat hij daar zo ziek van werd.Wat zou kunnen doen is ook Brem bijgeven. Zou ik persoonlijk dan niet in fyto vorm doen, want het is belastend voor de lever, maar wat je kan doen is Brem (Cytisus scoparius) Homeopatisch geven in LM1 potentie. Of elke dag een korrel er in of een zogenaamd ruikflesje maken en dat elke dag laten ruiken...
Het middel dat Sella noemt, dat krijgt hij al (meidoorn) maar dat werkt dus niet voldoende.....![]()
bloemetje schreef: codeine?Dat onderdrukt de hoestprikkel, niet verstandig bij vocht in de longen.![]()
Borke schreef: Moet je honden en mensen vergelijken? Waarom niet het zijn allemaal zoogdieren en ze zijn ons allen zeer dierbaar, dus ik doe ht toch maar even ;)Bedankt voor het meedenken! Hij krijgt natuurlijke iedere dag zijn dosis Metacam al.....
Toen mijn moeder in haar laatste weken was, had ze ook veel last van vocht en hoesten, oorzaak vocht achter de longen door verminderde conditie en activiteit.
Zij kreeg er morfine voor in een lichte dosering en ik dacht ze onderdrukken het ongemakkelijke gevoel, maar ze hoestte echt minder toen, zonder dat ze er erg suf van was. Hoe dat verminderde hoesten dan kan snap ik nog niet, maar toen waren er wezenlijker vragen dus heb ik me er niet in verdiept.
Dus misschien iets pijnstillends?